Witam wszystkich!
Posiadam od niedawna niunie i zdecydowalem sie na zalozenie sekwencji z wiadomych korzysci. Niestety zaraz po regulacji w trasie spalanie wyszlo w granicach 8,5l/100km. Troche pozniej spalanie wzroslo do 10l a teraz po ostatniej regulacji zaczela palic 11. Co jest grane w takim razie. Dodam ze jest to Stag-200. Gdy zakladalem powiedziano mi ze Stag-300 nie podejdzie tutaj bo auto nie bedzie na tym jezdzilo.Prosze o pomoc bo nie wiem co robic.I czy ktos zna jakiego dobrego gaziarza z okolic rzeszowa.
[AUDI 80 93r. 2.0E ABK+gaz]jakie spalanie na sekwencji?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 paź 2007, 10:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Jak jeździ na 200 to tym bardziej jeździłoby na 300 . Znowu jakiś Zenek-bębenek gaz zakładał . Wejdź na stronę www.ac.com.pl i tam masz całą dokumentację tego sterownika, opis regulacji i przykładowe mapy gazowe z różnych autek oraz opis jak je interpretować i co z nich wynika. Wg mojej wiedzy ABK na sekwencji w trasie powinien zmieścić się spokojnie w 9,5l gazu. Na początek podpiąłbym się do Vag-a sprawdził błędy, zrobił ewentualnie reset ECU i adaptację na benzynie, teraz sprawdził sondę i jeśli wszystko jest ok. to trzeba dusić gazownika o prawidłową regulację albo zmianę dysz wtryskiwaczy, bo źle ustawiony gaz może powodować modyfikację mapy benzynowej, a ponieważ LPG jest sterowane na podstawie danych z mapy benzyny to gaz też coraz bardziej jest rozjechany i tak w kółko.Damian1982 pisze:Dodam ze jest to Stag-200. Gdy zakladalem powiedziano mi ze Stag-300 nie podejdzie tutaj bo auto nie bedzie na tym jezdzilo
Moje spalanie na przełomie ostatnich 5 tys. km (w tym dwie trasy po ok 500 km, pozostała cześć głównie po 17km=12trasa+5miasta, dużo z klimą) wyglądało tak jak na obrazku. Tak, że w stosunku do moich osiągów :roll: to u Ciebie nie jest źle.
LPG głownie z Auchan.
Sprawdzanie na jednym tankowaniu jest obarczone dużym błędem z powodu rożnego ciśnienia tankowania na różnych stacjach.
LPG głownie z Auchan.
Sprawdzanie na jednym tankowaniu jest obarczone dużym błędem z powodu rożnego ciśnienia tankowania na różnych stacjach.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 paź 2007, 10:50
- Lokalizacja: Rzeszów
A mam pytanie czy posiadasz zrzut na komputer dobrych ustawien do abk. Bo oprocz tego ze spalanie jest zawyzone to i auto dziwnie pracuje-tak jakby na sile szlo.Nie powiem bo powyzej setki naprawde ladnie sie zbiera ale na pierwszych trzech biegach ja mu spod a ono jakby na sile szlo.Sądze ze to wina ustawien bo na benzynie tego nie ma a poza tym gdy sprawdzalem spalanie na benzynie w trasie to wyszlo mi ponizej 7 wiec spalanie na sekwencji 11 jest stanowczo zbyt wysokim wynikiem.Z gory dziekuje za pomocDanek pisze:Jak jeździ na 200 to tym bardziej jeździłoby na 300 . Znowu jakiś Zenek-bębenek gaz zakładał . Wejdź na stronę www.ac.com.pl i tam masz całą dokumentację tego sterownika, opis regulacji i przykładowe mapy gazowe z różnych autek oraz opis jak je interpretować i co z nich wynika. Wg mojej wiedzy ABK na sekwencji w trasie powinien zmieścić się spokojnie w 9,5l gazu. Na początek podpiąłbym się do Vag-a sprawdził błędy, zrobił ewentualnie reset ECU i adaptację na benzynie, teraz sprawdził sondę i jeśli wszystko jest ok. to trzeba dusić gazownika o prawidłową regulację albo zmianę dysz wtryskiwaczy, bo źle ustawiony gaz może powodować modyfikację mapy benzynowej, a ponieważ LPG jest sterowane na podstawie danych z mapy benzyny to gaz też coraz bardziej jest rozjechany i tak w kółko.Damian1982 pisze:Dodam ze jest to Stag-200. Gdy zakladalem powiedziano mi ze Stag-300 nie podejdzie tutaj bo auto nie bedzie na tym jezdzilo
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Niestety nie ma czegoś takiego jak ustawienia dla ABK. Każdy silnik i instalacja jest inna. Wystarczy, że w innym autku będą dysze o 1mm mniejsze lub większe i już poprawna mapa gazowa będzie inna. Musisz niestety dokonać ponownej kalibracji instalacji i zmodyfikować jej ustawienia na podstawie zebranej od nowa mapy benzynowej. To nie jest tak, że jak wpiszesz mapę z innego ABK to wszystko będzie śmigać jak trzeba. Przeciwnie, bardzo często jest jeszcze gorzej. Może być tak, że Twój reduktor nie trzyma ciśnienia i stąd wzrost spalania. Przykro mi ale na odległość nie da się tak jednoznacznie określić co tam jest nie teges. Może zrób zrzuty ekranów z softu i napisz do techników z AC z pytaniem co może być nie tak i prośbą o poradę, albo polecenie jakiegoś najbliższego warsztatu autoryzowanego przez AC celem naprawienia tego problemu. Pisząc do nich musisz dokładnie podać typ wtryskiwaczy gazowych i rozmiar dysz, typ reduktora itd itp.Damian1982 pisze:A mam pytanie czy posiadasz zrzut na komputer dobrych ustawien do abk.