[B4 ABK] Podczas odpalania podaje benzynę i gaz
[B4 ABK] Podczas odpalania podaje benzynę i gaz
Witam! Otóż podczas odpalania po dłuższym postoju rozrusznikiem trzeba kręcić z 5, a nawet czasem 10 sekund by silnik zagadał. Gdy już odpali, pochodzi kilka sekund i gaśnie. Przy ponownej próbie trzeba jeszcze dłużej kręcić i pompować go pedałem gazu i wtedy wreszcie odpali. Dodam, że bardzo okrutnie śmierdzi gazem. Zauważyłem, że jak skończę kręcić rozrusznikiem (silnik nie odpalił) to reduktor syczy jakby się ulatniał gaz, przy listwie wtryskowej to samo ale słabiej. Osobiście obstawiam elektrozawór na reduktorze, ale proszę Was co o tym sądzicie, bo mam już dosyć tej ciemnoty co tylko bierze siano za regulacje po której jest to samo. Silnik ABK, reduktor Scorpion MINI.
Pozdrawiam.
PS. Gdy wyłączę instalację i silnik chodzi na benzynie, to pali od strzała. Oczywiście mam sekwencję, brak możliwości odpalania na samym lpg.
Pozdrawiam.
PS. Gdy wyłączę instalację i silnik chodzi na benzynie, to pali od strzała. Oczywiście mam sekwencję, brak możliwości odpalania na samym lpg.
Z tego co wiem do jest moliwość obpalenia na sekwencji na samej LPG (w golfie na Agisie i Stagu mogłem) najpierw wciskasz przycisk od lpg i trzymając przekręcasz stacyjkę i odpalasz, jak masz instalacje na gwarancji to tak nie rób, ponieważ jest to odpalanie awaryjne, kilka takich odpaleń i grozi utratą gwarancji (komp lpg rejestruje takie odpalenia). Ja obstawiam kompa od lpg, że otwiera zawór juz po przekręceniu kluczyka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Komputer mam firmy VERSUS, gwarancji już nie ma. Auto kupiłem 3 tygodnie temu no i chcę go doprowadzić do porządku. Już tak robiłem, że ręcznie przełączam na benzynie przed zgaszeniem i odpalam na wyłączonej instalacji. jeden z gazowników mówił, że winę może również ponosić sam przełącznik. Póki co jestem teraz w szkole, do domu wracam w piątek i będę z dziadem walczył. Ludzie też piszą na innych forach, że w tych Scorpionach szybko pada elektrozawór. Póki co, dzięki za porady, będę jeszcze pisał o efektach mojej walki.
Koniusek, mialem to samo tydzien temu, praktycznie zaraz po wymianie filtra fazy cieklej w Scorpionie Mini. Tez nie moglem zapalic silnika, krecilem & krecilem, raz na benzynie, za chwile awaryjnie na gazie. W koncu tak zalalem silnik paliwem ze o zaplonie nie bylo mowy. Smierdzialo gazem z komory silnika.
Winne byly zasniedziale styki na elektrozaworze. Wystarczylo ze je wyczyscilem papierem sciernym i po 1h odczekaniu na odparowanie calej mieszanki benzyna/gaz z cylindrow autko zapalilo od 1 razu.
Sprawdz, moze to pomoze. Przez zasniedziale styki elektorzawor moze nie trzyma trzpienia i kolektor dostaje nieodpowiednia mieszkanke.
Winne byly zasniedziale styki na elektrozaworze. Wystarczylo ze je wyczyscilem papierem sciernym i po 1h odczekaniu na odparowanie calej mieszanki benzyna/gaz z cylindrow autko zapalilo od 1 razu.
Sprawdz, moze to pomoze. Przez zasniedziale styki elektorzawor moze nie trzyma trzpienia i kolektor dostaje nieodpowiednia mieszkanke.
Ja wymieniam sam: faza ciekla 3PLN, faza lotna 7PLN, filtry kupuje w necie.Koniusek pisze:No właśnie też byłem na wymianie filtrów u gazownika.
U mnie koncowki na przewodach sa zasniedziale, wiec albo kupie plyn ktory usuwa te tlenki z powierzchni stykow albo nowe koncowki i przelutuje na na nowo dla pewnosci. Moja instalacja ma juz 3 lata/80 tys km i widze ze bedzie wymagala czyszczenia: zarowno parownik jak i wtryskiwacze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Trzeba rozebrać reduktor i serwisować zawór bezpieczeństwa, zazwyczaj wymiana oringu i odpowiednie skręcenie pomaga.monkahead pisze:Z ciekawosci zapytam wiec jak nalezy to 'leczyc'?aldi pisze:Podejrzewam że to wina zaworu bezpieczeństwo (którego ujście jest przez ten wężyk podciśnieniowy) bo w innych scorpionach to częsta przypadłość.
Co do elektrozaworu to jeśli się zatnie otwarty to ciśnienie w reduktorze może wzrosnąć aż zawór puści nawet sprawny.
Witam.
mam podobny problem z Audi 80 B3, tylko, że gdy jest zimny w ogóle nie odpala, kręci cały czas i nic, nie może zaskoczyć. Dopiero "na rusa" odpali.. w czasie jazdy czuję opór, jakby hamował, nie mógł się rozkręcić, mimo dociskania pedału do końca.. Dopiero gdy jest ciepły, odpali na gazie.. a potem znowu to samo. Co to może być? Czy wyżej opisane przypadki, to to samo?
Proszę o pomoc
mam podobny problem z Audi 80 B3, tylko, że gdy jest zimny w ogóle nie odpala, kręci cały czas i nic, nie może zaskoczyć. Dopiero "na rusa" odpali.. w czasie jazdy czuję opór, jakby hamował, nie mógł się rozkręcić, mimo dociskania pedału do końca.. Dopiero gdy jest ciepły, odpali na gazie.. a potem znowu to samo. Co to może być? Czy wyżej opisane przypadki, to to samo?
Proszę o pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zimny nie chce odpalać na gazie czy benzynie? Bo jak na gazie to może być zaklejony elektrozawór na reduktorze i podczas kręcenie rozrusznikiem nie rozklei go.katarzyna pisze:mam podobny problem z Audi 80 B3, tylko, że gdy jest zimny w ogóle nie odpala, kręci cały czas i nic
Gdyby był popruty w drugą stronę to czyli gaz by się wydostawał po zgaszeniu to rozrusznikiem dałoby się odpalić po dłuższym kręceniu.
PS. wyżej jest odpisany problem z instalacją nowszego typu.