Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Podczas odpalania podaje benzynę i gaz

Wszystko co związane z LPG
Koniusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 maja 2012, 20:00
Lokalizacja: Kępice

[B4 ABK] Podczas odpalania podaje benzynę i gaz

Post autor: Koniusek » 11 cze 2012, 20:37

Witam! Otóż podczas odpalania po dłuższym postoju rozrusznikiem trzeba kręcić z 5, a nawet czasem 10 sekund by silnik zagadał. Gdy już odpali, pochodzi kilka sekund i gaśnie. Przy ponownej próbie trzeba jeszcze dłużej kręcić i pompować go pedałem gazu i wtedy wreszcie odpali. Dodam, że bardzo okrutnie śmierdzi gazem. Zauważyłem, że jak skończę kręcić rozrusznikiem (silnik nie odpalił) to reduktor syczy jakby się ulatniał gaz, przy listwie wtryskowej to samo ale słabiej. Osobiście obstawiam elektrozawór na reduktorze, ale proszę Was co o tym sądzicie, bo mam już dosyć tej ciemnoty co tylko bierze siano za regulacje po której jest to samo. Silnik ABK, reduktor Scorpion MINI.
Pozdrawiam.

PS. Gdy wyłączę instalację i silnik chodzi na benzynie, to pali od strzała. Oczywiście mam sekwencję, brak możliwości odpalania na samym lpg.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 12 cze 2012, 09:50

Z tego co wiem do jest moliwość obpalenia na sekwencji na samej LPG (w golfie na Agisie i Stagu mogłem) najpierw wciskasz przycisk od lpg i trzymając przekręcasz stacyjkę i odpalasz, jak masz instalacje na gwarancji to tak nie rób, ponieważ jest to odpalanie awaryjne, kilka takich odpaleń i grozi utratą gwarancji (komp lpg rejestruje takie odpalenia). Ja obstawiam kompa od lpg, że otwiera zawór juz po przekręceniu kluczyka.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 cze 2012, 18:33

Jest kilka możliwości:
przepuszczają ci wtryskiwacze,
reduktor wali wężykiem podciśnieniowym gaz do dolotu

Zdejmij cienki wężyk idący z reduktora tuż po zgaszeniu i słuchaj czy nie syczy, ewentualnie pośliń jego wylot (tak jak się sprawdza zaworek w dętce). Podobnie z wtryskiwaczami.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 cze 2012, 18:42

Jest kilka możliwości:
przepuszczają ci wtryskiwacze,
reduktor wali wężykiem podciśnieniowym gaz do dolotu

Zdejmij cienki wężyk idący z reduktora tuż po zgaszeniu i słuchaj czy nie syczy, ewentualnie pośliń jego wylot (tak jak się sprawdza zaworek w dętce). Podobnie z wtryskiwaczami.

Koniusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 maja 2012, 20:00
Lokalizacja: Kępice

Post autor: Koniusek » 12 cze 2012, 18:54

Komputer mam firmy VERSUS, gwarancji już nie ma. Auto kupiłem 3 tygodnie temu no i chcę go doprowadzić do porządku. Już tak robiłem, że ręcznie przełączam na benzynie przed zgaszeniem i odpalam na wyłączonej instalacji. jeden z gazowników mówił, że winę może również ponosić sam przełącznik. Póki co jestem teraz w szkole, do domu wracam w piątek i będę z dziadem walczył. Ludzie też piszą na innych forach, że w tych Scorpionach szybko pada elektrozawór. Póki co, dzięki za porady, będę jeszcze pisał o efektach mojej walki.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 12 cze 2012, 19:20

Koniusek, mialem to samo tydzien temu, praktycznie zaraz po wymianie filtra fazy cieklej w Scorpionie Mini. Tez nie moglem zapalic silnika, krecilem & krecilem, raz na benzynie, za chwile awaryjnie na gazie. W koncu tak zalalem silnik paliwem ze o zaplonie nie bylo mowy. Smierdzialo gazem z komory silnika.

Winne byly zasniedziale styki na elektrozaworze. Wystarczylo ze je wyczyscilem papierem sciernym i po 1h odczekaniu na odparowanie calej mieszanki benzyna/gaz z cylindrow autko zapalilo od 1 razu.

Sprawdz, moze to pomoze. Przez zasniedziale styki elektorzawor moze nie trzyma trzpienia i kolektor dostaje nieodpowiednia mieszkanke.

Koniusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 maja 2012, 20:00
Lokalizacja: Kępice

Post autor: Koniusek » 12 cze 2012, 20:09

No właśnie też byłem na wymianie filtrów u gazownika. A styki już czyściłem, może jeszcze obejrzę jak się mają przewody, bo są niedbale owinięte izolacją.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 12 cze 2012, 20:29

Koniusek pisze:No właśnie też byłem na wymianie filtrów u gazownika.
Ja wymieniam sam: faza ciekla 3PLN, faza lotna 7PLN, filtry kupuje w necie.

U mnie koncowki na przewodach sa zasniedziale, wiec albo kupie plyn ktory usuwa te tlenki z powierzchni stykow albo nowe koncowki i przelutuje na na nowo dla pewnosci. Moja instalacja ma juz 3 lata/80 tys km i widze ze bedzie wymagala czyszczenia: zarowno parownik jak i wtryskiwacze.

Koniusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 maja 2012, 20:00
Lokalizacja: Kępice

Post autor: Koniusek » 16 cze 2012, 18:52

Nie miałem za dużo czasu, ale ustaliłem, że po zgaszeni silnika gaz ulatnia się z wężyka od podciśnienia.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 cze 2012, 21:44

Podejrzewam że to wina zaworu bezpieczeństwo (którego ujście jest przez ten wężyk podciśnieniowy) bo w innych scorpionach to częsta przypadłość.

Awatar użytkownika
marcino8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 09 sty 2012, 16:51
Lokalizacja: LKS

Post autor: marcino8 » 16 cze 2012, 21:49

Też mam sekwencje i podobne objawy...
popatrzę tak jak radzicie bo już mi każa pół osprzetu silnika wymieniać..

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 26 cze 2012, 18:08

aldi pisze:Podejrzewam że to wina zaworu bezpieczeństwo (którego ujście jest przez ten wężyk podciśnieniowy) bo w innych scorpionach to częsta przypadłość.
Z ciekawosci zapytam wiec jak nalezy to 'leczyc'?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 cze 2012, 20:44

monkahead pisze:
aldi pisze:Podejrzewam że to wina zaworu bezpieczeństwo (którego ujście jest przez ten wężyk podciśnieniowy) bo w innych scorpionach to częsta przypadłość.
Z ciekawosci zapytam wiec jak nalezy to 'leczyc'?
Trzeba rozebrać reduktor i serwisować zawór bezpieczeństwa, zazwyczaj wymiana oringu i odpowiednie skręcenie pomaga.

Co do elektrozaworu to jeśli się zatnie otwarty to ciśnienie w reduktorze może wzrosnąć aż zawór puści nawet sprawny.

katarzyna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 02 kwie 2012, 17:10

Post autor: katarzyna » 09 lip 2012, 19:07

Witam.

mam podobny problem z Audi 80 B3, tylko, że gdy jest zimny w ogóle nie odpala, kręci cały czas i nic, nie może zaskoczyć. Dopiero "na rusa" odpali.. w czasie jazdy czuję opór, jakby hamował, nie mógł się rozkręcić, mimo dociskania pedału do końca.. Dopiero gdy jest ciepły, odpali na gazie.. a potem znowu to samo. Co to może być? Czy wyżej opisane przypadki, to to samo?

Proszę o pomoc :(

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lip 2012, 11:10

katarzyna pisze:mam podobny problem z Audi 80 B3, tylko, że gdy jest zimny w ogóle nie odpala, kręci cały czas i nic
Zimny nie chce odpalać na gazie czy benzynie? Bo jak na gazie to może być zaklejony elektrozawór na reduktorze i podczas kręcenie rozrusznikiem nie rozklei go.
Gdyby był popruty w drugą stronę to czyli gaz by się wydostawał po zgaszeniu to rozrusznikiem dałoby się odpalić po dłuższym kręceniu.
PS. wyżej jest odpisany problem z instalacją nowszego typu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl