Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Tygodnik Motor o Audi 80 B4

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
jaro81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 28 gru 2010, 18:05
Lokalizacja: Lublin okolice

[All] Tygodnik Motor o Audi 80 B4

Post autor: jaro81 » 12 cze 2012, 19:44

W tygodniku Motor ( Nr 24/2012 z 11.06.2012r) w dziale używane ukazał się artykuł pod tytułem "Jaki samochód można kupić za 10 000 zł ? " Jego autorem jest Pan Tymon Grabowski.
Wśród wielu aut opisywanych przez Pana redaktora Grabowskiego znalazło się również Audi 80 B4.Skupiono się na modelu 2.0(115KM) + LPG.Podtytuł dotyczący ww. auta brzmi : " To auto ma 19 lat. Dlaczego jest tak drogie ? "
Autor początkowo wymienia zalety tego samochodu : "znakomicie zabezpieczone przed korozja nadwozie,trwałe i proste silniki,wciąż niezłe zaplecze części oraz ...prestiż jaki wiąże się z marka Audi. Dalsza cześć artykułu nie jest już tak przychylna.Zarzuca się mocne wyeksploatowanie,niemożność ustalenia prawdziwego przebiegu ( Pan redaktor zasugerował 300 tyś km jako wartość wyjściową).Wymienia się również kilka "typowych usterek": Zużyte poduszki pod silnikiem,usterki układu chłodzenia ( - wentylator nie włącza się),szwankujące wskażniki ( nagle gasną bez przyczyny.. miał ktoś z Was taki przypadek ?),wady czujnika Halla.
Co o tym myślicie? czy nasze Audiczki rzeczywiście nie są warte swojej ceny ? Omawiane auto wyceniono na 9 tyś zł.
Konkluzją ww. artykułu jest : "Nie polecamy",Chyba że za youngtimera.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2012, 17:28 przez jaro81, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 12 cze 2012, 20:20

Widziałem ten artykuł i powiem szczerze, że autor tego artykułu tak jak kolego jaro81, napisałeś nie poleca tego auto, a jego głównym i bodajże jedynym argumentem jaki przedstawił to, że cena naszych B4 jest zbyt wysoka względem wieku auta. Powiedziałbym, że jest to zaleta ponieważ kupując takie auto i o nie dbając za dwa, trzy lata sprzedamy nie tracąc kosmicznie dużo. W czołówce tego rankingu znalazły się Renault Megane, Citroen C5 i Honda Civic wszystkie w okolicach 98-99r i ja się pytam po co mam kupić takie auto jak one według mnie nie mają nic w sobie, ani solidności wykonania ani trwałości i na dodatek lecą z ceny, a części zamienne o wiele droższe...

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 12 cze 2012, 21:11

jaro81 pisze:Dalsza cześć artykułu nie jest już tak przychylna.Zarzuca się mocne wyeksploatowanie,niemożność ustalenia prawdziwego przebiegu ( Pan redaktor zasugerował 300 tyś km jako wartość wyjściową)
A Kolega myśli, że tak nie jest? Większość tych aut ma minimum 300 tys. na liczniku, kilka razy sam spotkałem np. B3 na końcu aukcji na allegro z przebiegiem 420 tys. km, a nowa aukcja wstawiona z przebiegiem 220 tys. Na wsiach pełno B3 i B4 jeździ, i nie tylko do kościoła. Zależy jak kto dbał, ale z samej racji wieku po prostu zaraz po kolei w B4 (bo w B3 pewnie już to jest częste) zaczną się wysrywać po kolei różne pierdoły oraz inne poważniejsze rzeczy.
Max za B4 jakie mógłbym dać, to 7 tys. (tym bardziej, że jestem użytkownikiem B3 - w środku te auta praktycznie się nie różnią niczym - szkoda przepłacać).

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 12 cze 2012, 22:07

Motor, podobnie jak AŚ już dawno zszedł na psy, więc nie ma się co dziwić. Aczkolwiek co do ceny i przebiegu jak najbardziej ma rację. Druga część artykułu to raczej pierdoły, które można za grosze naprawić, więc to takie typowe czepianie się w myśl zasady - stary samochód = złom, lepiej kupić 12 letniego Citroena, bo ładniejszy ;-)

Trzeba być bardzo naiwnym, żeby wierzyć w 200 z groszami w 20 letnim aucie, a o "1" z przodu już nie wspominam. Oczywiście zdarzają się wyjątki, ale to margines

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Re: Artykuł w tygodniku motor na temat Audi 80 B4.

Post autor: SzymekB » 12 cze 2012, 23:27

jaro81 pisze:W tygodniku Motor ( Nr 24/2012 z 11.06.2012r) w dziale używane ukazał się artykuł pod tytułem "Jaki samochód można kupić za 10 000 zł ? " Jego autorem jest Pan Tymon Grabowski.
Wśród wielu aut opisywanych przez Pana redaktora Grabowskiego znalazło się również Audi 80 B4.Skupiono się na modelu 2.0(115KM) + LPG.Podtytuł dotyczący ww. auta brzmi : " To auto ma 19 lat. Dlaczego jest tak drogie ? "
Autor początkowo wymienia zalety tego samochodu : "znakomicie zabezpieczone przed korozja nadwozie,trwałe i proste silniki,wciąż niezłe zaplecze części oraz ...prestiż jaki wiąże się z marka Audi. Dalsza cześć artykułu nie jest już tak przychylna.Zarzuca się mocne wyeksploatowanie,niemożność ustalenia prawdziwego przebiegu ( Pan redaktor zasugerował 300 tyś km jako wartość wyjściową).Wymienia się również kilka "typowych usterek": Zużyte poduszki pod silnikiem,usterki układu chłodzenia ( - wentylator nie włącza się),szwankujące wskażniki ( nagle gasną bez przyczyny.. miał ktoś z Was taki przypadek ?),wady czujnika Halla.
Co o tym myślicie? czy nasze Audiczki rzeczywiście nie są warte swojej ceny ? Omawiane auto wyceniono na 9 tyś zł.
Konkluzją ww. artykułu jest : "Nie polecamy",Chyba że za youngtimera.


Dalej czytasz motor ?? ;-) To raczej do niczego nie prowadzi.. gazetka typu:

''poczytam bo mi się nudzi''


Miałem kiedys b3. A znajomi dużo nowszą toyote corolle wersje przed okularem.Wszyscy się zachwycali corolla tylko ze...
b3 jezdzi do dzisiaj, a corolla jest od 5 lat zezłowmowana, bo przegniły podłużnice....


ot.... taki z tego morał.... :mrgreen:

jaro81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 28 gru 2010, 18:05
Lokalizacja: Lublin okolice

Post autor: jaro81 » 12 cze 2012, 23:58

Motor czytam od wielu lat...fakt obecnie ma "niskie loty" ale szczerze powiem że kupuje z przezwyczajenia.Wcześniej kupowałem MotoMagazyn ( dla mnie był naprawdę super).Oprócz motoru czytam TopGear ,ClassicAuto,Cars , V12 i WRC.Czasem też AutoMoto.Kiedyś regularnie kupowałem F1Racing.
A co do B3 to sie zgodzę,u nas w okolicy jeżdzi kilka zdrowych egzemplarzy kupionych na początku lat 90-tych w niemczech z drugiej ręki.Przeżyły już wiele nowszych piękniejszych aut ( niektórych moich sąsiadów zaczyna to wkurzać <ok> ).

Awatar użytkownika
dydo85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2521
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:37
Lokalizacja: swd

Post autor: dydo85 » 13 cze 2012, 00:09

jaro81 pisze:niektórych moich sąsiadów zaczyna to wkurzać
dopiero sie wkurza jak b3 jeszcze ich przezyje :-P

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 13 cze 2012, 19:09

dydo85 pisze:
jaro81 pisze:niektórych moich sąsiadów zaczyna to wkurzać
dopiero sie wkurza jak b3 jeszcze ich przezyje :-P
he he he dobre - ja moją już latam 6 lat hi

Dobra co do przebiegu to jest to tak:

Obecnie przeprowadziłem się do Czechowic Dziedzic i teraz robię miesięcznie około 500 km co daje rocznie około 6 tysięcy
Gdybym miał auto od nowości i nie zachciało by mi się głupot z przeprowadzką (trasa do pracy wynosiła 30 km) to dziś czyli po 20 latach moje auto by miało przebieg około 130 tysięcy i stan prawie idealny

Teraz wniosek
Nie każde auto które ma przebieg 150 tys km jest okłamane !
Jak mojego kupiłem 6 lat temu to miał 145.000 i teraz po 6 latach i rozłożeniu paru rzeczy w aucie wiem że to raczej oryginalny przebieg !!! - szkoda że to ja nie byłem pierwszym właścicielem od sprowadzenia auta od Niemca

Pozdrawiam i poproszę o skan artykułu

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 13 cze 2012, 19:14

Ale przebieg nie jest az tak ważny, ja mam niby 172 tys a w rzeczywistosci to jest 270 lub 370 z czego ta ostatnia wartość wcale nie jest niemożliwa bo wiem jak wygląda ori 80ka ojca po przebiegu prawie 260tys a moja niby po 170 ;-). Ważniejszy jest stan techniczny i silnika <ok> . Mnie na razie sypały się pierdoły typu uszczelka pod deklem zaworów, czujniki, sonda zawias itd, silnik na razie igła ;-)

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 13 cze 2012, 19:22

Ktoś tam pisze czujnik halla - tu racja u mnie w końcu padł - teraz mam nowy

Tomeczek20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Tomeczek20 » 14 cze 2012, 19:11

Kolega z pracy (starszy pan) posiada Audi 80 b4 2.0 ABT uwaga od 94 roku. Sprowadził je z Niemiec autko wtedy miało rok, pytałem za jaką kwotę kupił w tamtych latach 80 -tkę, odpowiedział, że za te pieniądze można by kupić NOWE 2 astry I z 92 roku. Na dzień dzisiejszy Audi pana ma przebieg ponad 250tys. km. Jest to przebieg orginał. Cuda się zdarzają, Autko ma stare tablice (czarno-białe), Nie jest zagazowane, pali około 10 litrów benzyny, ale dźwięk silnika naprawdę jest powalający.

[ Dodano: 2012-06-14, 19:13 ]
Dodam tylko, że takie przypadki zdarzają się sporadycznie moja audi z 1 silnikiem miała niby 185tys. ale nie wiem czy się licznik nie przekręcił i zamiast 185 powinno sie podawać 1 185 000km, padł silnik, wymieniłem na drugi mam spokój.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 19 cze 2012, 15:42

jmm pisze:Druga część artykułu to raczej pierdoły, które można za grosze naprawić, więc to takie typowe czepianie się w myśl zasady - stary samochód = złom, lepiej kupić 12 letniego Citroena, bo ładniejszy
popieram, w dodatku w C5 w modelu z 2011r kombi jest tyle samo miejsca z tylu co w b4, a przeciez 80tka jest 20lat starsza, wiem bo jezdzilem takowym autem miesiac temu

no to zadnego postepu niestety niema

a ze kolorowe ekraniki w srodku to co z tego? to gadzety dla dzieci

wg stylu artykulu widac ze niepodobaja sie stare auta, jest tam napisane troche prawdy bo nikt by nie zaineresowal sie dalsza trescia, a dalej juz same minusy, gdyz czytelnik pamieta przewaznie to co jest na koncu

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 29 cze 2012, 14:36

po waszych wypowiedziach wnioskuję iż najlepsze auto to audi 80 :mrgreen: żadne inne się nie liczy bo 80tka i tak jest najlepsza, ceny często sztucznie zawyżane. Porównanie starego auto do nowego mija się z celem bo to przepaść technologiczna i wiekowa, każdy użytkownik w większości starszych modeli broni swojego auto że moje to najlepsze itd itd. a jeżdzi starym autem bo się dorabia tam czegoś i uważa że lepsze mu nie potrzebne narazie, jeden się uczy i sobie myka do szkoły, następny ma auto jako hobby, a innego poprostu nie stać na noweszy model auta. Teraz możecie na skoczyć że stać na auto itd ale poprosty ta 80tka to cud techniki itd i poco ma zmieniać na nowe bo te są bee i się psują itd. nikogo nie chcę obrazić teraz swoją wypowiedzią ale większość ludzi tutaj uważa że ma super auto i tyle i broni w zapartego swoich racji itd.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 29 cze 2012, 14:53

diablo228, to ci powiem że (gdzie srebrna B4 stała jeszcze pod blokiem i była 100% sprawna) ja flotę miałem na kupno jakiejś B5 z końca produkcji lub może nawet B6 (i już nawet powaznie się zastanawiałem nad kupnem wyżej wymienionych, kilka oglądałem, sprawdzałem, dzwoniłem) ale przyznam szczerze że się rozmyśliłem i kupiłem .... drugie B4 a tamto sprzedałem tyle że zamieniłem na AvantaV6 z Q na pokładzie a flotę wolałem przeznaczyć na wakacje z żoną w Grecji, wyposażenie mieszkania i jeszcze zostało.

Dlaczego?
Jakoś doszedłem do wniosku że nowsze auta nie mają tego czegoś, są na pewno droższe w eksploatacji a wyposażenie mojego avanta przewyższa nie jedno renault czy inne auto z 2002-2004 auta za 15-20tyś PLN.

Może nie mam kontroli trakcji ale po co mi ona jak Audi jeżdżę może 3tyś km rocznie.

A przynajmniej jak ktoś jedzie ze mną kto jest nie w temacie to szuka szczęki na dywaniku jak mu mówię że to 18-19 letnie auto.

Tak samo myślę że więcej ludzi odwróci się na ulicy za ładnie utrzymanym prawie że youngtimerem B4 niż zwykłym pospolitym B5 B6 czy jakimś renaul czy jakimś oplem których jest na pęczki na ulicy.

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 29 cze 2012, 15:14

zgadzam się auta z lat 90 mają swój urok, miałem kiedyś golfa 2 1,3 nZ czyli wielopunktowy wtrysk paliwa co na owe czasy było nowoczesnym rozwiązaniem i wspominam to auto b.dobrze, ja nie mówię że trzeba auto zmieniać na siłe iść z postępem kupiłeś auto i reszte przeznaczyłeś na inne cele, jedni pochwalą twoje auto ze fajnie utrzymane itd ale dla innych to stare auto i tyle. Chodzi mi oto że niema co mówić że te auta to najlepsze na świece i nie można złego słowa wypowiedzieć na ich temat bo jest odrazu bunt.

Zablokowany

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl