Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABK] czujnik temperatury

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
murgal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 05 lis 2010, 18:05

[b4 ABK] czujnik temperatury

Post autor: murgal » 05 lis 2010, 18:06

Witam,

Nie działa mi wskaźnik temperatury, sprawdziłem zegar i jest on sprawny. Jak moge sprawdzić czujnik czy on jest uwalony? może to coś pomiedzy nimi?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 06 lis 2010, 08:49

Połacz piny w czujniku na krótko ( tylko nie pamietam które ale to na zasadzie prób i błedów znajdziesz) jezeli wskaźnik pójdzie na max to czujnik jest do wymiany.

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 11 cze 2012, 22:55

Odkopię temat ale mam takie sam problem a nie znalazłem na forum konkretnej odpowiedzi. Nie działa mi wskaźnik temperatury, wskazuje cały czas 0. Dzisiaj rozebrane zostały zegary, przeczyszczone. Po zawrzeniu 2 pinów w czujniku wskaźnik nawet nie drgnie. Jakieś pomysły i sposoby jak i co dalej sprawdzać :?:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 cze 2012, 06:45

bialas1 pisze:Dzisiaj rozebrane zostały zegary, przeczyszczone.
a co dokładnie przeczyszczałeś :?:
bialas1 pisze:Jakieś pomysły i sposoby jak i co dalej sprawdzać
a ścieżki sprawdzałeś na płytce drukowanej może któraś jest przerwana

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 12 cze 2012, 12:32

Na początku nie działał też wskaźnik paliwa, był jeden zimny lut który został naprawiony, wskaźnik paliwowy zaczął działać.

Ścieżki wszystkie dobre.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 cze 2012, 18:29

bialas1 pisze: był jeden zimny lut który został naprawiony, wskaźnik paliwowy zaczął działać.
podejrzewam że jest ich więcej <lupa>
Sprawdź jeszcze kable przy wtyczce może są gdzieś przerwane.

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 12 cze 2012, 23:35

Faktycznie przerwany jest jeden kabelek (żółto-czerwony) zaznaczony na zdjęciu śrubokrętem. To może być przyczyną?
Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 cze 2012, 11:28

bialas1 pisze:To może być przyczyną?
szczerze mówiąc to nie wiem, mi chodziło o kostkę przy czujniku bo sam kiedyś miałem taki przypadek

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 13 cze 2012, 14:43

Cała reszta jest dobra, jedynie ten kabelek jest urwany. W liczniku wszystkie ścieżki są OK.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 cze 2012, 18:05

Czyli rozumiem że po polutowaniu tego kabelka nadal nie działa wskaźnik tem. :?:

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 13 cze 2012, 22:37

Przewód jest przerwany ok. 7cm od wtyczki, co gorsza nie widać drugiego końca..

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 14 cze 2012, 18:06

bialas1, U mnie też ten przewód odcięty jest ok 7cm od wtyczki i nie mam problemów ze wskazaniem temp zarówno na zegary jak i do ECU.Być może używany jest w innych wersjach silnikowych.

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 14 cze 2012, 19:31

O to mogę wykluczyć ten kabelek widzę, dzięki za info.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 28 cze 2012, 15:07

najleszy sposob na spr czy kable sa nie przerwane to poprostu zmostkwanie kabla jesli wszsytko jest ok z kablami i licznikiem temp wtedy idzie na maxa do gory wedlug mnei najelpszy sposob na spr czujnika

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 22 paź 2012, 21:41

Odkopuje temat po raz drugi gdyż męczę się z tym wskaźnikiem temperatury już długi czas (czujnik dobry). Po zmostkowaniu 2 kabelków przy wtyczce czujnika szarego (3pin, próbowałem wszystkich kombinacji łączenia ;p), wskazówka nawet nie drgnie, żadnych zimnych lutów, wskaźnik po rozkręceniu wygląda na dobry (nie wiem co tam może się popsuć). Jak mogę sprawdzić czy żaden kabelek nie jest przerwany w instalacji? Da się to zrobić domowym sposobem? Proszę o ewentualny opis <czapa>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl