[b4 1Z]szarpie i przerywa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
[b4 1Z]szarpie i przerywa
mam problem z moim audi 80 b4 1.9 tdi 1993 rok na boschu jak zapale to silnik przerywa a jak jade to strasznie szarpie prawie za każdym razem ale i bywa i tak ze normalnie chodzi podpąłem vaga był błąd 542 (542 Czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza - G80, Czujnik uniesienia igły - G80) czy to będzie ten czujnik czy coś innego?
filtr powietrza i paliwa wymienione
a i jeszcze na vagu jak wchodze w blok powiarowy i w drugim okienku gdzie jest kąt wtrysku zawsze było 55 a teraz jest 255 155 albo 0 :shock: w momencie jak przerywa
co może mu dolegać?
filtr powietrza i paliwa wymienione
a i jeszcze na vagu jak wchodze w blok powiarowy i w drugim okienku gdzie jest kąt wtrysku zawsze było 55 a teraz jest 255 155 albo 0 :shock: w momencie jak przerywa
co może mu dolegać?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: Że co :roll: ...nastawnik sobie wyczyść ,o ile masz indukcyjny ,bo ropa nie ma z tym nic wspólnego A kolega Audi 80 b4, ma nastawnik potencjometryczny, i żadne patenty z odpinaniem impulsatora mu nic nie pomogą ,tym bardziej że ma podane jak na tacy ,co jest przyczyną <ok>radek997 pisze:Odepnij kabel od impulsatora ja mam to samo że przerywa i przeważnie jak jest ropy juz mało to wypinam ten kabel i da się jeździć zwyczajnie tylko ze licznik nie działa
I nie żaden czujnik ,tylko wtrysk sterujący do wymianyAudi 80 b4 pisze: podpąłem vaga był błąd 542 (542 Czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza - G80, Czujnik uniesienia igły - G80) czy to będzie ten czujnik czy coś innego?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
Witam,
podepnę się pod ten temat żeby nie zaśmiecać.
Dziś podpiąłem się pod auto szwagierki. 1Z na boschu. Wywaliło błąd 526- Przełącznik świateł hamulców, 550- Kontrola startu wtrysku. Słabo pali na ciepłym, na zimnym lepiej ale po odpaleniu puszcza białego dyma, na wolnych obroty falują, kiedy dodaję stopniowo gazu to w pewnym momencie obroty schodzą do wolnych albo nawet niżej, a jak zacząłem się bawić gazem czyli wysokie obroty- niskie, wysokie- niskie to na niskich obroty spadają aż w końcu silnik zgaśnie i to samo dzieje się w czasie jazdy. W czasie robienia testu czujników w ogóle nie było różnicy w pracy silnika w czasie testowania N108, dawka paliwa też kiepsko bo utrzymywała się w okolicach 50. Rozrząd sprawdzony.
Wiem że trochę to zagmatwane ale proszę o jakąś radę od czego zacząć
pozdrawiam
podepnę się pod ten temat żeby nie zaśmiecać.
Dziś podpiąłem się pod auto szwagierki. 1Z na boschu. Wywaliło błąd 526- Przełącznik świateł hamulców, 550- Kontrola startu wtrysku. Słabo pali na ciepłym, na zimnym lepiej ale po odpaleniu puszcza białego dyma, na wolnych obroty falują, kiedy dodaję stopniowo gazu to w pewnym momencie obroty schodzą do wolnych albo nawet niżej, a jak zacząłem się bawić gazem czyli wysokie obroty- niskie, wysokie- niskie to na niskich obroty spadają aż w końcu silnik zgaśnie i to samo dzieje się w czasie jazdy. W czasie robienia testu czujników w ogóle nie było różnicy w pracy silnika w czasie testowania N108, dawka paliwa też kiepsko bo utrzymywała się w okolicach 50. Rozrząd sprawdzony.
Wiem że trochę to zagmatwane ale proszę o jakąś radę od czego zacząć
pozdrawiam
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
szpera pisze:Kąt wtrysku wahał się między 50-52
Obie wartości są w granicach normy ,czyli 50-60 ...45 też będzie dobrze ,o ile oczywiście mowa o statycznym kącie ,czyli widocznym po przełaczeniu w basic seting ,czyli nastawy podstawowe 8-)gibaj pisze:a powinien być 55-60
No i bardzo dobre masz te nastawy :mrgreen:rodzynek87 pisze:Ja mam u siebie 51-54 ( tych granicach sie wacha) i nic sie nie dzieje dawke mam 22.
To wkoncu jakie powinny byc prawidłowe nastawy?
Stanowczo za mało bo to mniej wiecej 9 mg ...ale ori "bosche " z plombą nastawnika tak mają dlatego jeżdzą jakby chciały a nie mogły ,nawet jak wszystko jest sprawne ,co się coraz rzadziej zdarza O ile kąt wtrysku jest prawidłowy i w nastawach podstawowych wynosi od 38 do 60 jednostek ,przyczyną tych cudów z obrotami jest to co zwykle w "boschach " czyli jego najsłabszy punkt <ok> nastawnik potencjometrycznyszpera pisze:dawka paliwa też kiepsko bo utrzymywała się w okolicach 50.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wszystko możliwe ,ale nie można zapominać że pierwsze tdi z 92 roku na jednosprężynkowcach,mogły mieć mniejszą dawkę Ja widziałem na ori z plombą ,dawkę 38 ...tą końcówkę z 38, jak by się ktoś uparł ,można pewnie zmniejszyć do 30 nawet nie usuwając plomby .Faktem jest że wartość dawki powyżej 30 ,czyli powyżej 5 mg ,jest bardzo mała i jechać jak trzeba to to na takiej dawce nie może :mrgreen:trepek pisze:Czy ja wiem. Kolega Pszem miał plombę i dawkę 30.