Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1Z]szarpie i przerywa

ODPOWIEDZ
Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

[b4 1Z]szarpie i przerywa

Post autor: Audi 80 b4 » 14 cze 2012, 22:14

mam problem z moim audi 80 b4 1.9 tdi 1993 rok na boschu jak zapale to silnik przerywa a jak jade to strasznie szarpie prawie za każdym razem ale i bywa i tak ze normalnie chodzi podpąłem vaga był błąd 542 (542 Czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza - G80, Czujnik uniesienia igły - G80) czy to będzie ten czujnik czy coś innego?


filtr powietrza i paliwa wymienione

a i jeszcze na vagu jak wchodze w blok powiarowy i w drugim okienku gdzie jest kąt wtrysku zawsze było 55 a teraz jest 255 155 albo 0 :shock: w momencie jak przerywa

co może mu dolegać?

Awatar użytkownika
radek997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 03 paź 2010, 21:24
Lokalizacja: Błażowa

Post autor: radek997 » 14 cze 2012, 22:54

Odepnij kabel od impulsatora ja mam to samo że przerywa i przeważnie jak jest ropy juz mało to wypinam ten kabel i da się jeździć zwyczajnie tylko ze licznik nie działa

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 14 cze 2012, 22:57

Wtrysk sterujący świruje i najprawdopodobniej jest do wymiany.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 cze 2012, 08:43

radek997 pisze:Odepnij kabel od impulsatora ja mam to samo że przerywa i przeważnie jak jest ropy juz mało to wypinam ten kabel i da się jeździć zwyczajnie tylko ze licznik nie działa
:shock: Że co :roll: ...nastawnik sobie wyczyść ,o ile masz indukcyjny ,bo ropa nie ma z tym nic wspólnego :-P A kolega Audi 80 b4, ma nastawnik potencjometryczny, i żadne patenty z odpinaniem impulsatora mu nic nie pomogą ,tym bardziej że ma podane jak na tacy ,co jest przyczyną <ok>
Audi 80 b4 pisze: podpąłem vaga był błąd 542 (542 Czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza - G80, Czujnik uniesienia igły - G80) czy to będzie ten czujnik czy coś innego?
I nie żaden czujnik ,tylko wtrysk sterujący do wymiany

Awatar użytkownika
radek997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 03 paź 2010, 21:24
Lokalizacja: Błażowa

Post autor: radek997 » 17 cze 2012, 11:27

MUNIOR a no to ja tam nie patrzyłem jaki ma ale ja mam podobnie ze przerywa wypiąłem i tak jeżdżę ale trzeba kiedyś to wyczyścic i zapiąć

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 21 cze 2012, 22:51

dzisiaj wymieniłem wtrysk sterujący i samochód chodzi jak ta lala dzięki koledzy za podpowiedzi :)

Awatar użytkownika
szpera
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 2007, 16:43
Lokalizacja: Lubin

Post autor: szpera » 10 sie 2012, 22:05

Witam,
podepnę się pod ten temat żeby nie zaśmiecać.
Dziś podpiąłem się pod auto szwagierki. 1Z na boschu. Wywaliło błąd 526- Przełącznik świateł hamulców, 550- Kontrola startu wtrysku. Słabo pali na ciepłym, na zimnym lepiej ale po odpaleniu puszcza białego dyma, na wolnych obroty falują, kiedy dodaję stopniowo gazu to w pewnym momencie obroty schodzą do wolnych albo nawet niżej, a jak zacząłem się bawić gazem czyli wysokie obroty- niskie, wysokie- niskie to na niskich obroty spadają aż w końcu silnik zgaśnie i to samo dzieje się w czasie jazdy. W czasie robienia testu czujników w ogóle nie było różnicy w pracy silnika w czasie testowania N108, dawka paliwa też kiepsko bo utrzymywała się w okolicach 50. Rozrząd sprawdzony.
Wiem że trochę to zagmatwane ale proszę o jakąś radę od czego zacząć
pozdrawiam

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 10 sie 2012, 22:14

zacznij od kąta wtrysku , potem nastawnik pompy ,a n108 zostaw w spokoju ;-)
a najlepiej to zrób przekładkę na pierburga i będziesz miał spokój

Awatar użytkownika
szpera
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 2007, 16:43
Lokalizacja: Lubin

Post autor: szpera » 10 sie 2012, 22:48

Kąt wtrysku wahał się między 50-52

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 11 sie 2012, 09:40

a powinien być 55-60
spróbuj jeszcze podmienić nastawnik na jakiś sprawny

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 11 sie 2012, 13:34

gibaj pisze:a powinien być 55-60
spróbuj jeszcze podmienić nastawnik na jakiś sprawny
Ja mam u siebie 51-54 ( tych granicach sie wacha) i nic sie nie dzieje dawke mam 22.
To wkoncu jakie powinny byc prawidłowe nastawy? Bo gdzie nie czytam to mała różnica jest nie do wyczucia.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 sie 2012, 20:20

szpera pisze:Kąt wtrysku wahał się między 50-52
gibaj pisze:a powinien być 55-60
Obie wartości są w granicach normy ,czyli 50-60 ...45 też będzie dobrze ,o ile oczywiście mowa o statycznym kącie ,czyli widocznym po przełaczeniu w basic seting ,czyli nastawy podstawowe 8-)
rodzynek87 pisze:Ja mam u siebie 51-54 ( tych granicach sie wacha) i nic sie nie dzieje dawke mam 22.
To wkoncu jakie powinny byc prawidłowe nastawy?
No i bardzo dobre masz te nastawy :mrgreen:
szpera pisze:dawka paliwa też kiepsko bo utrzymywała się w okolicach 50.
Stanowczo za mało :-/ bo to mniej wiecej 9 mg ...ale ori "bosche " z plombą nastawnika tak mają ;-) dlatego jeżdzą jakby chciały a nie mogły ,nawet jak wszystko jest sprawne ,co się coraz rzadziej zdarza :-P O ile kąt wtrysku jest prawidłowy i w nastawach podstawowych wynosi od 38 do 60 jednostek ,przyczyną tych cudów z obrotami jest to co zwykle w "boschach " czyli jego najsłabszy punkt <ok> nastawnik potencjometryczny

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 sie 2012, 14:06

MUNIOR pisze:bo to mniej wiecej 9 mg ...ale ori "bosche " z plombą nastawnika tak mają
Czy ja wiem. Kolega Pszem miał plombę i dawkę 30.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 sie 2012, 14:32

trepek pisze:Czy ja wiem. Kolega Pszem miał plombę i dawkę 30.
Wszystko możliwe ,ale nie można zapominać że pierwsze tdi z 92 roku na jednosprężynkowcach,mogły mieć mniejszą dawkę ;-) Ja widziałem na ori z plombą ,dawkę 38 ...tą końcówkę z 38, jak by się ktoś uparł ,można pewnie zmniejszyć do 30 nawet nie usuwając plomby .Faktem jest że wartość dawki powyżej 30 ,czyli powyżej 5 mg ,jest bardzo mała i jechać jak trzeba to to na takiej dawce nie może :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl