Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK]gaz czy coś z silnikiema?

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

[B4 ABK]gaz czy coś z silnikiema?

Post autor: benek9202 » 14 cze 2012, 23:53

witam mam pewien problem.
Auto przy odpalaniu potrzebuje dodania gazu. Mimo dodania gazu rzadko kiedy zapali za pierwszym razem. Zazwyczaj jest to za drugim. Mam instalacje która przełącza się po przekroczeniu 2tys obrotów. Instalacja była założona w 2007 r i patrzac na licznik zrobiono na niej 80tys km.
Auto kupiłem, gdy była przepływka do wymiany. Myślałem, że to odpalanie też jest takie a nie inne z powodu przepływomierza. Jednak nie rozwiązała ona do końca mojego problemu.

wypisze elementy instalacji:
reduktor: Lovato RG92 Elektronik
elektrozawór: Lovato EV00
wielozaawór OMB
zawór tankowania OMB

Czy na tej instalacji kończąc jazdę powinienem przerzucać auto na benzyne? czy tak było w starszej instalacji?
Czytałem na forum, że podobne problemy może stwarzać regulator ciśnienia paliwa.
Z góry dziękuję za udzieloną pomoc.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 15 cze 2012, 07:51

Może się cofać benzyna. Poszukaj na forum było już o tym. Rozumiem, że rozpalasz zapalniczkę na benzynie :mrgreen: . Bo jeżeli zdarza Ci się na gazie to czy filtrek gazu sprawdzałeś :?:

Jeżeli go nie wymieniałeś to idę o zakład, że:

1 - jest do zasyfiony i do wymiany
2 - do wyczyszczenia masz elektrozawór gazu na/przed parownikiem. Lubi go czasem zaciąć(szczególnie na zimno) przypominający smołę syf z gazu. Wyczyścisz to nawet wodą z mydłem, ale nitro lub benzyną będzie szybciej <ok>

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 15 cze 2012, 08:06

Filr gazu i taki jakby tłoczek gazownik mi ost wymienial. Ten tłoczek był tak zapchany że na gaz nie mogłem przełączyć. moze to ten elektrozawór? dokładnie nie widzialem ale miało to kształt naboju. I co teraz działać?

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 15 cze 2012, 08:19

Ja bym to na początek wszystko wyczyścił jeżeli chodzi o LPG.
benek9202 pisze:

Filr gazu i taki jakby tłoczek gazownik mi ost wymienial. Ten tłoczek był tak zapchany że na gaz nie mogłem przełączyć
Wymienić - wymienił, ale czy poczyścił :?: Tam w gnieździe filterka i elektrozaworu mogło zostać mnóstwo syfu i załatwić nowy. Instalację regulowałeś po nzmianie filtra LPG? Zmienił się skład mieszanki

mariusz122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: mariusz122 » 15 cze 2012, 20:16

Z tego co opisujesz to auto odpala na benzynie a póżniej po przekroczeniu 2000 obrotów przełącza sie na lpg.Wiec instalacja lpg nie ma nic wspólnego z odpalaniem-chyba że odpalasz awaryjnie.Ja mam tak bynajmniej i nawet jak jest przełacznik w centralce na lpg to i tak odpala na benzynie.Napisz dokładnie jak to jest bo moze to inna przyczyna.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 cze 2012, 21:13

mariusz122 pisze:.Wiec instalacja lpg nie ma nic wspólnego z odpalaniem-chyba że odpalasz awaryjnie
Jak elektrozawór na reduktorze nie trzyma to będzie zalewać kolektor gazem i przez to będzie ciężko odpalić.

mariusz122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: mariusz122 » 17 cze 2012, 13:07

Ano zgadza sie ;aldi;Proponuje jeszcze spuścić parafine z mieszalnika.

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 17 cze 2012, 21:07

nie wiem czy czyścił.. regulować chyba nie regulował. By wyregulować podpina się pod kompa? Bo jak tak to nic nie podpinał..

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 18 cze 2012, 20:57

Ewidentnie za bogata mieszanka. Wyłącz plusa na instalacji LPG a przynajmniej na zaworze gazu przy butli i spróbuj odpalić. Jeśli będzie dobrze nie trzyma ostatni zawór gazu, jeśli dalej źle rozjechała się mapa wtrysku. Trzeba zresetować kompa i ustawić na nowo gaz bo psuje mapę dla benzyny.

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 27 sie 2012, 00:00

po wymianie regulatora ciśnienia paliwa problem odszedł w zapomniane :)
za to nowy się pojawił... ale o tym w innym temacie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl