[B3/B4 2.3 NG]katalizator
- hołard
- Forum Audi 80
- Posty: 1025
- Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Białystok
Tak by był najlepiej, u mnie takiej opcji nie mogłem zrobić bo rura wychodzaca z kata byłaby pod kątem czy coś takiego i ciezko by było to przyspawaćnowy200 pisze:Słyszałem że ludzie wbijają rurę w kata na wylot i nie trzeba go ani patroszyć ani wycinać.No i podstawowa sprawa co to za kabelki do KAT-a podłączone są??
A jeżeli chodzi o to czy czuć różnice, to ja jakąś poczułem Tzn jak by moment przeszedł w duł troszke, szybciej się wkręca z mniejszych obrotów, ale przy wyższych znowu jak by troszke brakuję. Tak czy siak ja jestem zadowolony z tym że ja nie musiałem kombinować z sondami.
mój braciak miał wywaloną sondę to człowieku palił mu chyba z 15 i to "lekką nóżką"Byk pisze:No i tu wraca jak bumerang pytanie które zadałem wcześniej co zrobić z sondą lambda która jest zamontowana w katalizatorze w ten sposób że wstawienie rury spowodowałoby że sonda znalazłaby się ponad tą rurą ? (mówię o swoim silniku 2,3 NG)
EDIT: miał właśnie taki silnik
Ostatnio zmieniony 15 paź 2007, 20:07 przez minon1, łącznie zmieniany 1 raz.
Wstaw rurę w środek puszki z kata,musisz wyciąć blachę od góry żeby diagnosta nie widział,potem docinasz na miarę rurę o tej samej średnicy co reszta wydechu,możesz mieć problem z jej włożeniem, bo wlot i wylot puszki są pod innym kątem,ale dasz radę!!:-)no i dalej- wykręcasz sondę Lambda, wkładasz rurę,znaczysz punkt na tej rurce w który będzie wchodziła sonda (dokładnie!),wiercisz otwór w rurce o śr. 10mm,kąt wejścia sondy musisz nafrezować w tym otworze, najlepiej długim frezem zapiętym do wiertarki.wkładasz rurę,ale jej nie spawasz,wkręcasz sondę i patrzysz czy dobrze weszła w wywierconą dziurę,łapiesz kilkoma spawami,wykręcasz sondę i spawasz porządnie!!!Bo jak nie to spaw pęknie podczas wibracji i będzie dzwonić jak na mszę!!a tak na serio to niepotrzebnie to robisz,bo mocy Ci nie podniesie,chyba że katalizator był wcześniej zatkany.daj znać jak poszło.
- oli 2.8 v6
- Forum Audi 80
- Posty: 79
- Rejestracja: 12 sie 2007, 16:31
- Lokalizacja: Łuków
Ja w Audi jak narazie mam kata. Ale w poprzednim aucie (Passat B3 1,8) wywalilem kata calkowicie a zamiast niego wstawilem rure z kwasowki o srednicy jak reszta wydechu. co do efektu to auto napewno stalo sie elastyczniejsze i zmniejszyla sie dziura na nizszych obrotach lepiej ciagnal, tyle ze mialem jeszcze wrzucony filtr stozkowy pod maske. co do mocy to napewno nie wzrasta ale napewno podnosi sie moment obrotowy i auto staje sie elastyczniejsze. A jesli chodzi o sonde lambda to w rurze ktora wstawisz zamiast kata wywierc otwor, nagwintuj i wkrec sond .
Jak cos wymodzisz to napisz jaki efekt.
PS- Auto napewno stanie sie troche głosniejsze.
Jak cos wymodzisz to napisz jaki efekt.
PS- Auto napewno stanie sie troche głosniejsze.