Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 2.3 NG]katalizator

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 14 paź 2007, 19:13

ja wyciąłem i tylko głosniej chodzi a wstawiłem strumienice,goscie mówili że bedzie dużo silniejszy a róznica prawie nie zauważalna,ja odradzam wycinać

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 15 paź 2007, 03:23

nowy200 pisze:Słyszałem że ludzie wbijają rurę w kata na wylot i nie trzeba go ani patroszyć ani wycinać.No i podstawowa sprawa co to za kabelki do KAT-a podłączone są??
Tak by był najlepiej, u mnie takiej opcji nie mogłem zrobić bo rura wychodzaca z kata byłaby pod kątem czy coś takiego i ciezko by było to przyspawać :-/

A jeżeli chodzi o to czy czuć różnice, to ja jakąś poczułem :-D Tzn jak by moment przeszedł w duł troszke, szybciej się wkręca z mniejszych obrotów, ale przy wyższych znowu jak by troszke brakuję. Tak czy siak ja jestem zadowolony ;-) z tym że ja nie musiałem kombinować z sondami.

Awatar użytkownika
Byk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:22
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Byk » 15 paź 2007, 19:40

No i tu wraca jak bumerang pytanie które zadałem wcześniej :-P co zrobić z sondą lambda która jest zamontowana w katalizatorze w ten sposób że wstawienie rury spowodowałoby że sonda znalazłaby się ponad tą rurą ? (mówię o swoim silniku 2,3 NG)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 15 paź 2007, 20:02

Byk pisze:No i tu wraca jak bumerang pytanie które zadałem wcześniej :-P co zrobić z sondą lambda która jest zamontowana w katalizatorze w ten sposób że wstawienie rury spowodowałoby że sonda znalazłaby się ponad tą rurą ? (mówię o swoim silniku 2,3 NG)
mój braciak miał wywaloną sondę to człowieku palił mu chyba z 15 i to "lekką nóżką" :-/
EDIT: miał właśnie taki silnik
Ostatnio zmieniony 15 paź 2007, 20:07 przez minon1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 15 paź 2007, 20:04

no to właśnie jest pytanie :?: Ja też nie mam pojęcia co z tym zrobić :oops:

Awatar użytkownika
rumcajs90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 paź 2007, 11:36
Lokalizacja: Imielin

Post autor: rumcajs90 » 29 paź 2007, 20:37

Wstaw rurę w środek puszki z kata,musisz wyciąć blachę od góry żeby diagnosta nie widział,potem docinasz na miarę rurę o tej samej średnicy co reszta wydechu,możesz mieć problem z jej włożeniem, bo wlot i wylot puszki są pod innym kątem,ale dasz radę!!:-)no i dalej- wykręcasz sondę Lambda, wkładasz rurę,znaczysz punkt na tej rurce w który będzie wchodziła sonda (dokładnie!),wiercisz otwór w rurce o śr. 10mm,kąt wejścia sondy musisz nafrezować w tym otworze, najlepiej długim frezem zapiętym do wiertarki.wkładasz rurę,ale jej nie spawasz,wkręcasz sondę i patrzysz czy dobrze weszła w wywierconą dziurę,łapiesz kilkoma spawami,wykręcasz sondę i spawasz porządnie!!!Bo jak nie to spaw pęknie podczas wibracji i będzie dzwonić jak na mszę!!a tak na serio to niepotrzebnie to robisz,bo mocy Ci nie podniesie,chyba że katalizator był wcześniej zatkany.daj znać jak poszło.

Awatar użytkownika
oli 2.8 v6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 12 sie 2007, 16:31
Lokalizacja: Łuków

Post autor: oli 2.8 v6 » 29 paź 2007, 22:27

ja natomiast u siebie na V6 wyciełem oba katy a wstawiłem takiego samego kształtu strumienice i jestem zadowolony do tego założyłem tł. końcowy,,REMUSA"i odgłos jest lepszy a czy mocy dodało to jakoś nie wyczułem.. <lol> <lol>

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 30 paź 2007, 13:46

Ja w Audi jak narazie mam kata. Ale w poprzednim aucie (Passat B3 1,8) wywalilem kata calkowicie a zamiast niego wstawilem rure z kwasowki o srednicy jak reszta wydechu. co do efektu to auto napewno stalo sie elastyczniejsze i zmniejszyla sie dziura na nizszych obrotach lepiej ciagnal, tyle ze mialem jeszcze wrzucony filtr stozkowy pod maske. co do mocy to napewno nie wzrasta ale napewno podnosi sie moment obrotowy i auto staje sie elastyczniejsze. A jesli chodzi o sonde lambda to w rurze ktora wstawisz zamiast kata wywierc otwor, nagwintuj i wkrec sond :-) .
Jak cos wymodzisz to napisz jaki efekt.
PS- Auto napewno stanie sie troche głosniejsze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl