[B4 2.3NG] Wiatrak chłodnicy nie wyłącza się
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
A sprawdzaliście czujnik 3-pinowy lub 4-pinowy od dołu króćca z wodą? Podobno że on decyduje nie tylko o wskazaniu temp. na desce rozdzielczej ale także o załączeniu klimatyzacji. Jeżeli jest poniżej 5*C to klima ma się nie włączyć i o tym decyduje ten właśnie czujnik. Acha dla samochodów z klimatyzacją ten czujnik jest 4-pinowy (to jest odpowiedź z ASO jak się pytałem o cenę oryginału (385zł)) ale trzeba to zweryfikować bo w ASO potrafią podłączyć auto do komputera.
Długo się nie odzywałem cały czas byłem w delegacji we Wrocławiu ale ostatnio miałem chwilę przerwy i zabrałem się za ten wiatrak.
1. po odpinałem wszystkie czujniki od silnika podłączyłem klemy no i nic dalej wiatrak się non stop kręci.
2. pisaliście o wpływie klimy na działanie wiatraka więc odpiąłem panel sterujący klimą oraz przekaźnik od klimy ( nie wiem czy coś jeszcze steruje klimą ) niestety i to nie pomogło, wiatrak wciąż się kręci non stop.
3. po raz wtóry przepatrzyłem połączenie wiatraka z bezpiecznikami przekaźnikami itp. itd. na tyle ile jest to możliwe nie widać żadnych śladów ingerencji, tj. zworek mostków itp.
Powiedzcie mi teraz co dolega tej audioli ? Czy ona jest nawiedzona przez duchy hehehe
4. Przypomniałem sobie że kilka przekaźników odpowiadających za różne rzeczy między innymi za wentylator opatrzone są tym samym symbolem 214.
Czy tak ma być i czy mogą się one jakoś zepsuć ?
5. Czy posiada ktoś lub wie gdzie można znaleźć schematy elektryczne podłączenia wiatraka. Tylko takie bardziej ideowe, poglądowe bo ze schematów któer sa dostępne w dziale download nic nie czaje a jeszcze angielski utrudnia sprawę .
1. po odpinałem wszystkie czujniki od silnika podłączyłem klemy no i nic dalej wiatrak się non stop kręci.
2. pisaliście o wpływie klimy na działanie wiatraka więc odpiąłem panel sterujący klimą oraz przekaźnik od klimy ( nie wiem czy coś jeszcze steruje klimą ) niestety i to nie pomogło, wiatrak wciąż się kręci non stop.
3. po raz wtóry przepatrzyłem połączenie wiatraka z bezpiecznikami przekaźnikami itp. itd. na tyle ile jest to możliwe nie widać żadnych śladów ingerencji, tj. zworek mostków itp.
Powiedzcie mi teraz co dolega tej audioli ? Czy ona jest nawiedzona przez duchy hehehe
4. Przypomniałem sobie że kilka przekaźników odpowiadających za różne rzeczy między innymi za wentylator opatrzone są tym samym symbolem 214.
Czy tak ma być i czy mogą się one jakoś zepsuć ?
5. Czy posiada ktoś lub wie gdzie można znaleźć schematy elektryczne podłączenia wiatraka. Tylko takie bardziej ideowe, poglądowe bo ze schematów któer sa dostępne w dziale download nic nie czaje a jeszcze angielski utrudnia sprawę .
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Witam. Czy wiadomo juz co bylo przyczyna nie wylaczajacego sie wentylatora?
Dopadla mnie tez ta przypadlosc tylko w momencie pierwszego wlaczenia klimatyzacji ,ktorej nie wlaczalem od roku. Dzis zostala nabita azotem w celu wyszukania nieszczelnosci. Po wylaczeniu klimy wentylator nie wylaczal sie juz. Odlaczenie akumulatora nic nie dawalo, wyjecie czujnikow temp. takze. dopiero po odbieciu czerwonej wtyczki z lewej strony chlodnicy (patrzac od przodu auta). Gdzie moze lezec przyczyna????
Z gory dzieki za podpowiedzi.
Dopadla mnie tez ta przypadlosc tylko w momencie pierwszego wlaczenia klimatyzacji ,ktorej nie wlaczalem od roku. Dzis zostala nabita azotem w celu wyszukania nieszczelnosci. Po wylaczeniu klimy wentylator nie wylaczal sie juz. Odlaczenie akumulatora nic nie dawalo, wyjecie czujnikow temp. takze. dopiero po odbieciu czerwonej wtyczki z lewej strony chlodnicy (patrzac od przodu auta). Gdzie moze lezec przyczyna????
Z gory dzieki za podpowiedzi.
Przekaźnik
Miałem ten sam problem wentylator się nie wyłączał w moim przypadku uszkodzeniu uległ przekaźnik wentylatora oznaczony numerem 214 po wymianie wszystko wróciło do normy