Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3NG] Wiatrak chłodnicy nie wyłącza się

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 30 sty 2012, 20:05

ja właśnie załapałem, że ja robiłem jakieś czary z przekaźnikami i nie wiem czy to nie od tego momentu dzieją się u mnie cuda. Jak w końcu kiedyś będę pamiętał, to podmienie przekaźnik i napiszę. Nie wiem tylko czy podmieniłem ten od wiatraka czy ten od wycieraczek :D

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 07 lut 2012, 10:11

A sprawdzaliście czujnik 3-pinowy lub 4-pinowy od dołu króćca z wodą? Podobno że on decyduje nie tylko o wskazaniu temp. na desce rozdzielczej ale także o załączeniu klimatyzacji. Jeżeli jest poniżej 5*C to klima ma się nie włączyć i o tym decyduje ten właśnie czujnik. Acha dla samochodów z klimatyzacją ten czujnik jest 4-pinowy (to jest odpowiedź z ASO jak się pytałem o cenę oryginału (385zł)) ale trzeba to zweryfikować bo w ASO potrafią podłączyć auto do komputera.

crespo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 30 sty 2010, 18:48
Lokalizacja: Cieszanów

Post autor: crespo32 » 15 lut 2012, 18:16

Długo się nie odzywałem cały czas byłem w delegacji we Wrocławiu ale ostatnio miałem chwilę przerwy i zabrałem się za ten wiatrak.
1. po odpinałem wszystkie czujniki od silnika podłączyłem klemy no i nic dalej wiatrak się non stop kręci.
2. pisaliście o wpływie klimy na działanie wiatraka więc odpiąłem panel sterujący klimą oraz przekaźnik od klimy ( nie wiem czy coś jeszcze steruje klimą ) niestety i to nie pomogło, wiatrak wciąż się kręci non stop.
3. po raz wtóry przepatrzyłem połączenie wiatraka z bezpiecznikami przekaźnikami itp. itd. na tyle ile jest to możliwe nie widać żadnych śladów ingerencji, tj. zworek mostków itp.

Powiedzcie mi teraz co dolega tej audioli ? Czy ona jest nawiedzona przez duchy hehehe

4. Przypomniałem sobie że kilka przekaźników odpowiadających za różne rzeczy między innymi za wentylator opatrzone są tym samym symbolem 214.
Czy tak ma być i czy mogą się one jakoś zepsuć ?

5. Czy posiada ktoś lub wie gdzie można znaleźć schematy elektryczne podłączenia wiatraka. Tylko takie bardziej ideowe, poglądowe bo ze schematów któer sa dostępne w dziale download nic nie czaje a jeszcze angielski utrudnia sprawę .

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 17 lut 2012, 13:51

No to wygląda tak jakby ktoś spiął wiatrak na krótko do akumulatora. Skoro nie widać ingerencji to naprawdę nie wiem o co chodzi.

Schematy elektryczne masz jeszcze w książce reguluje i naprawiam. Polecam

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 17 lut 2012, 17:38

crespo32 pisze:4. Przypomniałem sobie że kilka przekaźników odpowiadających za różne rzeczy między innymi za wentylator opatrzone są tym samym symbolem 214.
Czy tak ma być i czy mogą się one jakoś zepsuć ?
styki moga sie skleić i taki efekt bedzie <ok>

crespo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 30 sty 2010, 18:48
Lokalizacja: Cieszanów

Post autor: crespo32 » 19 lut 2012, 20:34

styki moga sie skleić i taki efekt bedzie <ok>
przypomniałem sobie że gdy podpinam wiatrak słychać jak przekaźnik się załącza więc chyba nie jest uszkodzony.

Chyba pozostało mi udać się do jakiegoś elektryka

cielakoer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 paź 2009, 15:54
Lokalizacja: sopot

Post autor: cielakoer » 20 cze 2012, 22:07

Witam. Czy wiadomo juz co bylo przyczyna nie wylaczajacego sie wentylatora?
Dopadla mnie tez ta przypadlosc tylko w momencie pierwszego wlaczenia klimatyzacji ,ktorej nie wlaczalem od roku. Dzis zostala nabita azotem w celu wyszukania nieszczelnosci. Po wylaczeniu klimy wentylator nie wylaczal sie juz. Odlaczenie akumulatora nic nie dawalo, wyjecie czujnikow temp. takze. dopiero po odbieciu czerwonej wtyczki z lewej strony chlodnicy (patrzac od przodu auta). Gdzie moze lezec przyczyna????
Z gory dzieki za podpowiedzi.

OsiemRazy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 30 lip 2015, 18:33

Przekaźnik

Post autor: OsiemRazy » 07 sie 2015, 12:47

Miałem ten sam problem wentylator się nie wyłączał w moim przypadku uszkodzeniu uległ przekaźnik wentylatora oznaczony numerem 214 po wymianie wszystko wróciło do normy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga