Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 cabrio] Wymiana uszczelki głowicy ABK

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 mar 2012, 12:56

Może to wynikać z faktu, że w tym miejscu znajduje się króciec wody i w tym miejscu głowica jest zawsze chłodniejsza. Płaszcz wodny po prostu nie jest w stanie równomiernie schłodzić głowicy. Może być tak, że niedogrzanie w jednym miejscu powoduje nierównomierne rozszerzenie i stąd po czasie uszczelka się poci. Ale przyczyn może być wiele. Musiałby punktowo sprawdzić jak się ma temperatura w różnych miejscach. Wiadomo powszechnie, że aluminium (w tym przypadku chyba dur) jest delikatne na temperaturę.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 mar 2012, 13:48

Bardzo możliwe, ze masz racje, poniewaz po drugiej stronie bloku w tym samym miejscu nie ma juz tego problemu. Podejrzewam, ze jesli taka jest geneza tego zjawiska, to nawet najlepsza uszczelka pod głowe i najlepsze składanie nie jest w stanie wyeliminować tego problemu na dłuzej.

Awatar użytkownika
dejf155
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 18 paź 2011, 19:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: dejf155 » 20 cze 2012, 17:34

Witam! Może odgrzeje temat. Mam silnik AAD i od pewnego czasu widzę, że zaczął mi się dość mocno pocić silnik, mniej więcej na wysokości głowicy, najbardziej na lewym rogu patrząc od przodu na silnik. Poruszam się głównie po mieście i wiadomo przejeżdża się kawałek, i na każdym takim kawałku zostawia po chwili na betonie plamę 5cmx5cm. w sumie to dość duża i jednak tego oleju troszkę ubywa. w płynie chłodniczym oleju nie ma, ani w oleju płynu. Czy taki wyciek świadczy o zużytej uszczelce pod głowicą? i jest jeszcze jeden problem również pojawił się od kilku dni. Mianowicie na zimnym trzyma obroty elegancko, jak się nagrzeje spada do 500 nawet niżej co wiadomo trzęsie budą. i czy na to też ma wpływ uszczelka, czy może jakaś inna sprawa po prostu się nałożyła?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 cze 2012, 17:40

dejf155 pisze:Czy taki wyciek świadczy o zużytej uszczelce pod głowicą?
też tak miałem że się mocno pocił przez jakiś rok ale jak tylko zobaczyłem plamki oleju to wymiana uszczelki jest git

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 20 cze 2012, 22:15

Ja bym radził zdjąć osłonę rozrządu i zobacz czy nie puszcza ci uszczelka pokrywy. Tam się straszliwie lubi rozcieknąć. Od momentu "pocenia" do plam na chodniku jest daleka droga. Jeżeli chodzi o uszczelkę pod głowicą. Musiałbyś nieźle piłować silnik. Zobacz najpierw czy nie masz mokrej głowicy na lewo od koła rozrządu. Uszczelka pokrywy to bardzo newralgiczne miejsce i potrafi "pochłonąć" niezłe ilości oleju.
I po ran n-ty może napiszę, że zakładaj taką samą jaką miałeś. Nie rób przekładek typu korek-gumowometalowa i na odwrót bo będziesz miał problem i tego nie uszczelnisz.

A jak ci chłop w sklepie powie, że korek to przeżytek to olej ten sklep bo nie zna tych silników i nie wie, że są dwa rodzaje szpilek. Na dobrze oczyszczone powierzchnie korek jest równie dobry jak metalowo-gumowy Victor-Reinz. Warunkiem jest gładka, dobrze oczyszczona i prosta pokrywa zaworów. I MUSI pasować.

Awatar użytkownika
dejf155
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 18 paź 2011, 19:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: dejf155 » 21 cze 2012, 15:18

tak zrobię. umyje silnik i będę patrzył skąd się olej wydostaje. Lubie czasem przycisnąć, ale powtarzam, że czasem i nigdy nie pociągnąłem go do odcinki. Miałem poprzednio metalowo-gumową uszczelkę, która nie siedziała dłużej niż 8000km bo już też się pociło, zmieniłem na taką samą i może to też miało wpływ, że gdzieś nie "siadła" a kiedyś tam była korkowa.

[ Dodano: 2012-06-21, 15:18 ]
jaki jest w ogóle żywot tych uszczelek?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 cze 2012, 17:53

Żywot.... póki się nie rozcieknie albo nie zaczniesz tego rozbierać. Generalnie metalowo-gumowe można kilka razy montować pod warunkiem, że przy demontażu jej nie zmasakrujesz.

A co do uszczelek... Jeżeli masz w głowicy szpilki gładnie (bez rantu) znaczy, że możesz dawać metalowo-gumową. Jeżeli natomiast masz rant (taka minitulejeczka, która ogranicza jakby zbyt głębokie wkręcenie) to musisz kupić korkową (składa się z 3 części). Metalowo-gumowa ma już wspomniane tulejeczki montażowe.

No i po dokładnym odtłuszczeniu wszystkich powierzchni stykowych można posmarować delikatnie silikonem.

No i inna jest procedura dokręcania śrub.

W przypadku korkowych można nieco mocniej dokręcić. Jeżeli chodzi o metalowo dumowe proces ma się następująco:

Jest taki jakby silikon (specjalny do tych uszczelek np. Victor-Reinz). Smaruje się głowicę, zakłada uszczelkę, następnie smaruje się pokrywę zaworów i wszystko składa. Skręcasz palcami do oporu. Następnie wykonujesz po pół do 3/4 obrotu kluczem. Odpalasz, silniki na wolnych obrotach uzyskuje roboczą temperaturę i zrobione.

Też nie wiedziałem o tym i przypadkiem się dowiedziałem. Dlatego na niektórych głowicach widać cieniuteńkie paseczki wzdłuż obwodu. Tak chyba to składali w Ingoldstadt. Milo zrobić samemu tak samo <ok>

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 cze 2012, 18:06

Korkowa uszczelka siada na każdą pokrywe jeśli nie jest ona przeciągnieta śrubami, dodatkowo korkowa jest lepsza bo czuć jak "siada" przy dokręcaniu. Należy ją zakładać w idealnie suchych i odtłuszczonych warunkach, trzeba wszystko przemyć acetonem. Korek ma taką przewagę ze kiedy wciągnie olej to pęcznieje i jesczze lepiej uszczelnia. Uszczelka gumowa moim zdaniem jest zła bo po zimie robi sie twarda i czesto rozszczelnia.

Awatar użytkownika
dejf155
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 18 paź 2011, 19:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: dejf155 » 21 cze 2012, 21:46

jutro odkręcę i sprawdzę, i kupię uszczelkę korkową. Przemyję silnik tam gdzie jest w miarę świeży ten olej. słyszałem że można takim preparatem do czyszczenia hamulców?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 cze 2012, 22:24

Jest dobry tylko uważaj na pasek rozrządu. Ten środek jest na bazie acetonu, który w kontakcie z paskiem, może go osłabić. Jak również miejsca ruchome. Bardzo dobrze penetruje i wypłukuje wszelkie substancje smarujące. Potem coś ci się może niechcący zatrzeć i będzie klops. Zwłaszcza w napędzie paska rozrządu.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 21 cze 2012, 22:37

karolas123 pisze:dodatkowo korkowa jest lepsza
Korkową zmieniałem co dwa miechy bo ciekła jak pętana,,,zmieniłem szpilki,dałem gumową i drugi rok mam spokój.
Co do pocenia się uszczelki pod głowicą,,Panowie,czasem wystarczy się wziąć i dociągnąć głowicę.Momenty dokręcania szpilek to czasem,oczywiście nie zawsze ale czasem to do kieszeni wsadzić i z praniem puścić.Wiem wiem,zaraz napiszecie że kniga to kniga,,,już przerabiałem knigę że po dociśnięciu w gaz uszczelka dmucha,NOWA uszczelka.I w moim aucie (głowica równiutka),i w motocyklu co robiłem tydzień wstecz.W knidze 39 niutków,dociągnąłem i tak na 60,,,teraz dowaliłem tak na "czuja",średnio po 3/4 do 1 obrotu bo się wydmuchała,,żeby to zwykła uszczelka to wielowarstwowa metalowa.Dowaliłem i latam znów a uszczelkę zeszłego sezonu na jesień wymieniałem.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 cze 2012, 22:42

Poprostu nie potrafiłeś jej dobrze zaomntować albo masz zwichrowaną pokrywę.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 21 cze 2012, 23:41

To dlaczego z gumową nie ma już problemu?..mając auto parę lat i co dwa miechy zmieniając uszczelkę można kombinować na 1000 sposobów.Przyznaję ze nie dawałem silikonu,,bo w owej uszczelce ona sama ma uszczelniać.Zresztą jak każda inna.To jest uszczelka a nie jakiś półfabrykat uszczelniający czy doszczelniający.

[ Dodano: 2012-06-21, 23:43 ]
A dodam że gumowa jest mniej podatna na spęczanie czy układanie,a jednak jest lepsza bo ona akurat trzyma drugi rok a nie drugi miesiąc.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 22 cze 2012, 00:06

Wszystko zależy od przygotowania podłoża pod montaż uszczelki. Staranne założenie korka jest równie wytrzymałe co gumowej. Trzeba uprzednio dobrze oczyścić wszystko i zadbać o wyprostowaną pokrywę zaworów. Gumowa jest w tym względzie bardziej tolerancyjna i jak to guma więcej wypełni. Korek jest sztywniejszy.

Co do dokręcania głowicy:
-nie polecam dla ludzi, którzy nie są pewni "wyczucia" w ręce,
-choćby nawet to śruby są już zmęczone a zmęczenie się objawia tym, że śruby już "miękko" się dokręcają. To znaczy, że w momencie dokręcania same zaczynają się skręcać i się ukręcają a jeszcze nie osiągnięto odpowiedniego momentu.

Wiem to z doświadczenia bo kiedyś wymieniałem głowicę na starych śrubach. Śruby wówczas idą nierówno, jedne wkręcają się z właściwym oporem a inne nie "umieją się jakby dokręcić". Odradzam dokręcanie, bo jak walnie śruba to można narobić sobie bajzlu i wtedy trzeba zwalać głowicę. Na szczęście konstrukcyjnie śruby ukręcają się ponad 1cm nad blokiem i da się je wykręcić kombinerkami.

Jeżeli ktoś już chce zaoszczędzić na wydatkach i czasie to niech chociaż zaopatrzy się w komplet nowych śrub i przykręci je jak Pan Bóg przykazał. Wtedy wiadomo, że nowe śruby zapewnią właściwy i równomierny docisk. Pamiętać trzeba, że na śruby działa konkretna siła w momencie wybuchu i to je najbardziej męczy.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 22 cze 2012, 09:38

Francis1982 pisze:zaopatrzy się w komplet nowych śrub
To już bezapelacyjnie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl