[coupe NG+LPG]zw.mikser czy blos
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
[coupe NG+LPG]zw.mikser czy blos
poszukuje coupe i gdy przegladam ogloszenia zauwazylem ze wystawione jest wiele coupejek z silnikiem NG na gazie,najczesciej gaz jest na gwarancji albo ledwo co zalorzony.przeciez skoro ktos zaklada gaz to nie poto zeby go zaraz sprzedac.
wiem ze ten silnik sprawia problemy na gazie nawet duze bo 100 z tym silnikiem dala do wiwatu mojemu koledze i poprzedniemu wlascicielowi ktory sprzedal ja za zaledwie 1600zl chodz byla z 1989roku wiec to raczej malo.
moje pytanie jest takie czy jezdzil ktos z tym silnikiem na zwyklym gazie z mikserem i pozniej zalozyl BLOSa?
jakie wrazenia i czy naprawde daje to duza roznice w jezdzie?
no i czy nie ma strzalow w kolektor?
wiem ze sekwencja nie podchodzi pod NG a jak jest w przypadku 2.3 20V?
[ Dodano: 2007-10-15, 11:58 ]
no i czt w 2.3 20V zwykly gaz wystarczy?
wiem ze ten silnik sprawia problemy na gazie nawet duze bo 100 z tym silnikiem dala do wiwatu mojemu koledze i poprzedniemu wlascicielowi ktory sprzedal ja za zaledwie 1600zl chodz byla z 1989roku wiec to raczej malo.
moje pytanie jest takie czy jezdzil ktos z tym silnikiem na zwyklym gazie z mikserem i pozniej zalozyl BLOSa?
jakie wrazenia i czy naprawde daje to duza roznice w jezdzie?
no i czy nie ma strzalow w kolektor?
wiem ze sekwencja nie podchodzi pod NG a jak jest w przypadku 2.3 20V?
[ Dodano: 2007-10-15, 11:58 ]
no i czt w 2.3 20V zwykly gaz wystarczy?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Jeśli już gazować ten silnik to tylko III generacją, czyli wtrysk ciągły gazu w fazie lotnej Landi IGS lub BRC Just Heavy. Niestety tych instalacji jest tak mało na rynku, że naprawdę trudno znaleźć zakład, który to ma i założy. Blos nie zabezpiecza przed strzałami, poza tym czasem jest dość kłopotliwy w regulacji. Wbrew pozorom najczęściej nie zmniejsza spalania lecz zwiększa itd.
Na pewno zaraz się posypią posty: typu :ja mam II gen. i jeździ, a u mnie blos i też daje rade". Owszem, jeździ i daje radę, ale jak sam zauważyłeś mogą z tym być spore problemy. Natomiast co do gazowania przed sprzedażą to coraz częściej spotykam właśnie takie oferty ze świeżo zagazowanym autkiem tylko po to, żeby łatwiej było sprzedać autko. Niestety paradoksalnie; kusząca instalacja, często najtańsza, byle jak założona, byle jak dobrana i byle jak wyregulowana staje się potem źródłem niekończących się kłopotów i narzekań przyszłego właściciela.
Osobiście NG bym nie gazował. Jeśli już to poszukałbym autka z innym silnikiem np. ABK i zapodał sekwencję.
Na pewno zaraz się posypią posty: typu :ja mam II gen. i jeździ, a u mnie blos i też daje rade". Owszem, jeździ i daje radę, ale jak sam zauważyłeś mogą z tym być spore problemy. Natomiast co do gazowania przed sprzedażą to coraz częściej spotykam właśnie takie oferty ze świeżo zagazowanym autkiem tylko po to, żeby łatwiej było sprzedać autko. Niestety paradoksalnie; kusząca instalacja, często najtańsza, byle jak założona, byle jak dobrana i byle jak wyregulowana staje się potem źródłem niekończących się kłopotów i narzekań przyszłego właściciela.
Osobiście NG bym nie gazował. Jeśli już to poszukałbym autka z innym silnikiem np. ABK i zapodał sekwencję.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Jesli już gaz do NG to tylko na blosie albo ciągły wtrysk gazu IGS, jezeli to auto ma oczywiście jeździć jak na 136KM przystało.
W przyapdku silnik 20V w grę wchodzi tylko instalacja sewkencyjna, oczywiście można zamontować zwykły, ale jest to silnik potrzebujący duuuużo powietrza i osiągający swoje paramtey przy dość wysokich obrotach silnika, więc jak go zmulisz zwykła instalką, to się nie zdziw jak Cię NG na Blosie, a tym bardziej benzynie obiedzie
W przyapdku silnik 20V w grę wchodzi tylko instalacja sewkencyjna, oczywiście można zamontować zwykły, ale jest to silnik potrzebujący duuuużo powietrza i osiągający swoje paramtey przy dość wysokich obrotach silnika, więc jak go zmulisz zwykła instalką, to się nie zdziw jak Cię NG na Blosie, a tym bardziej benzynie obiedzie
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Przepływka jest podobna, owszem ale wtrysk w ABK to już elektronicznie sterowany, a nie mechanicznie.Solskier pisze:zasada działania identyczna jak w 2.3, poprostu mechaniczny wtrysk.
Dlatego w tym wypadku można założyć sekwencję i dobrze zestrojona obniży moc max. o jakieś 7-10%, ale masz spokój ze strzałami i silnik nie jest dławiony zwężkami co w razie potrzeby pozwala na pełną moc na benie. A jak założysz mikser to i na benie go zmuli. Zresztą, Panowie pomijając kwestię awaryjności; albo rybka albo akwarium, albo oszczędzamy ale dbamy o autko (sekwencja), albo oszczędzamy bardziej (mikser, blos) i liczymy się z różnymi możliwymi konsekwencjami.
A najważniejsze to znaleźć taki zakład montujący instalację, żeby zrobił to porządnie i z głową, a nie tylko wziął kasę i do widzenia, to o wiele trudniejsze niż teoretyczne rozważania gazować czy nie .
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Blos + porządny reduktor taki do 220KM i przyspieszenie będzie porównywalne z benzyną. Do tego przewód od butli do parownika o przekroju fi 8. Warunek jest taki, żeby wejście w reduktor było fi 8 :mrgreen: czyli musi by odpowiedni. Najlepiej Landi renzo- największy.
Wtedy dojdzie do paradoksu, bo okaże się, że auto przyspiesza tak samo jak na benzynie. Robiłem taką akcję w dwóch BMEACH 325 i mierzyłem im czasy od 0-160km/h.
U siebie mam niestey fi 6 i trochę zblokowany jest.
Gumę od przepływki do przepustnicy musisz sobie wystrugac drugą, no chyba, że weżmiesz młotek i pogniesz kielich , a taki plan już kiedyś w NG :mrgreen:
Instalacja ta ma jednak jeden mankament- spalanie.
Wygląda to tak: ile wciśniesz pedału gazu tyle auto go spali, wiec przy strzelaniu cenowo wyjdzie tak jak na benzynie, no może niewiele taniej.
Nadrobisz w trasie bo przy 140km/h nie powinien wziąśc więcej jak 11 litrów LPG.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2007-10-15, 23:51 ]
Gumę od przepływki do przepustnicy musisz sobie wystrugac drugą, no chyba, że weżmiesz młotek i pogniesz kielich , a taki plan już kiedyś w NG miałem, nawet już młotek miałem w ręku.
Wtedy dojdzie do paradoksu, bo okaże się, że auto przyspiesza tak samo jak na benzynie. Robiłem taką akcję w dwóch BMEACH 325 i mierzyłem im czasy od 0-160km/h.
U siebie mam niestey fi 6 i trochę zblokowany jest.
Gumę od przepływki do przepustnicy musisz sobie wystrugac drugą, no chyba, że weżmiesz młotek i pogniesz kielich , a taki plan już kiedyś w NG :mrgreen:
Instalacja ta ma jednak jeden mankament- spalanie.
Wygląda to tak: ile wciśniesz pedału gazu tyle auto go spali, wiec przy strzelaniu cenowo wyjdzie tak jak na benzynie, no może niewiele taniej.
Nadrobisz w trasie bo przy 140km/h nie powinien wziąśc więcej jak 11 litrów LPG.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2007-10-15, 23:51 ]
Gumę od przepływki do przepustnicy musisz sobie wystrugac drugą, no chyba, że weżmiesz młotek i pogniesz kielich , a taki plan już kiedyś w NG miałem, nawet już młotek miałem w ręku.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
W związku z tym pojawia się pytanie o zasadność instalowania Blosa . Jeśli nie będziemy się oglądać na spalanie to i na mikserze można tak ustawić instalację, że strata mocy będzie mało odczuwalna (przynajmniej subiektywnie ). Dlatego uważam, że blos to lekka pomyłka. Albo oszczędzamy albo chcemy osiągów.pajak100 pisze:Instalacja ta ma jednak jeden mankament- spalanie.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
chodzi mi o to ze jak kupie auto z instalacja lpg to zebym nie musial pozniej zalowac ogolnie to jezdzilem ekonomikami nawet moj obecny trapez pali zaledwie 15 gazu co i tak nie jest duzo w porownaniu z bezyna ale coupeie chce po to zeby nie musiec mulic sie w jezdzie czyli odcinek od punktu a do punktu b pokonac w jak najkrotszym czasie
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
wniosek jest prosty daruj sobie gazowanie NG, a jak kupisz zagazowany to zdejmij instalację i ciesz się jazdą. Gaz to nie jest najlepszy wybór do tego silnika. Bez urazy ale żeby jeździć bez problemowo na LPG w NG to trzeba mieć nieco większe pojęcie o gazie i ewentualnie zamontowanym blosie, albo znaleźć naprawdę solidny warsztat, który będzie Ci to serwisował i regulował. Poza tym trzeba o wiele więcej uwagi poświęcić autku, bo sam gaz już tego wymaga, a w NG ten wymóg jest jeszcze większy. Albo poszukaj autka z innym silnikiem (na pełnym wtrysku elektronicznym) i wsadź sekwencję.rafalaudi1 pisze:chodzi mi o to ze jak kupie auto z instalacja lpg to zebym nie musial pozniej zalowac ogolnie to jezdzilem ekonomikami nawet moj obecny trapez pali zaledwie 15 gazu co i tak nie jest duzo w porownaniu z bezyna ale coupeie chce po to zeby nie musiec mulic sie w jezdzie czyli odcinek od punktu a do punktu b pokonac w jak najkrotszym czasie
Takie jest moje zdanie, a wybór należy do Ciebie.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza