Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[coupe NG+LPG]zw.mikser czy blos

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[coupe NG+LPG]zw.mikser czy blos

Post autor: rafalaudi1 » 15 paź 2007, 11:57

poszukuje coupe i gdy przegladam ogloszenia zauwazylem ze wystawione jest wiele coupejek z silnikiem NG na gazie,najczesciej gaz jest na gwarancji albo ledwo co zalorzony.przeciez skoro ktos zaklada gaz to nie poto zeby go zaraz sprzedac.
wiem ze ten silnik sprawia problemy na gazie nawet duze bo 100 z tym silnikiem dala do wiwatu mojemu koledze i poprzedniemu wlascicielowi ktory sprzedal ja za zaledwie 1600zl chodz byla z 1989roku wiec to raczej malo.

moje pytanie jest takie czy jezdzil ktos z tym silnikiem na zwyklym gazie z mikserem i pozniej zalozyl BLOSa?

jakie wrazenia i czy naprawde daje to duza roznice w jezdzie?

no i czy nie ma strzalow w kolektor?

wiem ze sekwencja nie podchodzi pod NG a jak jest w przypadku 2.3 20V?

[ Dodano: 2007-10-15, 11:58 ]
no i czt w 2.3 20V zwykly gaz wystarczy?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 paź 2007, 12:23

Jeśli już gazować ten silnik to tylko III generacją, czyli wtrysk ciągły gazu w fazie lotnej Landi IGS lub BRC Just Heavy. Niestety tych instalacji jest tak mało na rynku, że naprawdę trudno znaleźć zakład, który to ma i założy. Blos nie zabezpiecza przed strzałami, poza tym czasem jest dość kłopotliwy w regulacji. Wbrew pozorom najczęściej nie zmniejsza spalania lecz zwiększa itd.
Na pewno zaraz się posypią posty: typu :ja mam II gen. i jeździ, a u mnie blos i też daje rade". Owszem, jeździ i daje radę, ale jak sam zauważyłeś mogą z tym być spore problemy. Natomiast co do gazowania przed sprzedażą to coraz częściej spotykam właśnie takie oferty ze świeżo zagazowanym autkiem tylko po to, żeby łatwiej było sprzedać autko. Niestety paradoksalnie; kusząca instalacja, często najtańsza, byle jak założona, byle jak dobrana i byle jak wyregulowana staje się potem źródłem niekończących się kłopotów i narzekań przyszłego właściciela.
Osobiście NG bym nie gazował. Jeśli już to poszukałbym autka z innym silnikiem np. ABK i zapodał sekwencję.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 15 paź 2007, 13:04

Danek to twoim zdaniem 2.0 w coupei z gazem daje rade tyle ze tam jest 115 kucy czyli ze na gazie to troche mniej

[ Dodano: 2007-10-15, 13:06 ]
wogole to czy w 2.o jest w kolektorze przeplywomierz ktory moze sie uszkodzic podczas strzalu?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 15 paź 2007, 13:46

W 2.0 Jest przepływka, zasada działania identyczna jak w 2.3, poprostu mechaniczny wtrysk.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 15 paź 2007, 13:55

Jesli już gaz do NG to tylko na blosie albo ciągły wtrysk gazu IGS, jezeli to auto ma oczywiście jeździć jak na 136KM przystało.

W przyapdku silnik 20V w grę wchodzi tylko instalacja sewkencyjna, oczywiście można zamontować zwykły, ale jest to silnik potrzebujący duuuużo powietrza i osiągający swoje paramtey przy dość wysokich obrotach silnika, więc jak go zmulisz zwykła instalką, to się nie zdziw jak Cię NG na Blosie, a tym bardziej benzynie obiedzie ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 paź 2007, 14:51

Solskier pisze:zasada działania identyczna jak w 2.3, poprostu mechaniczny wtrysk.
Przepływka jest podobna, owszem ale wtrysk w ABK to już elektronicznie sterowany, a nie mechanicznie.
Dlatego w tym wypadku można założyć sekwencję i dobrze zestrojona obniży moc max. o jakieś 7-10%, ale masz spokój ze strzałami i silnik nie jest dławiony zwężkami co w razie potrzeby pozwala na pełną moc na benie. A jak założysz mikser to i na benie go zmuli. Zresztą, Panowie pomijając kwestię awaryjności; albo rybka albo akwarium, albo oszczędzamy ale dbamy o autko (sekwencja), albo oszczędzamy bardziej (mikser, blos) i liczymy się z różnymi możliwymi konsekwencjami.
A najważniejsze to znaleźć taki zakład montujący instalację, żeby zrobił to porządnie i z głową, a nie tylko wziął kasę i do widzenia, to o wiele trudniejsze niż teoretyczne rozważania gazować czy nie :-( .

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 15 paź 2007, 23:14

a jest jakis specjalny typ marka instalacji lpg do audi bo jak sie nie myle to blos podchodzi pod kazda

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 15 paź 2007, 23:46

Blos + porządny reduktor taki do 220KM i przyspieszenie będzie porównywalne z benzyną. Do tego przewód od butli do parownika o przekroju fi 8. Warunek jest taki, żeby wejście w reduktor było fi 8 :mrgreen: czyli musi by odpowiedni. Najlepiej Landi renzo- największy.
Wtedy dojdzie do paradoksu, bo okaże się, że auto przyspiesza tak samo jak na benzynie. Robiłem taką akcję w dwóch BMEACH 325 i mierzyłem im czasy od 0-160km/h.
U siebie mam niestey fi 6 i trochę zblokowany jest.
Gumę od przepływki do przepustnicy musisz sobie wystrugac drugą, no chyba, że weżmiesz młotek i pogniesz kielich :-D , a taki plan już kiedyś w NG :mrgreen:

Instalacja ta ma jednak jeden mankament- spalanie.
Wygląda to tak: ile wciśniesz pedału gazu tyle auto go spali, wiec przy strzelaniu cenowo wyjdzie tak jak na benzynie, no może niewiele taniej.
Nadrobisz w trasie bo przy 140km/h nie powinien wziąśc więcej jak 11 litrów LPG.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2007-10-15, 23:51 ]
Gumę od przepływki do przepustnicy musisz sobie wystrugac drugą, no chyba, że weżmiesz młotek i pogniesz kielich , a taki plan już kiedyś w NG miałem, nawet już młotek miałem w ręku.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 16 paź 2007, 00:22

musze to wszystko przeczytac jutro bo jestem po kilku browarach i juz nic z tego nie rozumiem a dokladnie jaka druga goma?

[ Dodano: 2007-10-16, 00:22 ]
znaczy guma

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 paź 2007, 08:51

pajak100 pisze:Instalacja ta ma jednak jeden mankament- spalanie.
W związku z tym pojawia się pytanie o zasadność instalowania Blosa :-) . Jeśli nie będziemy się oglądać na spalanie to i na mikserze można tak ustawić instalację, że strata mocy będzie mało odczuwalna (przynajmniej subiektywnie :-) ). Dlatego uważam, że blos to lekka pomyłka. Albo oszczędzamy albo chcemy osiągów.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 16 paź 2007, 11:30

chodzi mi o to ze jak kupie auto z instalacja lpg to zebym nie musial pozniej zalowac ogolnie to jezdzilem ekonomikami nawet moj obecny trapez pali zaledwie 15 gazu co i tak nie jest duzo w porownaniu z bezyna ale coupeie chce po to zeby nie musiec mulic sie w jezdzie czyli odcinek od punktu a do punktu b pokonac w jak najkrotszym czasie

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 paź 2007, 11:49

rafalaudi1 pisze:chodzi mi o to ze jak kupie auto z instalacja lpg to zebym nie musial pozniej zalowac ogolnie to jezdzilem ekonomikami nawet moj obecny trapez pali zaledwie 15 gazu co i tak nie jest duzo w porownaniu z bezyna ale coupeie chce po to zeby nie musiec mulic sie w jezdzie czyli odcinek od punktu a do punktu b pokonac w jak najkrotszym czasie
wniosek jest prosty daruj sobie gazowanie NG, a jak kupisz zagazowany to zdejmij instalację i ciesz się jazdą. Gaz to nie jest najlepszy wybór do tego silnika. Bez urazy ale żeby jeździć bez problemowo na LPG w NG to trzeba mieć nieco większe pojęcie o gazie i ewentualnie zamontowanym blosie, albo znaleźć naprawdę solidny warsztat, który będzie Ci to serwisował i regulował. Poza tym trzeba o wiele więcej uwagi poświęcić autku, bo sam gaz już tego wymaga, a w NG ten wymóg jest jeszcze większy. Albo poszukaj autka z innym silnikiem (na pełnym wtrysku elektronicznym) i wsadź sekwencję.
Takie jest moje zdanie, a wybór należy do Ciebie.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 16 paź 2007, 12:09

wlasnie dla tego zalorzylem ten temat zeby uzyskac troche informacji co do gazu w audi pomysl gazu tez mi sie nie widzi chodz cena bezyny tez jest szokujaca a auto ma jezdzic a nie stac i pozowac do zdjec

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 paź 2007, 12:52

rafalaudi1 pisze:pomysl gazu tez mi sie nie widzi chodz cena bezyny tez jest szokujaca
No to blos Ci tego nie zniweluje raczej :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl