Witam.
Jaki kąt wtrysku powinien wynosić dla silnika CY?? Dodam ze blok silnika jest CY, Pompa CY, Głowica chydro SB. Wiem ze dla JP, JR, SB jest 0,9+- 0,07 a dla RA i 1V 1,0+-0,07. Natomiast dla silnika CY nic nie mogę znaleźć
Witam.
Po remacie audi kopci i tak jakby przerywa lekko, nie mam zegara żeby ustawić kat wtrysku.
Próbowałem ustawić kąt na słuch ale albo przerywa albo głośno chodzi i cały czas kopci.
W aucie została splanowana głowica, nowe gumki, nowe szklanki, nowe końcówki wtrysków i pompa z innego audi.
Może ktoś się wypowie coś na temat załączonego filmiku.
Tak rozrząd ok wszystko na zero tylko na kole zamachowym zero chowa się trochę pod tym wycięciem. Ale inaczej nie da rady założyć. Pompa pracowała w tamtym aucie ale kopciło na czarno, myślę dlatego ze wtryski lały.
Popraw rozrzad tak jak ma byc napewno sie da. Na pompie i na obudowie rozrzadu od strony pompy masz znaki to jest domyslne ustawienie kata wtrysku ustaw na to i wtedy albo milimetr w prawo albo w lewo az bedzie ok. Znak na obudowie to taka wypukla kreska a na pompie na pewno zobaczysz.
Coś mas źle. Da się ustawić dokładnie żeby 0 było przecięte w połowie. Zbiłeś koło na wałku rozrządu? Jeśli pompa nie pozwala na regulacje to ją popuść żeby była ruchoma troche i ustaw rozrząd na znaki (0 na kole zamachowym, śruba włożona w otwór w kole pompy wtryskowej i zablokowany wałek rozrządu), odkręć napinacz , mocowanie pompy i koło na wałku rozrzadu). Pokreć rozrządem 2 razy (ręcznie) i sprawdź czy znaki sie zgadzają i czy pasek dobrze napięty. Jak dobrze to odpal auto i wyreguluj pompe. Jak coś nie jest ok, to od nowa ustawiaj rozrząd.
Zeby ustawic ideolo, ustaw 0 na wale zablokuj pompe, zablokuj walek i zakladaj rozrzad zaczynajac od walka rozrzadu -> napinacz -> wal ->pompa wtryskowa. Jak ci sie nie zgra wszystko po dwoch obrotach walu na zero zablokuj wszystko jeszcze raz ustaw na zero i poluzuj kolo walka rozrzadu bo z tego co pamietam w 1.6td na kole walka rorzadu nie ma klina, wiec tam moze byc zle przykrecone tylko i wylacznie.
Tak ściągałem koło wałka rozrządu. Robiłem tak ustawiałem 0, wałek i pompa zablokowane a koło wałka rozrządu poluzowane żeby mogło się swobodnie obracać. Zakładałem zaczynając od rolki potem koło wałka i pompa, napinałem pasek i dokręcałem kolo wałka rozrządu. Co bym nie zrobił zawsze 0 mi tak wychodzi.
Wal przestawia ci sie przy napinaniu. Sprobuj w druga strone najpierw wal i trzymaj pasek zeby przylegal do zebow kola pozniej pompa wtryskowa i tak dalej, niech ci ktos pomoze blokujac wal jakas lyzka na kole zamachowym, dodatkowo mozesz wbic 4 i trzymac hamulec wtedy wal nie powinien sie przestawic, bo blokad pewnie nie masz?
Nom i własnie sprawdziłem rozrząd i jest ok, 0 przecięte. Jeszcze kręciłem katem wtrysku i za uwarzyłem ze słabo wkręca się na obroty i schodzi z obrotów. Silnik szybko sie grzeje i czym bardziej przyspiesze kat tym glosniej chodzi i mniej kopci. Dodam jeszcze ze osluchalem stetoskopem przewody wtryskiwczaczy, na 1 i 4 Cyl. jest ladne cyk cyk cyk... natomiast na 2 i 3 jedno buuuuuu. Jeszcze jak zimny odpala z pol obrotu, a jak cieply 5x musi obrucic zanim zapali.
No własnie wróciłem z garażu i okazało się pompa umarła po założeniu drugiej hula
Fighter001 pisze:Trzeba bylo od razu napisac ze na cieplym zle pali, w mojej pompie bylo to samo nie bylo mocy i tak jak by nie dalo sie ustawic kata wtrysku.
ktoś pisał o zwiększeniu ciśnienia wewnętrznego pompy wbijając o 1-2 mm ten trzpień przy kole pasowym może to by cosik pomogło