Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 td CY] Jaki kąt wtysku?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

[B3 1.6 td CY] Jaki kąt wtysku?

Post autor: neoxpl » 24 cze 2012, 19:51

Witam.
Jaki kąt wtrysku powinien wynosić dla silnika CY?? Dodam ze blok silnika jest CY, Pompa CY, Głowica chydro SB. Wiem ze dla JP, JR, SB jest 0,9+- 0,07 a dla RA i 1V 1,0+-0,07. Natomiast dla silnika CY nic nie mogę znaleźć :/

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 25 cze 2012, 20:25

Dla CY ma być 0,9mm +-0,02.

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

[B3 1.6 td CY] Zły kąt wtrysku? Kopci

Post autor: neoxpl » 30 cze 2012, 18:23

Witam.
Po remacie audi kopci i tak jakby przerywa lekko, nie mam zegara żeby ustawić kat wtrysku.
Próbowałem ustawić kąt na słuch ale albo przerywa albo głośno chodzi i cały czas kopci.
W aucie została splanowana głowica, nowe gumki, nowe szklanki, nowe końcówki wtrysków i pompa z innego audi.
Może ktoś się wypowie coś na temat załączonego filmiku.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 30 cze 2012, 23:04

Rozrząd jest dobrze złóżony?, na znaki? Pompa w popszednim aucie pracowała prawidłowo? Podjedź do speca od diesli, ustawienie kąta to koszt koło 50zł.

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 01 lip 2012, 08:09

Tak rozrząd ok wszystko na zero tylko na kole zamachowym zero chowa się trochę pod tym wycięciem. Ale inaczej nie da rady założyć. Pompa pracowała w tamtym aucie ale kopciło na czarno, myślę dlatego ze wtryski lały.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 01 lip 2012, 09:47

Popraw rozrzad tak jak ma byc napewno sie da. Na pompie i na obudowie rozrzadu od strony pompy masz znaki to jest domyslne ustawienie kata wtrysku ustaw na to i wtedy albo milimetr w prawo albo w lewo az bedzie ok. Znak na obudowie to taka wypukla kreska a na pompie na pewno zobaczysz.

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 01 lip 2012, 10:14

Rozrząd jest u mnie tak jak na foto zaznaczony na czerwono jak przestawię o jeden ząbek to jest tak jak na niebiesko.
Obrazek

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 01 lip 2012, 11:57

Coś mas źle. Da się ustawić dokładnie żeby 0 było przecięte w połowie. Zbiłeś koło na wałku rozrządu? Jeśli pompa nie pozwala na regulacje to ją popuść żeby była ruchoma troche i ustaw rozrząd na znaki (0 na kole zamachowym, śruba włożona w otwór w kole pompy wtryskowej i zablokowany wałek rozrządu), odkręć napinacz , mocowanie pompy i koło na wałku rozrzadu). Pokreć rozrządem 2 razy (ręcznie) i sprawdź czy znaki sie zgadzają i czy pasek dobrze napięty. Jak dobrze to odpal auto i wyreguluj pompe. Jak coś nie jest ok, to od nowa ustawiaj rozrząd.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 01 lip 2012, 12:05

Zeby ustawic ideolo, ustaw 0 na wale zablokuj pompe, zablokuj walek i zakladaj rozrzad zaczynajac od walka rozrzadu -> napinacz -> wal ->pompa wtryskowa. Jak ci sie nie zgra wszystko po dwoch obrotach walu na zero zablokuj wszystko jeszcze raz ustaw na zero i poluzuj kolo walka rozrzadu bo z tego co pamietam w 1.6td na kole walka rorzadu nie ma klina, wiec tam moze byc zle przykrecone tylko i wylacznie.

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 01 lip 2012, 12:23

Tak ściągałem koło wałka rozrządu. Robiłem tak ustawiałem 0, wałek i pompa zablokowane a koło wałka rozrządu poluzowane żeby mogło się swobodnie obracać. Zakładałem zaczynając od rolki potem koło wałka i pompa, napinałem pasek i dokręcałem kolo wałka rozrządu. Co bym nie zrobił zawsze 0 mi tak wychodzi. :/

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 01 lip 2012, 15:01

Wal przestawia ci sie przy napinaniu. Sprobuj w druga strone najpierw wal i trzymaj pasek zeby przylegal do zebow kola pozniej pompa wtryskowa i tak dalej, niech ci ktos pomoze blokujac wal jakas lyzka na kole zamachowym, dodatkowo mozesz wbic 4 i trzymac hamulec wtedy wal nie powinien sie przestawic, bo blokad pewnie nie masz? ;-)

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 01 lip 2012, 15:47

Nom i własnie sprawdziłem rozrząd i jest ok, 0 przecięte. Jeszcze kręciłem katem wtrysku i za uwarzyłem ze słabo wkręca się na obroty i schodzi z obrotów. Silnik szybko sie grzeje i czym bardziej przyspiesze kat tym glosniej chodzi i mniej kopci. Dodam jeszcze ze osluchalem stetoskopem przewody wtryskiwczaczy, na 1 i 4 Cyl. jest ladne cyk cyk cyk... natomiast na 2 i 3 jedno buuuuuu. Jeszcze jak zimny odpala z pol obrotu, a jak cieply 5x musi obrucic zanim zapali.

No własnie wróciłem z garażu i okazało się pompa umarła po założeniu drugiej hula :)

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 03 lip 2012, 17:59

Trzeba bylo od razu napisac ze na cieplym zle pali, w mojej pompie bylo to samo nie bylo mocy i tak jak by nie dalo sie ustawic kata wtrysku.

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 06 lip 2012, 11:08

Fighter001 pisze:Trzeba bylo od razu napisac ze na cieplym zle pali, w mojej pompie bylo to samo nie bylo mocy i tak jak by nie dalo sie ustawic kata wtrysku.
ktoś pisał o zwiększeniu ciśnienia wewnętrznego pompy wbijając o 1-2 mm ten trzpień przy kole pasowym może to by cosik pomogło

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 06 lip 2012, 13:41

Raczej nie i tak pompe przeznaczylem na czesci, moze cos sie przyda. Teraz jest pompa od SBka i ladnie smiga.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl