Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 cabrio] Wymiana uszczelki głowicy ABK

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 24 cze 2012, 19:33

Po czym poznać że jest płyn w oleju albo olej w płynie chłodzenia ??
U mnie też dość mocno poci się uszczelka między 1 a 3 cylindrem, wymieniłem olej z 15w40 na 10w40 i mocniej się zaczęło sączyć (niestety użyłem też płukanki do silnika) powoli przymierzam się już do wymiany uszczelki pod głowicą.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 cze 2012, 20:32

Uszczelka pod głowicą i regeneracja głowicy załatwi na pewno sprawę. Olej w układzie chłodzenia zauważysz po tym co jest w zbiorniczku. A woda w oleju... To chyba na bagnecie można zauważyć. Ale tak czy inaczej czeka cie robota głowicy. Dobrze wykonana robota na pewno zaprocentuje.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 24 cze 2012, 22:06

zastanawiam się czy nie lepiej wymienić silnika na z mniejszym przebiegiem bo koszty naprawy będą spore a przebieg mojego silnika to 360tys a ciśnienie na tłokach 11,5, 12, 12, 12,5 no i lpg od 2005r.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 25 cze 2012, 06:48

Kompresja wygląda w miarę ok. Po za tym to co kupisz to też loteria a tak to już wiesz na czym jeździsz. Regeneracja 350 + uszczelki + śruby daje razem jakieś 550 z hakiem. Robota własna.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 cze 2012, 07:14

m@x1313 pisze:Po czym poznać że jest płyn w oleju albo olej w płynie chłodzenia ??
U mnie też dość mocno poci się uszczelka między 1 a 3 cylindrem,
jesli olej wydostaje Ci się na zewnątrz to morzesz nie mieć żadnych z tych objawów co opisał Francis1982, , u mnie tak było. Jedynym objawem był olej lejący się po bloku i tyle.
Zgadzam się kupno nowego(wróć) używanego silnika nie oznacza że kupiłeś dobry silnik.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 cze 2012, 13:56

A tak w ogóle wracając do meritum to za głowicę można się brać jak trzeba dolewać powyżej 0,2-0,3 L oleju na 1000 km.

Jak drastycznie nie ubywa ani oleju ani płynu, silnik się nie przegrzewa i dobrze trzyma temperaturę i nie bucha kłębami dymu spod korka jak ciepły to lepiej zostawić głowicę w spokoju. No i jak kompresja (moc silnika) jest jak należy.

Jak się poci lub sączy (ale nie na tyle by dolewać oleju jak pisałem powyżej) to można śmiało dalej jeździć. Tylko po prostu trzeba monitorować :shock: bagnet i zbiorniczek płynu.

To tak żeby nie popadać w paranoję :roll:

Chyba, że ktoś lubi pieścić swoją niunię i chce doprowadzić do idealnej serii.

Ja robię głowicę bo mam po prostu dość dolewania 0,4 L oleju na 1000 km. Bo kiedyś zapomnę i mogę w ten sposób "przytrzeć" sobie panewki.

Loczek1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 30 paź 2012, 23:01
Lokalizacja: okolice Lublina

Post autor: Loczek1992 » 24 sty 2013, 12:21

Witam mam pytanie czy 600 zł to dużo za wymiane uszczelki pod głowicą ? :cry:

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 24 sty 2013, 14:49

Loczek1992, Jak ze wszystkimi uszczelkami łacznie z uszczelniaczami zaworów i zabielaniem to nie duzo. Jak tylko UPG i zabielanie to duzo.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 sty 2013, 16:04

Odpowiem tak:

Wymiana samej uszczelki:

uszczelka pod głowicą do 100 PLN
nowe śruby (obowiązkowo) 50
uszczelki kolektorów jakieś 35
(ewentualnie) uszczelka pokrywy zaworów 20 korkowa; 50 metalowo-gumowa

wychodzi 350 same części (na pewno mniej bo jako mechanik ma rabaty więc można liczyć że zapłacił mniej niż 300)

Tak więc jak to zrobił tylko zapłaciłeś jakieś 300 za robociznę.

A teraz dolicz sobie gdyby ci regenerował głowicę do tych 300:

jakieś 350:

mycie, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności, planowanie plus ewentualna wymiana prowadnic zaworów wydechowych i docieranie gniazd zaworów. Może ma rabat i za regenerację też zapłacił mniej.

Czyli z robotą głowicy zapłaciłby za same części i głowicę jakieś 600 lekko. No chyba, żeby sam regenerował głowicę w co wątpię. A mało prawdopodobne by robił w Caritasie tak więc sam sobie odpowiedz na swoje pytanie.

Dlatego będę powtarzał z uporem maniaka (cytując Muniora) lepiej kupić sobie dynamometr 100-120, walizkę z dobrymi kluczami za 300-350 i samemu pięknie ładnie robić sobie przy autku. Plus kilka godzin szukania potrzebnych danych na forum i AudiCentrum. A świadomość, że zrobiło się samemu no i wiedza co dokładnie jest zrobione są bezcenne.

A rzeczy typu kontrola rozrządu itp. może sobie wsadzić między bajki, bo zawsze jak się podchodzi do głowicy silnik trzeba ustawić w punkt 0 i na tym samym punkcie skończyć składając go.

Jak ci nie bierze oleju i nie kopci na niebiesko to tylko się cieszyć <ok>

Loczek1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 30 paź 2012, 23:01
Lokalizacja: okolice Lublina

Post autor: Loczek1992 » 24 sty 2013, 17:47

bedzie robił uszczelke oczywiście wymiana płynów i olejów ,filtru oleju, planowanie głowicy i związane z tym czynności .

innych rzeczy bym się samemu czepił a tego akurat boję się czepiać choć w garażu mi brak aby klucza dynamometrycznego

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl