Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Kompendium wiedzy na temat silnika 2,6

Wszystko co tyczy się silników V6
filon705
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 06 lis 2010, 19:23

[ABC] Kompendium wiedzy na temat silnika 2,6

Post autor: filon705 » 15 maja 2012, 20:15

Zakładam posta na temat vagowania silnika ABC (150KM) 2,6L

Typy sterowników i ich oprogramowania

4A0 907 493 (firmware 5DA 006 903-00) oznaczenia w kolorze zielonym
4A0 907 493 A (firmware 5DA 006 903-01) oznaczenia w kolorze czerwonym
4A0 907 493 A (firmware 5DA 007 193-05) oznakowany etykietą
Wszystkie te sterowniki były bez immobilizera i brak kontroli trakcji.

4A0 907 493 B (firmware 5DA 007 193-01) oznakowany etykietą
z immobilizerem i bez kontroli trakcji

4A0 907 493 D (firmware 5DA 007 193-02) oznakowany etykietą-taki posiadam w swoim audi
z immobilizerem i bez kontroli trakcji

4A0 907 493 E (firmware 5DA 007 193-03) oznakowany etykietą
z immobilizerem i kontrolą trakcji

4A0 907 493 P (firmware 5DA 007 193-13) oznakowany etykietą
4A0 907 493 AC (firmware 5DA 007 193-17) oznakowany etykietą
4A0 907 493 T (firmware 5DA 007 193-53) oznakowany etykietą
Specyfikacja tych jednostek jest dla mnie nieznana.


proszę o wrzucanie informacji jeśli macie cos na temat tego sterownika:

Ustawienia w VAGu dla nie zrywania połączeń(do zweryfikowania)

Start Baud: 9600 (0)
KW2 Delay: 30 (30)
TST Addr: -1 (-1)
Blk Int: 25 (110)
Char Int: 0 (3)
KP2 Time: 55 (55)

na zielono ustawienia jakich obecnie używam.

Bloki pomiarowe tego sterownika to:


Grupa 000


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10- POZYCJA
24 87 95 24 41 128 128 129 135 35- WARTOŚCI WYŚWIETLANE(przykładowe)



1) prędkość silnika (80-2000 obr/min ,55-1600 obr/min )

2) ciśnienie na kolektorze wlotowym (250-0% ,0-25% dotyczy czujnika otwarcia przepustnicy )

3) kąt zapłonu

4) Liczba skoku zaworu
dla stabilizacji biegu jałowego

5) temperatura silnika (17-18C,18-21C------,41-90C,42-93C,43-96C)

6) kontrola lambda Bank 1 (128-miesznka stechiometryczna,255-uboga,001-bogata )

7) kontrola lambda Bank 2 (128-miesznka stechiometryczna,255-uboga,001-bogata )

8) wartość kontroli lambda Bank 1

9) wartość kontroli lambda Bank 2

10)wartość wyuczona prędkości obrotowej biegu jałowego




Uzyskane wartości są przedstawione w układzie dziesiętnym.

Lepsze oceny mogą się znajdować w grupach VAGA 01-06.




Odczyty Bloków pomiarowych




001

1 =Prędkość obrotowa silnika

2 =Ciśnienie Kolektora dolotowego

3 =Regulacja zapłonu(WYLICZONY KĄT WYPRZEDZENIA ZAPŁONU)

4 =Stanowisko zaworu stabilizacji biegu jałowego


002

1 =Otwarcie przepustnicy

2 =Ciśnienie Kolektora dolotowego

3 =Temperatura płynu chłodzącego

4 =Temperatura Powietrza dolotowego

003

1 =Lambda uczenia wartości (Bank 1)

2 =Lambda uczenia się wartość (Bank 2

3 =Lambda Control (Bank 1)

4 =Lambda Control (Bank 2)


004

1 =Państwa lambda kontroli

2 =Wartość Nauka wentylacji zbiornika

3 =Lambda Control (Bank 1)

4 =Lambda Control (Bank 2)


005

1 = Prędkość obrotowa silnika

2 = Głębokość kontroli Knock

3 = Firing kąt

4 = Temperatura płynu chłodzącego


006

1 = Stanowisko zaworu stabilizacji biegu jałowego

2 = Wartość Nauka stabilizacji biegu jałowego

3 = Zakłócenia zaworu stabilizacji biegu jałowego

4 = Zawór regulacyjny do stabilizacji biegu jałowego

007

1 = Stanowisko zaworu stabilizacji biegu jałowego

2 = Temperatura płynu chłodzącego

3 = Lambda uczenia wartości (Bank 1)

4 = Lambda uczenia się wartość (Bank 2)


008

1 = Stanowisko zaworu stabilizacji biegu jałowego

2 = Temperatura płynu chłodzącego

3 = Lambda uczenia wartości (Bank 1)

4 = Lambda uczenia się wartość (Bank 2)

009

1 = Temperatura płynu chłodzącego

2 = Idle switch

3 = Regulacja zapłonu

4 = Prędkość obrotowa silnika

010

1 = Temperatura płynu chłodzącego

2 = Idle switch

3 = Lambda uczenia wartości (Bank 1)

4 = Wartość Nauka wentylacji zbiornika


099

1 = Prędkość obrotowa silnika

2 = Obciążenie silnika

3 = Temperatura płynu chłodzącego

4 = OFF kontroli Lambda / ON



Grupa pomiarowa 001




1. obr / min Prędkość obrotowa silnika (w stanie spoczynku)
680 ... 820/min i.O.

2. % Ciśnienie kolektora dolotowego (obciążenie silnika)
29 ... 59% i.O. (100% = 1022 hPa, 32% = 327 hPa)

3. ° v.OT Zapłonu - nie obserwowano

4. ... Stanowisko zaworu stabilizacji biegu jałowego
18 ... 75 i.O.




Sprawdzenie przyczyn i rozwiązań dla bloku nr 001


Spowodować uszkodzenie
Rozwiązywanie problemów

1

powyżej 820/min


- Bezczynność F60 przełącznik ustawiony niepoprawnie lub łamane
- Sprawdzenie i regulacja biegu jałowego F60 przełącznik
=> Strona 24-99 i => 009 grup reklam, w polu wyświetlacza 2



- System wlotu przenosi duże ilości
- Niemierzalne
- Sprawdź układ wlotowy na przecieki



- Zawór do bezczynności N71 stabilizacji jest unieruchomiony lub słaby
- Zawór do bezczynności stabilizacji zameldowania N71 => Strona 24-55


mniej niż 680/min


- Zawór do bezczynności N71 stabilizacji jest unieruchomiony lub słaby
- Zawór do bezczynności stabilizacji zameldowania N71 => Strona 24-55



- Bezczynność F60 przełącznik ustawiony niepoprawnie lub łamane
- Sprawdzenie i regulacja biegu jałowego F60 przełącznik
=> Strona 24-99 i => 009 grup reklam, w polu wyświetlacza 2



- Konsumenci włączony, na przykład Klimatyzacja; przystanku końcowego na kierownicy, dźwignia zmiany nie z automatyczną skrzynią biegów w pozycji "P" lub "N"
- Wyłącz wszystkie ładunki elektryczne
Umieść na kierownicy pozycji centrum
Dźwigni selektora w pozycji "P" lub "oferta N"



2


na zewnątrz zakres tolerancji

- Biedny bezczynności (nie działa na wszystkich cylindrów)
- Wtryskiwaczy paliwa lub świec wadliwe



- Zawór do bezczynności N71 stabilizacji łamane
- Pamięć błędów Zadaj pytanie => Strona 01-10



3 ignorować



4

na zewnątrz zakres tolerancji


- Zawór do bezczynności N71 stabilizacji jest unieruchomiony lub słaby
- Zawór do bezczynności stabilizacji zameldowania N71 => Strona 24-55



Grupa pomiarowa 002


1. .. % otwarcie przepustnicy
leniwy: 0% i.O.
pełnym obciążeniu: 95% i.O.


2. .. % Ciśnienie kolektora dolotowego => grupy reklam 001, display box 2


3. .. ° C Temperatura płynu chłodzącego
81 ... 111 ° C

4. .. ° C Powietrza dolotowego
żadnej wartości, ponieważ umgebungstemperaturabhängig



Sprawdź Tabela Display Grupa 002




Spowodować uszkodzenie
Rozwiązywanie problemów

1

bezczynności powyżej 0%

- Throttle-G69 wadliwe
- Pamięć błędów Zadaj pytanie => Strona 01-10



- Gaszugeinstellung
- Regulacja przepustnicy kabla



- Throttle zależy

- Usunięcie przyczyn


mniej niż 95% przy pełnym otwarciu przepustnicy

- Throttle-G69 wadliwe
- Pamięć błędów Zadaj pytanie => Strona 01-10



- Gaszugeinstellung
- Regulacja przepustnicy kabla



- Przepustnicy błędnie określone G69
- Throttle test G69 => Strona 24-94


Uwaga: Aby wyświetlić Pole 1:

Do badania na pełnym gazie wyłączyć silnik i włączyć zapłon.



3
mniejsze

- Silnik na zimno
- W razie potrzeby. Wykonaj jazdę próbną


81 °C 1)
- Czujnik temperatury płynu chłodzącego do podłączenia do sterowania silnika i zarządzanie
- Pamięć błędów Zadaj pytanie => Strona 28-32


więcej

- Skraplacz Dirty
- Clean chłodnicy


111 °C 1)
- Bez kibiców funkcja chłodzenia
- Sprawdź funkcji



- Chłodzenie wadliwe (termostat)
- Sprawdź chłodziwa kontroli



- Czujnik temperatury płynu chłodzącego do podłączenia do sterowania silnika i zarządzanie
- Pamięć błędów Zadaj pytanie => Strona 28-32

4

Niezależnie od otoczenia

- Wlot powietrza czujnik temperatury G42 wadliwe
- Pamięć błędów Zadaj pytanie => Strona 28-27


1) pojazd jest eksploatowany.


Uwaga na wyświetlaczu 3:

Dawcy do temperatury płynu chłodzącego to zależy od temperatury oporu. Jeśli na przykład przez wilgoć w gniazdo (takie jak odporność na uderzenia, równolegle połączone sygnału czujnika) uszkodzony, więc zakłócenie może wciąż leżą w obszarze, który nie jest rozpoznawany przez pamięć winy.




Grupa pomiarowa 003




1. .. Lambda uczenia wartości (Bank 1)
0,75 ... 1.25 i.O.

2. .. Lambda uczenia się wartość (Bank 2)
0,75 ... 1.25 i.O.


3. .. Lambda Control (Bank 1)
0,75 ... 1.25 i.O.


4. .. Lambda Control (Bank 2)
0,75 ... 1.25 i.O.






Sprawdź Tabela Display Grupa 003




Spowodować uszkodzenie
Rozwiązywanie problemów

1 / 2
niski
- Zbyt wysokie ciśnienie paliwa
- Sprawdź ciśnienie paliwa => Strona 24-24


Lambda
- Wtryskiwacz przecieka
- Sprawdź wtryskiwaczy paliwa => Strona 24-30


Wartość Nauka
- Elektrozawór 1 do pojemnika węgla aktywowanego N80 stale otwarte
- Check-N80 => Strona 24-86



- Grzałka sondy lambda uszkodzony lub zanieczyszczony czujnik tlenu
- Sprawdź czujnik tlenu => Strona 24-65


wysokiej lambda
- Wtryskiwacz zatkane
- Sprawdź stanie => Strona 24-41


Wartość Nauka
- Zbyt niskie ciśnienie paliwa
- Sprawdź ciśnienie paliwa => Strona 24-24



- Powietrze wtórne na rury wydechowej uszczelka
- Usunięcie przyczyn



- Grzałka sondy lambda uszkodzony lub zanieczyszczony czujnik tlenu
- Sprawdź czujnik tlenu => Strona 24-65




3 / 4
poza tolerancją
Obszar
Małej wartości - Motor za gruby
Zagrożenie: kontrola Lambda emaciates mieszaniny
- Poczekaj 30 sekund, aż na wyświetlaczu ustabilizuje



Great value - silnik zbyt chude
Zagrożenie: Tłuszcz kontroli Lambda do mieszaniny





- Niemierzalne
- Eliminowanie niemierzalne



- Wtryskiwacz wadliwe
- Sprawdź stanie => Strona 24-41



- Nieudana dowiedziałem
- => Ekran 1 a.m.-2 p.m.



- Lambda nauczania wartości, aby zatrzymać
- Lambda zbadać gotowość => Ekran Grupa 004


Grupa pomiarowa 004



1. .. Stan systemu Lambda:
0: poznanie funkcji kontroli lambda jest aktywny (zawór AKF nie jest aktywna)
16: poznanie funkcji kontroli lambda nie jest aktywny (zawór AKF jest uruchamiany)


2. .. Wartość Nauka wentylacji zbiornika
1.25 i.O.

3. .. Lambda Control (Bank 1) => 003 grup reklam, w polu wyświetlacza 3

4. .. Lambda Control (Bank 2) => 003 grup reklam, w polu wyświetlacza 4



Uwaga: Aby wyświetlić Pole 1:

W panelu wyświetlacza 1 nie aktywny) są wyświetlane po uruchomieniu przez 1 minutę, wartość 0 (zawór AKF, następnie 7 minut długości, wartość 16 (zawór AKF aktywnych), a następnie na 1 minutę, wartość 0 W przypadku popełnienia błędu w systemie wartości od 1 do 12 jest wyświetlana => tabela wyboru, strona 01-74.



Sprawdź Tabela Display Grupa 004


Spowodować uszkodzenie
Rozwiązywanie problemów
1


1
- Temperatura płynu chłodzącego za niski

- Temperatura płynu chłodzącego 85 ° C został osiągnięty
Zapytanie pamięci Błąd => Strona 28-32


4
- Prędkość na biegu jałowym zbyt niskie
- Wyłącz wszystkie ładunki elektryczne
Zapytanie pamięci Błąd => Strona 24-20


5
- Bieg jałowy zbyt wysokie
- Pamięć błędów Zadaj pytanie => Strona 24-20



6
- Tlen czujnik nie jest gotowa
- Pamięć błędów Zadaj pytanie => Strona 24-81



7
- Zablokowane kontroli lambda
- Temperatura płynu chłodzącego 85 ° C został osiągnięty
Zapytanie pamięci Błąd => Strona 24-94


10
- Nauka nie osiągnęły wartości
- Temperatura płynu chłodzącego 85 ° C został osiągnięty
Zapytanie pamięci Błąd => Strona 01-10


11
- Zbyt mała liczba zapłonów na analizy odstępu
- Pamięć błędów Zadaj pytanie => Strona 01-10
Kontakt Okresowe w kabel sondy lambda


12
- Zbyt wiele płomień na analizy odstępu
- Pamięć błędów Zadaj pytanie => Strona 01-10
Lambda sensor wieku


2
mniej niż 0,75
- Zawór elektromagnetyczny dla aktywowanego pojemnik naklejane na
- Zawór elektromagnetyczny dla kanistry węgla check => Strona 24-86


większy niż 1,25
- System otwarty AKF
- Sprawdź systemu rurociągów z AKF


Grupa pomiarowa 005


1... / Min Speed => Grupa Reklam 001, Display Pole 1


2... ° n.OT Głębokość kontroli Knock
podstawowe wartości: 60 ° n.OT (w zmniejszaniu kąta zwalniania przez organy kontroli domina jest usuwany, Zündwinkelrücknahme o 60 ° n.OT)

3... ° BTDC Średnia wszystkich kąt wypalania

4... ° C Temperatura płynu chłodzącego => 002 grup reklam, w polu wyświetlacza 3





Sprawdź Tabela Display Grupa 005



Spowodować uszkodzenie
Rozwiązywanie problemów

2
mniej niż 60 °

- Silnik Nieprawidłowe kolejny szum (dodatkowe jednostki luzem)
- Słaba jakość paliwa (mniej niż 91 RON)
- Temperatura powietrza dolotowego jest zbyt wysoka
- Usunięcie przyczyn



Grupa pomiarowa 006



1. .. Stanowisko zaworu stabilizacji biegu jałowego
10 ... 60 i.O.

2. .. Wartość wyuczona zaworu stabilizacji biegu jałowego
18 ... 75 i.O. (Odchylenia od podstawowej wartości pilotażowych zgodnie z silnika i warunków pracy)

3. .. Störgrößeneinfluß do stabilizacji pracy na biegu jałowym
0 = brak zakłóceń


4. .. Bezczynności systemu stabilizacji - nie obserwowano


.

Sprawdź Tabela Display Grupa 006


Spowodować uszkodzenie
Rozwiązywanie problemów

1
mniej niż 10
- Dodatkowy system wlotu powietrza zwraca
- Sprawdź układ wlotowy na przecieki


powyżej 60
- Zawór do bezczynności N71 stabilizacji łamane
- Pamięć błędów Zadaj pytanie => Strona 24-55

3
większa niż 5

- Dźwignia selektora nie automatyczną skrzynią biegów w pozycji "P" lub "N"
- Put nastawienia dźwigni na pozycję "P" lub "N"


powyżej 10
- Klimatyzacja włączony
- Wyłącz klimatyzacji


Grupa pomiarowa 007 i 008:



1. .. Stanowisko zaworu stabilizacji biegu jałowego => grupy reklam 006, Display Pole 1

2. .. ° C Temperatura płynu chłodzącego => 002 grup reklam, w polu wyświetlacza 3

3. .. Lambda Control (Bank 1) => 003 grup reklam, w polu wyświetlacza 3

4. .. Lambda Control (Bank 2) => 003 grup reklam, w polu wyświetlacza 4





Grupa pomiarowa 009:




1. .. ° C Temperatura płynu chłodzącego => 002 grup reklam, w polu wyświetlacza 3

2. .. Idle switch
0 = otwarte
1 = zamknięte

3. .. ° BTDC Firing kąt - nie obserwowano

4. .. / Min Speed => Grupa Reklam 001, Display Pole 1





Sprawdź Tabela Display Grupa 009



Spowodować uszkodzenie
Rozwiązywanie problemów

2

0 lub 1
- Bezczynność F60 przełącznik łamane
- Throttle-G69 uszkodzony lub nieprawidłowo ustalone
- Pamięć błędów Zadaj pytanie => Strona 24-99



- Throttle zależy
- Prasy Mat na akcelerator
- Usunięcie przyczyn



- Wilgoć w złącza Throttle-G69
- Sprawdź złącze



- Gaszugeinstellung
- Regulacja przepustnicy kabla



Grupa pomiarowa 010:



1. .. ° C Temperatura płynu chłodzącego => 002 grup reklam, w polu wyświetlacza 3

2. .. Idle switch => grupy reklam 009, display box 2

3. .. Lambda Control (Bank 1) => 003 grup reklam, w polu wyświetlacza 3

4. .. / Min Wartość Nauka wentylacja zbiornika => grupy reklam 004, display box 2





grupa pomiarowa 099, system Lambda:





1. .. / Min Speed => Grupa Reklam 001, Display Pole 1

2. ..% Obciążeniu silnika => grupy reklam 001, display box 2

3. .. ° C Temperatura płynu chłodzącego => 002 grup reklam, w polu wyświetlacza 3

4 ?-Reg . Kontroli Lambda
domyślnie 04: ?-Reg.AUS
Przeczytaj bloku mierzonych wartości 08: ?-Reg.EIN






Uwagi na wyświetlaczu 4:

? W celu poszukiwania błędów jest określone, kontrola lambda włączony przy wyborze grupy reklam 099 w funkcji 04 "podstawowych" off-lub w funkcji 08 "przeczytaj Meßwerteblock.
? Po wyjściu z funkcji 04 "default" jest kontrola lambda automatycznie staje się aktywne.





Kodowanie sterownika 2.6 ABC (4A0 907 473 XX)

Elektronika silnika:

Number of Lambda probes - Type of Gearbox - Type of drive - Coding up to "C" - Coding from "D" and up
2 - Manual 012 - FWD - 000 - 00060
2 - Manual 01A - 4WD - 001 - 00061
2 - Auto 01F - 4WD - 008 - 00068
2 - Auto 01K - FWD - 008 - 00068
1 - Manual 012 - FWD - 032 - 00032
1 - Manual 01A - 4WD - 033 - 00033
1 - Auto 01F - 4WD - 040 - 00040
1 - Auto 01K - FWD - 040 - 00040


kodowanie w zależności od typu audi

100 C4
Obrazek

A6 C4
Obrazek

A4
Obrazek

A80
Obrazek

Login do adaptacji sterownika

ABC ( 4A0 907 473D/P) = 02102

Kanały adaptacji dostępne bez logowania

Obrazek

Na kanale 00 -wracamy do ustawień fabrycznych
Na kanale 01-mozemy zmienić prędkość silnika na biegu jałowym

podniesienie obrotów + przez wpisanie 01=10 obr/min, 02,03, 07=70 obr/min
zmniejszenie obrotów - przez wpisanie 0255=10 obr/min, 0254,0253 ,0294=70 obr/min


Dostępne kanały adaptacji po zalogowaniu się do sterownika

Obrazek

Może ktoś wie co dokładnie oznaczają pozostałe kanały od 02 do 12 bo jeszcze nie miałem okazji się tam zalogować i przestawiać

na rosyjskim forum znalazłem coś takiego do weryfikacji

Obrazek

1. 0 -0 biegu jałowym 254 (i dodatkowo 253 - łatwość off xx) 0 (umywalka 680) 1 (2 + a następnie dodać 20 obrotów)
2. 0 -128 mieszanka Wynagrodzenie podczas przyspieszania (obogaschenie. mnie dotyczy także wystartować)
3. 128 -0 odszkodowanie po zresetowaniu mieszanka gazu (wpływa na szybkość, z jaką obowiązkowe xx po zresetowaniu gazu i hamulca obj. Podłączyć dopływ paliwa, mam spadek do zera jest brak obrotów przy 128 obr po resecie i można powiesić na podgazovyvat xx do 1800 bez końca jeszcze stłumić obj)
4. 128 -128 hol.zapusk \ ocieplenie (wszystko jest jasne - 128 baza tańczył z dala 127 - mniej niż \ uboższej mieszanki 129 + więcej \ mieszanki bogatsze
5. 128 -128 ogrzewanie (podobny w punkcie 4)
6. 0 -128 bystrodeytvie lambda regulacja: XS (. Takich jak ECU musi szybko dostosować się do zeznań mieszanki lambda rzeczywiście nie czują różnicy, a 0 i 160 ustawić parametry i jazda nie zauważalną)
7. 0 -0 prędkość ogr? XS (kto chce oddawać, mówią nie można usunąć ograniczenie temu, pewnie leży)))
8. 0 -128 (0)? XS (nie mam nic na uderzenia)
9. 1 -1 254 kąt wyprzedzenia zapłonu (1 stopień) .. 0 (umywalka) ... 1 (-1grad później, właściwie kto jedzie na 92 i mniej))
10. 0 -0
11. 0 -0
12. 0 -0 korekta paliwa w całym zakresie 254 (bedn.) ... 0 (umywalka) ... 1 (bogat.) Mam bardzo fajną mieszankę koreektiruet kanału bardzo dużo większa niż 15 jednostek. Zalecane szczególnie w bogatej części (świece przeciwpowodziowe)
13. 4 4 (0) xs
14. 0 -0 xs

Lepsze tłumaczenie zagadnienia

Kanał 01 - ustawienie prędkość biegu jałowego.
Kanał 02 - dostosowanie mieszanki, z obciążeniem wzrasta. wzbogacenie mieszanki pod obciążeniem, kiedy buty gwałtownie wciśnięty.
Kanał 03 - dostosowanie mieszanki, ze spadkiem obciążenia. wzbogacenie mieszanki z ciągłym klikając na sneaker lub podczas zwalniania.
Kanał 04 - wzbogacenie fazy po * początku *
Kanał 05 - wzbogacenie fazy * ciepły *
Kanał 06 - kontrola lambda. Ustawia szybkość reakcji regulatora na zmianę sygnału z lambda,
wartość wielkiej - reakcja szybciej
mniejsze wartości - reakcja jest wolniejsza.
Kanał 07 - dodatkowa kompensacja ogranicznik prędkości. Ustawia limit, dodając 1km/chas
Kanał 08 - jest odpowiedzialny w fazie wzbogacania "Start".
Kanał 09 - rekompensata za czas zapłonu. Regulacja kąta 0,75 stopni krokiem w całym zakresie obrotów
Kanał 10 - regulacja stawka podstawowa za paliwo (działa we wszystkich trybach)
Kanał 11 - układ recyrkulacji spalin (EGR / AGR)
Kanał 12 - ustawić ciśnienie doładowania, tylko dla turbo maszyn, wartości duże - ciśnienie doładowania wzrost, wartości niższe - zmniejszenie ciśnienia doładowania.
Kanał 13 - nie używane
Kanał 14 - dodatkowa rekompensata za czas bezczynności Reguluje obciążenie silnika na wolnych wielkiej wartości - zwiększenie specyfikację ładunku na biegu, wartości niższe - zmniejszone.

Procedura adaptacji kanału nr 02
Obrazek

Bloki pomiarowe z początku posta gr 01-010/099
plik rar

Procedura adaptacji krokowca i zmiana obrotów jałowych
plik rar

Błędy jakie miałem u siebie w sterowniku i jakie udało się zlikwidować

0519
Obrazek

źle wciśnięta fajka przewodu od czujnika podciśnienia na korpusie przepustnicy
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 12:44 przez filon705, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 17 maja 2012, 06:30

wkoncu jakies konkrety :mrgreen:

filon705
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 06 lis 2010, 19:23

Post autor: filon705 » 17 maja 2012, 18:31

mam nadzieje ze się przyłączycie i będziecie wrzucać nawet pojedyncze informacje na temat naszego ABC

zapraszam stworzymy sobie encyklopedie diagnostyki naszego silnika

[ Dodano: 2012-05-27, 19:16 ]
Log do sterownika dziś został sprawdzony wszystko działa tak jak opisałem zostają udostępnione kanały w moim przypadku do nr 13

nr 14 jest nieaktywny czyli tabela od braci za wschodu jest OK

odkryłem takze dodatkowy kanał adaptacji nr 91 o wartości domyślnej 4-najprawdopodobniej dotyczy immobilajzera

rimas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 30 mar 2011, 21:16

Post autor: rimas » 24 cze 2012, 22:27

Witam, kolego a mozesz podrzucic nazwe interfejsa jakim sie laczysz :?: moj co chwile rozlacza albo wogole nie laczy...

filon705
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 06 lis 2010, 19:23

Post autor: filon705 » 25 cze 2012, 00:15

Viaken KKL USB-bez najmniejszyvh problemó działa

bezelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 cze 2012, 15:39
Lokalizacja: Opole

Post autor: bezelek » 25 cze 2012, 00:28

Jeżeli ktoś miałby jakieś konkretnie pytania odnośnie diagnostyki, to proszę pytać, mam dostęp do oryginalnej książki o diagnostyce abc :)

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 25 cze 2012, 08:13

a da się ją zeskanować ? :-P

bezelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 cze 2012, 15:39
Lokalizacja: Opole

Post autor: bezelek » 25 cze 2012, 19:56

Niestety nie bardzo, ponieważ mam je na konkretnych warunkach, ale jeżeli macie jakieś konkretne pytania/problemy to piszcie chętnie pomogę :)

filon705
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 06 lis 2010, 19:23

Post autor: filon705 » 25 cze 2012, 22:16

to moze byś napisał co dokładnie oznaczaja kanały adaptacji po zalogowaniu kodem i jak mozna w nich zmieniać wartości -czy dobrze je zinterpretowałem jak narazie przetestowałem kanały;
00-powrot do ustawień fabrycznych
01-zmieniłem na 7 zamiast 0
02-zmieniłem na 141 zamiast 128
04-zmieniłem na 140 zamiast 128
05-zmieniłem na 148 zamiast 128
12-zmieniłem na 2 zamiast 0

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 29 cze 2012, 09:07

Takie info mi sie podoba <ok>

filon705
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 06 lis 2010, 19:23

Post autor: filon705 » 29 cze 2012, 17:43

i jak tam bezelek wyjdzie cos z tym podaniem danych z serwisówki

klejon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2011, 12:39
Lokalizacja: Białystok / Sokółka

Post autor: klejon » 06 lip 2012, 21:31

ja mam pytanie dotyczące czujnika temperatury zasysanego powietrza - jakie są wartości referencyjne , u mnie na vag-u pokazuje 50 stopni, czy to jest normalne?

filon705
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 06 lis 2010, 19:23

Post autor: filon705 » 06 lip 2012, 23:07

zaraz po odpaleniu pokaze ci temperature otoczenia a potem wzrasta w miare rozgrzewania silnika pomiar mozna wykonac przez zmier5zenie opornosci jak znajde fotke to wkleje

Awatar użytkownika
Marek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 24 lis 2009, 09:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marek85 » 07 lip 2012, 22:58

czujnik zasysanego powietrza umnie ma zawsze w vagu taką samą temperature na zimnym silniku jak czujnik temperatury cieczy ecu tzn. czasami są różnice +/- 2 stopnie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 lip 2012, 09:22

klejon pisze:u mnie na vag-u pokazuje 50 stopni, czy to jest normalne?
U mnie po rozgrzaniu też jest jakieś 50°C, czujnik jest w kolektorze i mierzy temperaturę już ogrzanego powietrza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl