Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z] Spadek mocy przy większych obrotach.

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

[b4 1z] Spadek mocy przy większych obrotach.

Post autor: przemoO23 » 22 cze 2012, 21:14

Chciałem dzisiaj sprawdzić kruszynkę w trasie. Wpadłem na drogę Piotrków Trybunalski -Kielce. 1<2<3 i pedał w podłogę,obroty doszły do jakiś 4tyś i samochód zaczął tracić moc.Momentalnie zaczęła mi prędkość spadać,dopiero na 4 biegi i odnowa.
Nie wiem jakim sposobem,ale jak pierwszy raz mnie poprzedni właściciel przewiózł to po 2-3km było już 180 na budziku.Teraz prawie nie mogę 150 nawet wyciągnąć.
Turbina przy 1800 obrotach gwizda aż miło.

Czy ta strata mocy powyżej 4k obrotów jest normalna ?

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 23 cze 2012, 12:52

sprawdz zawór N75

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 23 cze 2012, 13:45

Rozprawiałem z mechanikiem,i powiedział że "diesle to do 4k obrotów i moc spada,to nie benzyniak gdzie może być nawet 6,5k obrotów.
Bynajmniej w poniedziałek wpadnę bo chłopaki w sobotę świętują :)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 cze 2012, 01:52

Na czym masz swojego zetora. Bosch czy pierburg (chociaż może to nie ma za dużo do czynienia). Czy ktoś coś modził przy silniku?

Wprawdzie dopiero się "uczę" zetora ale wytłumaczenie, że po 4000 rpm spadają osiągi do mnie nie przemawia. Fakt, że moment obrotowy jest większy niż w PB i niżej położony ale to TDi więc góra powinna śmiało śmigać.

Miałem podobny problem (pierburg). 120-130 kmh i leniwe (lub żadne) przyspieszanie. Dopiero jak na IV biegu przeciągnąłem nieco (trochę koło 150 km/h)(a raz miałem 160, myślę przeciągnę drania może się odmuli <ok> ) to wrzuciłem V i szło dalej.

Mój problem zniknął (to nie było n75 co nie znaczy że u ciebie tego nie stanowi problemu) po wymianie wężyka IC-ECU.

Poza tym przy takim obciążeniu silnika turbo potrzebuje szczelności. Ja wprawie wszystkie wężyki wymieniłem (fi 4mm semperit wzmacniane, miejscami 5mm). Koszt jakieś 70 zeta.
Najlepiej będzie jak ktoś będzie ci "gazował nieco silnik" a ty zaczniesz wsadzać rękę gdzie się da. Może poczujesz gdzieś nieszczelność. Ja tak zauważyłem, że mam malutką dziurkę w IC i w wężu z IC.

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 24 cze 2012, 10:47

Bosch czy pierburg (chociaż może to nie ma za dużo do czynienia). Czy ktoś coś modził przy silniku?
Bosh,turbina T2,przy silniku nic nie było (ja nic przy nim robiłem)robione.Poza małymi wymianami czujników temperatury,olej i filter .Raz chciałem sprawdzić luzy na turbinie ale za mało miejsca było i g....o sprawdziłem.

edit: Sorrki że tak głupio spytam,ale który to jest ten wężyk IC-ECU ?

Tak to u mnie wygląda > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b84 ... edb34.html

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 cze 2012, 11:47

Wężyk Ic-ecu występuje w pierburgt. Na Boschu mamy wężyk z Ic do mapsensora.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 24 cze 2012, 13:33

Gazowanie na luzie nie spowoduje, że gdzieś będzie dmuchać, bo mało spalin=turbina nie ładuje. To, że przy 4 tys. diesel traci moc to normalka, bo maksymalny moment ma już 2tys za sobą. Poza tym auto ma 20 lat i silnik już zarobił na siebie kilka razy.
Oczywiście szczelność należy sprawdzić (przewody od gruszki od n75, od muszli do n75, od ic do mam sensora na błotniku, grube przewody od turbo do ic i od ic do kolektora, sam icek czy nie dmucha nigdzie, itd. 1.9TDI 90KM w standardzie to nie rakieta. Ładnie się zbiera a później słabnie.

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 24 cze 2012, 15:27

150 km/h to cieniutko z 1Z. Ja swoim 1,6 TD SB wyciągnę 180 i to nie wszystko jeszcze. A mam jedynie trochę zmodzony. Wszyscy piszą o turbo a może na początek filtr powietrza i paliwa? Niby błahostka a jednak słaby przepływ paliwa i powietrza skutecznie osłabi motorek.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 cze 2012, 15:43

Sprawdzane raz w tamtym roku u Kostrza po wymianie sterownika i wtryskow na 4 biegu 160 km/h

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 25 cze 2012, 10:34

Byłem,podpięta została kruszynka i wzięta na wycieczkę.Po jakiś 4 km,mechanik powiedział "turbina doładowuje dobrze,z silnikiem nic się nie dzieje,chodzi jak typowa 90".

Później sam spróbowałem "licznik zamknąć",ale droga mi się skończyła,przy około 3200obrotach na 5 biegu było 160km.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 cze 2012, 14:31

przemoO23 pisze:Byłem,podpięta została kruszynka i wzięta na wycieczkę.Po jakiś 4 km,mechanik powiedział "turbina doładowuje dobrze,z silnikiem nic się nie dzieje,chodzi jak typowa 90".
Cztery kilometry żeby zobaczyć ile ładuje turbina :roll: to widać już po zapięciu trzeciego ,czwartego biegu :-P Było chociaż spytać ile ładuje ,jaki kąt wtrysku ,jaka dawka ...albo poprosić o zapisanie loga na pendraka ,wrzuciłbyś na forum ,byśmy ocenili ... zapłaciłeś i nic konkretnego nie wiesz 8-)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 25 cze 2012, 17:19

Munior dobrze pisze.

Jeszcze lepiej kupić sobie kabelek (70 zeta) jakiś laptop (do 150 da się wyrwać z możliwością instalki xp oraz USB) i sam opanowujesz sytuację (i zdobywasz bezcenną wiedzę).

Tak to jeździsz po mechanikach, każdemu za byle fatygę trzeba zapłacić, źle doradzi, wymienisz nie to co trzeba a i na przyszłość sprzęt na pewno się przyda.

Żmudne na pewno jest szukanie nieszczelności itp. Ale Vag pomaga przynajmniej w tym, gdzie czego szukać.

I może jakiś znajomy potrzebować pomocy.

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 25 cze 2012, 17:28

Francis1982 pisze:Munior dobrze pisze.

Jeszcze lepiej kupić sobie kabelek (70 zeta) jakiś laptop (do 150 da się wyrwać z możliwością instalki xp oraz USB) i sam opanowujesz sytuację (i zdobywasz bezcenną wiedzę).

Tak to jeździsz po mechanikach, każdemu za byle fatygę trzeba zapłacić, źle doradzi, wymienisz nie to co trzeba a i na przyszłość sprzęt na pewno się przyda.

Żmudne na pewno jest szukanie nieszczelności itp. Ale Vag pomaga przynajmniej w tym, gdzie czego szukać.

I może jakiś znajomy potrzebować pomocy.
Na razie mam inne wydatki z kruszynką związane (nowe zaciski na tył,rozrząd,uszczelnienie pompy paliwowej,poduszki na skrzyni i silniku,może kiedyś blacharka./malowanie,podsufitka,pokrowce i wiele różnych dupereli).

To moja 1 miłość <swiety> ,musi chodzić i wyglądać cacy.

Czy jeszcze jakiś kabel jest potrzebny oprócz kabla VAG? Tamten face jeszcze podatkowy kabel od aku do tego urządzonka podpiął.

Awatar użytkownika
Rencista
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 20 paź 2009, 15:58
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: Rencista » 25 cze 2012, 19:01

Na razie mam inne wydatki z kruszynką związane (nowe zaciski na tył,rozrząd,uszczelnienie pompy paliwowej,poduszki na skrzyni i silniku,może kiedyś blacharka./malowanie,podsufitka,pokrowce i wiele różnych dupereli).

To moja 1 miłość ,musi chodzić i wyglądać cacy.

Czy jeszcze jakiś kabel jest potrzebny oprócz kabla VAG? Tamten face jeszcze podatkowy kabel od aku do tego urządzonka podpiął.
Tu masz link do całego zestawu KLIK

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 cze 2012, 22:57

Francis1982 pisze: Jeszcze lepiej kupić sobie kabelek (70 zeta)
ale mu cenę wywaliłeś... kabelek idzie sobie kupić za 25zł, za 70 to dwa kabelki, przesyłka i duże piwo będzie <ok>

a tak poza tym to sprawdzałeś filtr paliwa :?: jaka dawka jest ustawiona :?: może masz coś nie tak z wtryskami..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl