Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe NG] Grzejące sie NG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 maja 2012, 20:46

Raczej na PB bo jeśli parownik będzie zapowietrzony to zamarznie ci.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 21 maja 2012, 20:49

Pytam raczej z ciekawosci bo juz odpowietrzalem go na benzynie i na gazie i bez rezultatu.Zobaczymy co z tą nagrzewnicą w srodę.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 21 maja 2012, 21:45

A jak Masz wpiety parownik? Zrob foto podlaczenia go do obiegu plynu.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 21 maja 2012, 21:58

subratri, jak to jak?Mozesz jasniej?Nie wydaje mi sie zeby to byla zlego umiejscowienia parownika bo przeciez nie ruszalem jego polozenia.Jest tak jak byl zawsze i wczesniej z nim klopotu nie bylo.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 21 maja 2012, 22:17

koledzy wierzcie lub nie, ale kiedy ja wymienialem uszczelke pod glowica to rowniez autko nawet w zime po 5 minutach mialo 90 stopni przez pierwsze 1000km wiec raczej bym sie nie przejmowal pilnowal tylko co by nie zagotowac i zobaczyc po tysiacu pierwszym pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 maja 2012, 22:33

damianek1234561 pisze:koledzy wierzcie lub nie, ale kiedy ja wymienialem uszczelke pod glowica to rowniez autko nawet w zime po 5 minutach mialo 90 stopni przez pierwsze 1000km wiec raczej bym sie nie przejmowal pilnowal tylko co by nie zagotowac i zobaczyc po tysiacu pierwszym pozdrawiam
A jakiś wyjaśnienie faktu? Bo ja nie widzę logicznego związku między wymianą uszczelki a gotowaniem się płynu. Jeśli wszystko jest ok, to tak być nie powinno. Wymieniałem uszczelkę w poprzednim aucie 2 razy i nigdy czegoś takiego nie miałem. Kumpel u siebie też dwa razy i nic takiego nie miał. Nie widzę przyczyny by tak być miało.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 21 maja 2012, 23:03

No jesli bylo ok to pomysl odpada. Wiec ja tak jak labiel, albo cos z obiegiem plynu, albo cos sie nie udalo podczas naprawy sie nie udalo. Sama nagrzewnice bym olal Bo to chlodnica jest od chlodzenia I powinno to dzialac.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 maja 2012, 23:05

subratri pisze:No jesli bylo ok to pomysl odpada. Wiec ja tak jak labiel, albo cos z obiegiem plynu, albo cos sie nie udalo podczas naprawy sie nie udalo. Sama nagrzewnice bym olal Bo to chlodnica jest od chlodzenia I powinno to dzialac.
Tak, chłodnica jest od chłodzenia, ale jak nagrzewnica jest zawalona to płyn nie będzie krążył odpowiednio szybko po całym układzie.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 21 maja 2012, 23:27

no ale przy wyjętym termostacie nagrzewnica jest właściwie pomijana. Tam są większe opory przepływu więc najpierw pójdzie w chłodnicę. Pewnie, że dodatkowy obieg pomaga ale nie aż tak. J?eśli byłby zapowietrzony to też właściwie niewiele zmienia, bo jedynie mały obieg jest wyłączony.
Jest jeszcze jedna opcja. (chyba że już była a ja przeoczyłem). Coś jest nieszczelne, jakaś złączka niedokręcona, pęknięty wąż, króciec... System łapie powietrze, albo traci nadciśnienie i się gotuje. To było by dość typowe po takiej naprawie. JEden ukryty jest oczywiście z tyłu (zresztą chyba ten od nagrzewnicy o ile mnie pamięć w konia nie robi).
Jeśli jest szczelne a chłodnica równo gorąca to trzeba rwać głowę. Pewnie uszczelka się nie ułożyła jak należy.A może to nie uszczelka była przedtem powodem... mi się gotował jak miałem dziurę w tłoku...Ale nie będę czarno wróżył.

[ Dodano: 2012-05-21, 23:31 ]
a wogóle... włącza Ci się pierwszy stopień wiatraka????? Bo ja mam "nowy" choć cudzysłów jest zbędny silnik ale wietrak chodzi mi tylko na drugim stopniu i jak jadę normalnie to mam 90 stopni, natomiast miasto, czy jak jadę wysoko w góry to 100 stopni jest normą. Jeśli do tego nie zalałeś g12 a zwykłym płynem to gotowanie masz jak w banku.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 22 maja 2012, 00:41

subratri, a co moglo sie nie udac podczas naprawy?Juz sam nie wiem.Wszystko robilem sam u kolegi w warsztacie.Co prawda mam chyba minimalna nieszczelnosc bo tu gdzie jest odpowietrznik na chlodnicy to widac lekka kreske.Podejrzewam ze to od zbyt mocno wkreconej sruby i jest powierzchowne pekniecie na gorze chlodnicy ale z kolei tam jest sucho.Tak wlacza mi sie pierwszy bieg wiatraka bez problemu.Nawet na postoju jak odpowietrzalem autko to temperatura dochodzi do ok.92 st i wichura sie wlacza.I wtedy sie nie zagotuje gdy pracuje na biegu jalowym.Ale za to podczas jazdy temperatura dobija do 100 momentalnie.No nic czekamy do srody i do przyjscia nowej chlodnicy.Uklad zalany wlasnie G12.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 22 maja 2012, 17:10

Kolego Labiel wlasnie nie jestem w stanie wyjasnic ale tak mialem i tez sie balem ze cos nieszczelne ze pompa wody itp ale po tym tysiacu jakos samo wrocilo do normy wiec nie mam pojecia (dzisiaj wymienilismy u nas w pracy uszczelke w clio i tez bardzo szybko sie nagrzewa)

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 25 maja 2012, 18:47

Problem chyba rozwiązany.Założyłem nowiutka ori chłodnicę i nowy termostat,odpowietrzyłem uklad i wszystko ok.Auto sie nie grzeje ma stabilna temperature,weze nie robia sie twarde.Stawiam ze wina calego zamieszania i obiektem mej zemsty byla slabo drozna chlodnica.Wszystkim dziekuje za pomocne rady.

Czepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 23 lis 2009, 16:44
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Czepus » 25 cze 2012, 16:00

luk448, jaką chłodnicę kupiłeś do swojego NG? Koszt/dostępność?

Ja u siebie założyłem dodatkową chłodnicę za grillem i dużej różnicy nie zauważyłem.
Silnik utrzymuje prawie non stop 95* i wentylator w ciepły dzień więcej pracuje jak odpoczywa.

Na postoju temp nie przekracza 89*. Klimy nie posiadam, wymieniałem rozrząd, ale wcześniej było podobnie.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 25 cze 2012, 18:35

Czepus, założyłem nowy Oryginał Behr'a.

Czepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 23 lis 2009, 16:44
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Czepus » 25 cze 2012, 19:43

pochwalisz się gdzie kupiłeś i ile kosztuje taka przyjemność?
- ja po malu tracę cierpliwość, w zeszłym tygodniu automat skończylem naprawiać.

pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl