Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] SUPERCHARGER DO 2.8

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
AVBKING
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 lut 2008, 16:52

[B4] SUPERCHARGER DO 2.8

Post autor: AVBKING » 24 cze 2012, 21:08

Witam wszystkich klubowiczów, rozważam montaż kompresora 1600 Lysholm 0,5bar (cały kit, ECU z nowym softem), w moim 2.8, 208tys na liczniku, motor bardzo ładnie pracuje, pali nie dużo, do 13,5litra szybko autostradami,(w porównaniu do moich poprzednich zajechanych 2.0 jestem wniebowzięty itd.) oprócz wydechu Sebring 2 cale, wszystko w standardzie, FWD. Nie martwi mnie fakt że podniesienie mocy na jedną oś to głupie, bo auto ma ładnie przyspieszać przy autostradowych prędkościach w dobrych warunkach. Ostatnio założyłem 19cali 235 szerokie i to się mocno czuje. Temat jest bardzo kosztowny dlatego chętnie poznam rady doświadczonych w tym temacie, wolałbym nie zmieniać motoru na inny, S2 też nie kupię, wkładam w to oto całe serce i chcę żeby ten motor został bo on mi się po prostu podoba.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 sie 2012, 22:10 przez AVBKING, łącznie zmieniany 1 raz.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 25 cze 2012, 09:06

Można spróbować a jaki jest deklarowany przyrost mocy na tym kicie??

Zakładaj będziesz chyba pierwszy w PL który to zrobi.

Kosztowo i tak lepiej wychodzi montaż V8. Ale ma nie być swapa.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 cze 2012, 09:22

Można spróbować, chociaż jak to zwykle w takich projektach, przedroży sprawę, i opłacalne nie będzie. pół bara to da może z 200-220 KM w porywach.... Jakie koszty wchodzą w grę? Bo jeśli duże, to naprawdę rozważałbym swap na 4.2 , w końcu też bezawaryjnie da się zrobić a porównania nie ma, ponad 100KM różnicy nie da Ci żaden kompresor...

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 25 cze 2012, 09:50

Leo pisze:Można spróbować, chociaż jak to zwykle w takich projektach, przedroży sprawę, i opłacalne nie będzie. pół bara to da może z 200-220 KM w porywach.... Jakie koszty wchodzą w grę? Bo jeśli duże, to naprawdę rozważałbym swap na 4.2 , w końcu też bezawaryjnie da się zrobić a porównania nie ma, ponad 100KM różnicy nie da Ci żaden kompresor...
+1
TYlko swap na v8 da sensowny przyrost mocy względem kosztów. A v6 nie jest zbyt tuningowalnym silnikiem ze względu na słabe korby. i 0,4 bara to raczej jego granica wytrzymałości.

Awatar użytkownika
AVBKING
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 lut 2008, 16:52

Post autor: AVBKING » 26 cze 2012, 19:55

Koszty kitu to 12tys zł, w cenie nowe ECU (inaczej nie zadziała) i przesyłka z USA, przyrost mocy na przykładzie auta wg motodyno.com to jest jakieś 80KM. Jakie kroki trzeba podjąć żeby zrobić swap na V8 z mojego 2.8 i ile to kosztuje? Co trzeba przerobić? Nie chce swapa, ale wywalę 12 koła po czym silnik kopnie w kalendarz i będę w punkcie wyjścia.

[ Dodano: 2012-06-26, 20:10 ]
Moje auto o ośka, swap pociagnie tez za sobą wymianę skrzynie. Sugestie mile widziane.

Awatar użytkownika
Bezimienny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 06 cze 2011, 15:37

Post autor: Bezimienny » 26 cze 2012, 20:12

Ja bym radził sprzedać swoją, kupić coupe w quattro z zajechanym nawet silnikiem i wtedy modzić, według mnie wydawanie tyle kasy na moc przy ośce mija sie lekko z celem.


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 26 cze 2012, 21:58

Bezimienny pisze:przy ośce mija sie lekko z celem.
prosze Cie, piszesz jakby nie istnialy oraz nie radzily sobie z moca inne auta poza 4 napedowymi :roll:
AVBKING pisze:wolałbym nie zmieniać motoru na inny, S2 też nie kupię, wkładam w to oto całe serce i chcę żeby ten motor został bo on mi się po prostu podoba.
...i czytaj ze zrozumeniem, pozdro

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 27 cze 2012, 00:10

Koszty kitu to 12tys zł, w cenie nowe ECU (inaczej nie zadziała) i przesyłka z USA, przyrost mocy na przykładzie auta wg motodyno.com to jest jakieś 80KM. Jakie kroki trzeba podjąć żeby zrobić swap na V8 z mojego 2.8 i ile to kosztuje? Co trzeba przerobić? Nie chce swapa, ale wywalę 12 koła po czym silnik kopnie w kalendarz i będę w punkcie wyjścia.

[ Dodano: 2012-06-26, 20:10 ]
Moje auto o ośka, swap pociagnie tez za sobą wymianę skrzynie. Sugestie mile widziane.
_________________
Niewierze w taki przyrost mocy ale dolicz jeszcze koszt montażu i kilku innych pierdół to zamkniesz się w cenie 20 tys.

Przy V8 masz 300ps za cenę max 10tys i zawsze sprzedasz swoje v6 ale masz moc i bezawaryjność gwarantowana i możliwość dalszego rozwoju.
Bezimienny pisze:Ja bym radził sprzedać swoją, kupić coupe w quattro z zajechanym nawet silnikiem i wtedy modzić, według mnie wydawanie tyle kasy na moc przy ośce mija sie lekko z celem.
Proponuje czytać ze zrozuminiem.
A ośka nie jest taka zła skoro Ford i Renault robią mocniejsze auta seryjne. Mikko ma u siebie v8 w ośce i nie robi żadnych problemów.

Szczerze to moim zdaniem zostaw ładną serie

:-D

gregRS2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 29 paź 2011, 23:00
Imię: Grzesiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Krosno

Post autor: gregRS2 » 27 cze 2012, 08:37

U mnie w mieście jeżdziły 2 a4 b5 2.8 ale 30zaworowe, miały kompresory jedna wypluła 232KM druga 239, koszt z montarzem był ok 7tys, wiem że kompresor z duperelami kosztował 5500zł jak dowiem się skąd były zamawiane to napiszę może są też pod 12v

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 27 cze 2012, 09:26

Stosunek ceny do uzyskanych osiągów taki sobie mocno średnio.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 cze 2012, 09:30

czemu, 175 zł. za koń mechaniczny to dobra cena, Ci powiem...

pomijam swapy, bo tutaj wyjdzie taniej z v8, gdzieś tam czytałem o przeróbce za 5000 zł. na v8

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 27 cze 2012, 09:36

Niby tak tylko dobrze by było więcej szczegółów poznać. Co zawiera komplet, ile kosztował, czy w skład tej kasiury wchodził wydech itd itd. Bo tak jak w sumie sobie policzę ile ja wydałem na swap, kosmetyke silnika i parę usprawnień to powyższa cena jest jednak w miarę ok hehe.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 cze 2012, 09:42

prawda. pewnie nie znamy całęj kwoty.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 27 cze 2012, 10:32

Nigdy tanio nie wychodzi. Ale to wiedzą tylko ci którzy zrobili swapa bądź podłubali serie.
Przy montażu kompresora nie trzeba zmieniać wydechu. No chyba że dla przyjemności i chęci posiadania.
Kit kompresora z tematu to dość droga opcja względem przyrostu mocy do ceny. I jednocześnie zamyka dalszą drogę rozwoju. Przy swapie na V8 mamy 300 seryjnych koni i nadal możliwość dołożenia turbo lub kompresora :mrgreen:

Pozdro

Awatar użytkownika
AVBKING
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 lut 2008, 16:52

Post autor: AVBKING » 27 cze 2012, 11:26

Panowie; oto jak koledzy zza Odry wsadzili V8 do B4,



Dokładnie można sobie obejrzeć, co trzeba zrobić z sankami, kolektorami, wydechami, karoserią.

Co zawiera pakiet kompresora; zmodyfikowany kolektor, przystawki pod pompę wspomagania i dodatkową rolkę pod kompresor, przerobioną szynę paliwową, nowe świece, uszczelki pod cały ten zestaw, dodatkowe śrubki, oringi, nowy program w ECU, nowy pasek 88cali.

Przypominam że kompresor nie zamyka drogi modyfikacji, po założeniu mniejszej rolki zwiększa się ciśnienie ładowania, i tu koszty zaczynają rosnąć - wymiana tłoków i korbowodów żeby odprężyć silnik, większe wtryski, nowy program, stożek i już cieszysz się z 350 koni.
Tak wydałeś kupę siana, nie - wogóle się to nie opłaca, ale zrobiłeś to sam i cieszy cię to.

Kit kosztuje 12tys zł, a niech ktoś z doświadczeniem SWAP 4.2 wypowie się ile to kosztowało żeby miało to ręce i nogi. Jeśli nie notował wszystkich wydatków i czasu pracy skrupulatnie ( a pewnie nie bo bardziej był zajęty tym żeby jak najszybciej budzić grozę przy użyciu 4.2), to tak naprawdę nigdy się tego nie dowiemy, a szkoda bo wniosłoby to wiele wartościowych informacji co tak naprawdę się bardziej opłaca.

[ Dodano: 2012-06-27, 11:29 ]
Informacja - koszt montażu kompresora - robisz to sam, zajmuje ci to wg instrukcji 7 godzin (weźmy 10) i na końcu druga osoba musi pomóc posadzić nowy zestaw między Vidły. Koszt montażu - 0 zł i tyle piwa ile zdoła się wypić po montażu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl