Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] SUPERCHARGER DO 2.8

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 cze 2012, 12:12

dlaczego nie prześledzisz, ile ludzi w pl wsadzało już v8 do b3/b4 ?
zapewniam Cię , że wychodzi to taniej niż u niemiaszków.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 27 cze 2012, 12:18

U nas na forum jest V8 w ośce Mikko ma u siebie 4.2 ja osobiście znam kilka naście takich swapów. Przy kilku byłem. Cenowo wychodzi niecałe 10 tys z zakupem , serwisem silnika i montażem. Droga przetarta przez kilku znajomych. Jak również montaż kompresora i turbo do tego silnika. A czas montażu około 2 tygodni.
Dla mnie jest Tylko jeden plus v8 masz seryjne 300ps i dużo momentu z dołu.
Dźwięk zabija :mrgreen:
Wiem że nie chcesz swapa ale to w miare sensowna droga do mocy i bezawaryjności.
Jeśli uparłeś sie na kompresor montuj będzie fajnie. :mrgreen:
Jeśli chcesz później więcej mocy sprawdź ile będą cię kosztować kolejne profi graty do tego silnika. A wie, że niemało.
A co do kasy to jak zauważyłeś tą kwestie pomijamy na poziomie sensowności.

pozdro

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 27 cze 2012, 12:24

No i zaraz dojdą jeszcze dwie sztuki V8 w ośce na tym forum :-)

Skoro uparłeś się na ten zestaw to zakup i zamontuj i pochwal się jak to jeździ. Rozsądniej było by V8 ale każdy robi jak uważa :-)

Awatar użytkownika
AVBKING
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 lut 2008, 16:52

Post autor: AVBKING » 27 cze 2012, 20:53

Zajrzałem tu i ówdzie, dawca quattro - wszystko zmęczone, jest karoca i quattro mocno zdekompletowane - 2500zł , motor też nie jest jakimś wielkim problemem, znalazłem cały motor z okablowaniem za 5tys-7tys złotych polskich, załóżmy że już jest to zamontowane i jeżdżące w 10tysiącach złotych, wszystkie bajery, lampy, wnętrze skórzane, klime przełożyć z mojego rodzynka, dołożyć 2500zł na malowanie i szybko licząc, koszty nieprzewidziane 1500zł i za 14tys jest 300km, całe wymalowane i lśniące, a co zostanie z 2.8, motor i skrzynie sprzedać.
Co się dzisiaj okazało, do kosztów zakupu nowego kitu z USA dochodzą koszty cła i zrobiło się z tego 14500zł.
Jak dla mnie to zamyka temat, czy wkładać doładowanie i mieć 200-220koni, czy zrobić swap i mieć 300koni za te same pieniądze.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 27 cze 2012, 23:19

King Jesteśmy tutaj po to żeby ci doradzić i pomóc albo wskazać jakieś inne rozwiązania.
Quattro nie jest obowiązkiem i może zostać oska. Jeśli twoje Coupe jest igła i chcesz ją zostawić na wieki. To masz dwa rozwiązania , albo zostaje to co jest i dłubiesz silnik czyli wszystkie rozwiązania dla silników N/A (wolnossące) koszt wysoki i przyrost niewielki .
Sądze że 220 ps zrobisz kosztem 5tys.
A jak więcej to zostaje swap na 4.2 lub inny silnik .
Po swapie ciężko będzie ja sprzedać niestety.

pozdro

Awatar użytkownika
AVBKING
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 lut 2008, 16:52

Post autor: AVBKING » 28 cze 2012, 22:18

Moi Drodzy Koledzy, dla zainteresowanych - koszty SWAP-u, silnik 4.2 plus wymiana całego rozrządu, cały tłumik 3'' z kwasówki, komputer i strojenie, montaż, sprzęgło, nowe chłodnice, wentylatory, itp, itd poduszki pod silnik, krojenie karocy, spawanie, pasowanie, 15tys złotych moi drodzy, a supercharger 12tys. Pierwszy wolny termin na SWAP - około pół roku. Do montażu pasuje skrzynia 2.8 wraz z kołem zamachowym i sprzęgłem też z 2.8.
Ten mój pojazd kosztował już grubo ponad 20tys zł, sprzedaż nie ma sensu, jeździć i jeździć, a jak będzie miał 300koni to nie będę miał wielu powodów żeby chcieć kupić inny chyba że mi się nie wiem jak mocno w głowie przewróci :mrgreen:

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 29 cze 2012, 00:07

King trochę to drogo ktoś ci policzył. Ale chciałbym wiedzieć kogo pytałęś o ile to nie tajemnica.
Uważam że max koszt to 10tyś. Silnik 5 tys ,rozrząd 1tys , zdjęcie immo 250pln . Zamach 500/800 bo od v6 nie pasuje, sprzęgło , skrzynia zostaje.
Karoserii się nie tnie tylko do spawuje jedno mocowanie na prawej podłużnicy. sterownik zostaje ori vems czy inny zewnętrzny nie ma sensu.
AVBKING pisze: koszty SWAP-u
AVBKING pisze:15tys złotych
Za dużo
AVBKING pisze:a supercharger 12tys.
A wcześniej pisałeś ze z cłem było prawie 14,5 tys i dodaj rozrząd oleje.
Przy swapie zawsze wróci ci się kasa za twój silnik.
Pozdro

Ps Domyślam się z kim rozmawiałeś o swapie i cenie.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 29 cze 2012, 08:12

Chmielek, wydech 3" w zależności od tego na ilu tłumikach trochę kasiury dopakował myślę :-) No i robota czyjaś ;-)

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 29 cze 2012, 08:59

Mabrothrax pisze:Chmielek, wydech 3"
Nie jest obowiązkowy i niekoniecznie musi być z kwasa. V6 ma chyba 2,5 cala na początek spokojnie da rade.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 29 cze 2012, 09:11

Nie mówię, że jest. Ale kolega podał z nim wycenę, więc jeśli ma być powiedzmy na dwóch tłumikach to 2,5 tys najbidniej. A jak ma siano na to i cena dla niego spoko to warto i od razu wydech zrobić.

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 29 cze 2012, 17:23

:arrow: swojego czasu byl na ebay.de 2.8 AAH 230KM w sedanie, który miał modyfikacje przeprowadzone jedynie w zakresie obróbki motoru. Jeśli jesteś biegły w niemieckim wklejam opis, który był w aukcji...auto poszło za 3500Euro a miało m.in skórę, klimę i prosiakowe lustra.

Motor wurde bei der Firma Bamotec in Nürnberg (Altes Ofenwerk) bearbeitet und Leistungsgesteigert: 6 Neue Kolben, neue Zylinderlaufbahnen auf erstes Übermaß, neue Pleullager,Pleul optimiert, Kurbelwelle optimiert, neue Kurbelwellenlager, Zylinderkopfbearbeitung, neue Ventilschaftdichtungen,Einzelteile Feinausgewogen und Gewuchtet, 2 DB bilas 272 Sportnockenwellen, Einzelanfertigung Einmassenschwungrad mit 5,9 KG (Orginal Zweimassenschungrad mit 12,9 KG) ,neue Sachs Race Enginering Komplette Sportkupplung organisch mit Ausrücklager bis 510nm Kraftübertragung, 2 x Rennkat(Metallkats) mit jeweils 200cpsi und vieles mehr.. Rechnung vorhanden(3850,-€ Bearbeitung).Ohne Dichtsatz, Wapu und was sonst noch dazugehört. Alle Dichtungen neu,neue Zündkerzen, neuer Sportluftfilter, neuer Zahnriemen, Mobil 1 ÖL 5 W50 bei 1200 km gewechselt , Wasserpumpe und vieles mehr...
Motor wurde in Hamburg /Seevetal bei der Firma Flow Improver weiter bearbeitet und Abgestimmt. Bekannt durch Meckis forum oder jetzt audifieber.de (Leistungsgesteigert auf 169/ 230 Ps +) Rechnung vorhanden. (1598,50 €)

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 30 cze 2012, 11:16

2.8 AAH jest w stanie na biturbo wygenerowac o wiele wiec niz wasze 220km :mrgreen: , trzeba ruszyc glowa tylko. Jak swapowac to na 2.2 20VT lub 2.7BiT nie widze tu V8, a za sam dzwiek to mozna olac....

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 30 cze 2012, 11:21

spawacz pisze:2.8 AAH jest w stanie na biturbo wygenerowac o wiele wiec niz wasze 220km :mrgreen: , trzeba ruszyc glowa tylko. Jak swapowac to na 2.2 20VT lub 2.7BiT nie widze tu V8, a za sam dzwiek to mozna olac....
:roll:

A czy ktoś tutaj pisał o biturbo? Bo mi się zdawało, że biegało o jedną turbawkę ew. kompresor. Bi to jest inna kwestia.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 30 cze 2012, 14:03

spawacz pisze:2.8 AAH jest w stanie na biturbo wygenerowac o wiele wiec niz wasze 220km :mrgreen: , trzeba ruszyc glowa tylko. Jak swapowac to na 2.2 20VT lub 2.7BiT nie widze tu V8, a za sam dzwiek to mozna olac....
Jak ktoś zainwestuje z 50tys to zrobi BiT z AAH . Tylkoto bezsens bo tylko blok bedzie ori.
AAh nie nadaje się w seri do dmuchania .

Taniej wyjdzie 2.7 bit.
2.2 20vt tanie nie jest żeby miało moc.
A v8 można dmuchać do 1 bara co daje około600ps i ponad 800 nm.
oczywiście na seryjnych gratach.

I powiedz mi czy twoje wspaniałe 2.2 i 2.8 da rade??

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 30 cze 2012, 14:13

Oj to przeszdles sam siebie teraz, 600 po dmuchaniu na serii gratach zapominij , to nie 2.0 ani 1.8 T czy G60 ze 100% swoej mocy ida a nawet 150%, albo inaczej zapytam ile uturbiles n/a w swoim zyciu??? Przypomial mi sie 1-den filozof z klubu BMW jak IS"ke nakrecil na 300KM ... i pojedzila az 1 tydzien, taka patologie to zrobi byle ciec...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl