[B4 1.9TD AAZ] Jak podłączyć silniczek szyberdachu?
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
[B4 1.9TD AAZ] Jak podłączyć silniczek szyberdachu?
Witam.
W styczniu kupiłem kompletny szyberdach elektryczny(bo mój manualny był kompletnie połamany) i tylko brakowało panelu sterowania tego dachu bo ktoś go przede mną wyjął(Bo kupowałem go ze szrotu).Do tej pory używałem korbki, ale dziś udało mi się nabyć panel do sterowania. Tak to wszystko wygląda:
I teraz mam problem jak podłączyć zasilanie do tego silniczka.
Wychodzą z niego cztery czarne kable(dwa grube i dwa cieńsze), gdy dałem plus do tych dwóch grubszych(na zdjęciu wzięte w żółte kółko) to silniczek się włącza(raz zakręci w jedną stronę potem w drugą i stoi) bez przyciskania włącznika na panelu. Na przyciskanie włącznika nie reaguje.
I teraz nie wiem, bo panel który kupiłem był od takiego silniczka:
Zauważyłem że kolory kabli jakie idą od włącznika szybra i od silniczka są inne(te kable są łączone poprzez 4 pinową wtyczkę) i czy to przez to brak reakcji przy wciskaniu włącznika?
Czy panel od innego silniczka ma inaczej połaczone kable?
Prosił bym o pomoc jak to podłączyć żeby to chodziło, czyli gdzie doprowadzić plus i w razie czego które kable ze sobą zmostkować
Mam nadzieję że mi pomożecie bo na elektryce to znam się średnio a chciałbym to zrobić jak trzeba skoro wszystko już mam.
W styczniu kupiłem kompletny szyberdach elektryczny(bo mój manualny był kompletnie połamany) i tylko brakowało panelu sterowania tego dachu bo ktoś go przede mną wyjął(Bo kupowałem go ze szrotu).Do tej pory używałem korbki, ale dziś udało mi się nabyć panel do sterowania. Tak to wszystko wygląda:
I teraz mam problem jak podłączyć zasilanie do tego silniczka.
Wychodzą z niego cztery czarne kable(dwa grube i dwa cieńsze), gdy dałem plus do tych dwóch grubszych(na zdjęciu wzięte w żółte kółko) to silniczek się włącza(raz zakręci w jedną stronę potem w drugą i stoi) bez przyciskania włącznika na panelu. Na przyciskanie włącznika nie reaguje.
I teraz nie wiem, bo panel który kupiłem był od takiego silniczka:
Zauważyłem że kolory kabli jakie idą od włącznika szybra i od silniczka są inne(te kable są łączone poprzez 4 pinową wtyczkę) i czy to przez to brak reakcji przy wciskaniu włącznika?
Czy panel od innego silniczka ma inaczej połaczone kable?
Prosił bym o pomoc jak to podłączyć żeby to chodziło, czyli gdzie doprowadzić plus i w razie czego które kable ze sobą zmostkować
Mam nadzieję że mi pomożecie bo na elektryce to znam się średnio a chciałbym to zrobić jak trzeba skoro wszystko już mam.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 maja 2014, 08:46
Witam, pozwolę sobie podepiąć się pod temat
Mam silniczek identyczny jak na pierwszym zdjęciu kolegi wyżej ale chyba nie działa Przydała by się pomoc w sprawdzeniu.
Podłączyłem minus do brązowego (ma oczko przykręcane do blachy, więc na moją logikę to minus), plus pod gruby czarny i zero reakcji. Podłączyłem plus pod drugi gruby czarny (te zaznaczone przez kolegę)i dalej zero reakcji.
Coś robię źle, czy to już oznacza padnięty silniczek ?
Chciałem rozebrać owy silniczek, skończyłem na zdjęciu czarnej obudowy (pod którą jest płytka drukowana, widzimy jej tył) oraz obudowy z trybików ale na tym koniec śrubek do odkręcania ale niestety za mało by można było coś konkretnego zobaczyć.
Proszę o jakieś porady.
Edit...
Oki, już mam. Nie zaskoczyłem, że trzeba było podłączyć oba czarne równocześnie. Działa prawie elegancko, tylko "czasami" jak dochodzi do granicznej pozycji (otwarte, zamknięte, uchylone) to z niewiadomych mi powodów cofa o około ćwierć obrotu. Trybiki sprawne, te środkowe koło zębate, na którym jest pierścień z wypustkami do wyłącznika mam chyba ustawione dobrze (tzn we wszystkich 3 elementach jest dziurka, która jak mniemam ma się pokryć w punkcie zerowym przy składaniu i tak też jest).
Spotkał się ktoś z czymś takim ?
Mam silniczek identyczny jak na pierwszym zdjęciu kolegi wyżej ale chyba nie działa Przydała by się pomoc w sprawdzeniu.
Podłączyłem minus do brązowego (ma oczko przykręcane do blachy, więc na moją logikę to minus), plus pod gruby czarny i zero reakcji. Podłączyłem plus pod drugi gruby czarny (te zaznaczone przez kolegę)i dalej zero reakcji.
Coś robię źle, czy to już oznacza padnięty silniczek ?
Chciałem rozebrać owy silniczek, skończyłem na zdjęciu czarnej obudowy (pod którą jest płytka drukowana, widzimy jej tył) oraz obudowy z trybików ale na tym koniec śrubek do odkręcania ale niestety za mało by można było coś konkretnego zobaczyć.
Proszę o jakieś porady.
Edit...
Oki, już mam. Nie zaskoczyłem, że trzeba było podłączyć oba czarne równocześnie. Działa prawie elegancko, tylko "czasami" jak dochodzi do granicznej pozycji (otwarte, zamknięte, uchylone) to z niewiadomych mi powodów cofa o około ćwierć obrotu. Trybiki sprawne, te środkowe koło zębate, na którym jest pierścień z wypustkami do wyłącznika mam chyba ustawione dobrze (tzn we wszystkich 3 elementach jest dziurka, która jak mniemam ma się pokryć w punkcie zerowym przy składaniu i tak też jest).
Spotkał się ktoś z czymś takim ?
Dołączam się do tematu. Kupiłem wiązkę z silnikiem i przyciskiem. Mam 2 schematy jednak żaden z nich nie odpowiada mojej wiązce. Może ktoś będzie wiedział do czego są pozostałe kostki? Dodam że do przekaźnika czarnego dochodzi napięcie (RED-BLACK) oraz GND (BRAUN), przekaźnik po przekręceniu stacyjki cyknie, jednak na przewodzie który idzie do szyberdachu nie ma napięcia. Nie mam komfortu, podpinam bezpośrednio po zapłonie. Dodaję zdjęcia.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Czerwony stały plus,niebieski plus po zapłonie.Brązowo-żółty krańcówka kierowcy.Zielona kostka i te kable poucinane to chyba od lamki sufitowej zasilanie i krańcówki.Na dole zdjęcia czarna kostka od lampki sufitowej a biała zasilanie do podświetlanych daszków przeciwsłonecznych.Jak coś pomyliłem to sorki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26
Witam koledzy ja do swojej B3 chcę wsadzić silniczek aby miec el. szyber bo korpka już mnie wkurza i teraz mam pytanie ponieważ mam silniczek jaki jest pokazany w pierwszym poście na drugim zdjeciu i mam pytanie czy aby ten silniczke przymocowac muszę robić sam jakieś dziurki w kostrukcji auta bo zaglądałem tam i nie ma zrobionych otworów do przymocowania silniczka
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok