Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TD AAZ] Jak podłączyć silniczek szyberdachu?

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

[B4 1.9TD AAZ] Jak podłączyć silniczek szyberdachu?

Post autor: andrzejsz23 » 31 mar 2012, 21:54

Witam.
W styczniu kupiłem kompletny szyberdach elektryczny(bo mój manualny był kompletnie połamany) i tylko brakowało panelu sterowania tego dachu bo ktoś go przede mną wyjął(Bo kupowałem go ze szrotu).Do tej pory używałem korbki, ale dziś udało mi się nabyć panel do sterowania. Tak to wszystko wygląda:
Obrazek
I teraz mam problem jak podłączyć zasilanie do tego silniczka.
Wychodzą z niego cztery czarne kable(dwa grube i dwa cieńsze), gdy dałem plus do tych dwóch grubszych(na zdjęciu wzięte w żółte kółko) to silniczek się włącza(raz zakręci w jedną stronę potem w drugą i stoi) bez przyciskania włącznika na panelu. Na przyciskanie włącznika nie reaguje.
I teraz nie wiem, bo panel który kupiłem był od takiego silniczka:
Obrazek
Zauważyłem że kolory kabli jakie idą od włącznika szybra i od silniczka są inne(te kable są łączone poprzez 4 pinową wtyczkę) i czy to przez to brak reakcji przy wciskaniu włącznika?
Czy panel od innego silniczka ma inaczej połaczone kable?
Prosił bym o pomoc jak to podłączyć żeby to chodziło, czyli gdzie doprowadzić plus i w razie czego które kable ze sobą zmostkować
Mam nadzieję że mi pomożecie bo na elektryce to znam się średnio a chciałbym to zrobić jak trzeba skoro wszystko już mam.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 01 lip 2012, 14:55

Czy przedstawione na zdjeciu silniczki, na pierwszej fotce nowszego typu a na drugiej fotce starszego typu mozna stosowac zamiennie ? Mam ten starszy i problemy z nim, chetnie bym wymienil na ten nowy o ile bedzie pasowal mechanicznie i elektrycznie...

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 04 lip 2012, 00:11

PI7er, w zamontowaniu do auta to pasują oba.
Bo ja mam ten silniczek z górnej fotki,, a panel do sterowania mam od tego silniczka z dolnej foty i nie chce mi to działać. I nie wiem czy to winna panelu czy silnika.

MasterBarti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 maja 2014, 08:46

Post autor: MasterBarti » 18 gru 2014, 18:38

Witam, pozwolę sobie podepiąć się pod temat ;)
Mam silniczek identyczny jak na pierwszym zdjęciu kolegi wyżej ale chyba nie działa :/ Przydała by się pomoc w sprawdzeniu.

Podłączyłem minus do brązowego (ma oczko przykręcane do blachy, więc na moją logikę to minus), plus pod gruby czarny i zero reakcji. Podłączyłem plus pod drugi gruby czarny (te zaznaczone przez kolegę)i dalej zero reakcji.
Coś robię źle, czy to już oznacza padnięty silniczek ?

Chciałem rozebrać owy silniczek, skończyłem na zdjęciu czarnej obudowy (pod którą jest płytka drukowana, widzimy jej tył) oraz obudowy z trybików ale na tym koniec śrubek do odkręcania ale niestety za mało by można było coś konkretnego zobaczyć.
Proszę o jakieś porady.

Edit...
Oki, już mam. Nie zaskoczyłem, że trzeba było podłączyć oba czarne równocześnie. Działa prawie elegancko, tylko "czasami" jak dochodzi do granicznej pozycji (otwarte, zamknięte, uchylone) to z niewiadomych mi powodów cofa o około ćwierć obrotu. Trybiki sprawne, te środkowe koło zębate, na którym jest pierścień z wypustkami do wyłącznika mam chyba ustawione dobrze (tzn we wszystkich 3 elementach jest dziurka, która jak mniemam ma się pokryć w punkcie zerowym przy składaniu i tak też jest).
Spotkał się ktoś z czymś takim ?

bigben
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 08 sie 2011, 20:18

Post autor: bigben » 21 kwie 2015, 14:48

Dołączam się do tematu. Kupiłem wiązkę z silnikiem i przyciskiem. Mam 2 schematy jednak żaden z nich nie odpowiada mojej wiązce. Może ktoś będzie wiedział do czego są pozostałe kostki? Dodam że do przekaźnika czarnego dochodzi napięcie (RED-BLACK) oraz GND (BRAUN), przekaźnik po przekręceniu stacyjki cyknie, jednak na przewodzie który idzie do szyberdachu nie ma napięcia. Nie mam komfortu, podpinam bezpośrednio po zapłonie. Dodaję zdjęcia.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 21 kwie 2015, 16:34

Czerwony stały plus,niebieski plus po zapłonie.Brązowo-żółty krańcówka kierowcy.Zielona kostka i te kable poucinane to chyba od lamki sufitowej zasilanie i krańcówki.Na dole zdjęcia czarna kostka od lampki sufitowej a biała zasilanie do podświetlanych daszków przeciwsłonecznych.Jak coś pomyliłem to sorki.

bigben
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 08 sie 2011, 20:18

Post autor: bigben » 22 kwie 2015, 21:24

Dzięki Piotrek, szyber podpięty, pięknie działa. Pozdrawiam.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 23 sie 2016, 20:06

Witam koledzy ja do swojej B3 chcę wsadzić silniczek aby miec el. szyber bo korpka już mnie wkurza i teraz mam pytanie ponieważ mam silniczek jaki jest pokazany w pierwszym poście na drugim zdjeciu i mam pytanie czy aby ten silniczke przymocowac muszę robić sam jakieś dziurki w kostrukcji auta bo zaglądałem tam i nie ma zrobionych otworów do przymocowania silniczka

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 24 sie 2016, 14:30

Jak wykręcisz mechanizm od korbki to będą dziury😀

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 26 sie 2016, 18:54

czyli rozumiem że te trzymają go tylko te dwie czarne śrubki które widać na zdjęciu powyżej. bo myslałem że te śrubki podchodzące kolorem pod złoty to że one też są do tego aby przykręcić je do konstrukcji dachu.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 26 sie 2016, 19:29

Tak te dwie czarne i jeszcze jedna trzyma silniczek.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 26 sie 2016, 19:47

OK dziekie za info czyli zamawiam silniczek i zaczynam rezać el. szyber tylko musze jeszcze znalęśc na forum podłączenie jego gdzie najlepiej podłączyć bo ja nie mam nawet przednich szyb w elektryce tylko wszystko korbkotronic

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 26 sie 2016, 19:52

A wiązkę masz oryginalną?

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 26 sie 2016, 20:02

nie nie ja mam audiczke z 1988roku i wszystko jest na korbkę a koło lampki w suficie nic więcej niem a tylko zasilanie do lampki idzie

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 26 sie 2016, 20:15

To najprościej będzie tam poprowadzić plus po zapłonie po bezpieczniku.A jak byś chciał to mam fabryczną wiązke i panel z lampką pod el.szyber.Jakby co to pisz na pw.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lusterka, szyby, szyberdach.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl