[B4 ABC] remontować? zmieniać? wstawiać AAH?
[B4 ABC] remontować? zmieniać? wstawiać AAH?
Witam wszystkich. Nabyłem sobie ostatnio dwie Audiczki 80 B4 z silnikami ABC , jedna Q, druga ośka. Chcę zostać przy Q , ale czeka ją remont/zamiana na ABC/zamiana na AAH. W Quattro bierze mi litr oleju na 100km, czasem kopci na wolnych na postoju, czasem przykopci przy wyprzedzaniu. Odzywa się łożysko oporowe, ale to przy remoncie mały pikuś. Mam do wymiany pierścienie, uszczelki, może i panewki , to się okaże. Koszt remontu około 1500. Mogę przełożyć z ośki, cały silnik ( w bdb stanie) i ją sprzedać z stosowną adnotacją z silnikiem z Q, że silnik do remontu. Mogę też się pokusić o zmianę na AAH. Co radzicie? Budżet 2500.
A co to ta adnotacja że "silnik z Q" przecież silnik czy to z ośki czy to z Q to ten sam silnik. W samochodzie z Q inny jest napęd i zawieszenie tylne poza tym żadnych zmian....to po po pierwsze. Ja bym przełożył silnik od tej z ośki do tej co z quattro i sprzedał ośkę z tym "dymiącym" silnikiem i po sprawie. <ok>
wiem, że nie ma dlatego pytam czy działamaly81 pisze:w ABC nie ma skracaniaRychu82 pisze:marcobass, skracanie dolotu działa /po takiej zmianie?
jeździłem trochę czasu z niepodłączonym skracaniem to nie było różnicy w przyspieszaniu między kręceniem silnika powyżej 4k a po zmianie na wyższy bieg.
Auto szło tak samo od 2500 do 5500
Przepływomierza nie założysz bo ABC nie ma przepływki... Zakładasz wszystko to co było przy ABC i tyle. Skracanie dolotu przecież będzie jak coś bo zostanie kolektor dolotowy od AAH wytarczy wszystkie podciśnienia podłączyć i tyle. I będzie AAH z osprzętem od ABC i ze zmienną geometrią dolotu :mrgreen:
Nie wiem właśnie czy tak, skoro podcisnienie do zmiany długości dolotu jest sterowane przez elektrozawór chyba przez CPU, a te się różnią w AAH i ABC.karol89 pisze:Przepływomierza nie założysz bo ABC nie ma przepływki... Zakładasz wszystko to co było przy ABC i tyle. Skracanie dolotu przecież będzie jak coś bo zostanie kolektor dolotowy od AAH wytarczy wszystkie podciśnienia podłączyć i tyle. I będzie AAH z osprzętem od ABC i ze zmienną geometrią dolotu :mrgreen:
15 NM i 24km <osohozi>luk448 pisze:Ja tam bym sie nie bawil w zmiane ABC na AAH.Toz to zadna roznica..
różnica miedzy ABK i ABT to 25km i pare niutonometrów
między ABK a NG: 20Nm i 18km