Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABC] remontować? zmieniać? wstawiać AAH?

Wszystko co tyczy się silników V6
Paluch76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 07 cze 2012, 00:44

[B4 ABC] remontować? zmieniać? wstawiać AAH?

Post autor: Paluch76 » 29 cze 2012, 21:57

Witam wszystkich. Nabyłem sobie ostatnio dwie Audiczki 80 B4 z silnikami ABC , jedna Q, druga ośka. Chcę zostać przy Q , ale czeka ją remont/zamiana na ABC/zamiana na AAH. W Quattro bierze mi litr oleju na 100km, czasem kopci na wolnych na postoju, czasem przykopci przy wyprzedzaniu. Odzywa się łożysko oporowe, ale to przy remoncie mały pikuś. Mam do wymiany pierścienie, uszczelki, może i panewki , to się okaże. Koszt remontu około 1500. Mogę przełożyć z ośki, cały silnik ( w bdb stanie) i ją sprzedać z stosowną adnotacją z silnikiem z Q, że silnik do remontu. Mogę też się pokusić o zmianę na AAH. Co radzicie? Budżet 2500.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 30 cze 2012, 13:19

A co to ta adnotacja że "silnik z Q" przecież silnik czy to z ośki czy to z Q to ten sam silnik. W samochodzie z Q inny jest napęd i zawieszenie tylne poza tym żadnych zmian....to po po pierwsze. Ja bym przełożył silnik od tej z ośki do tej co z quattro i sprzedał ośkę z tym "dymiącym" silnikiem i po sprawie. <ok>

Awatar użytkownika
Marek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 24 lis 2009, 09:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marek85 » 01 lip 2012, 21:38

zmiany 2.6 na 2.8 i na odwrót to konieczność także rwania deski w celu wymiany wiązki(coś wiem o tym). Chociaż są tacy co rzezbili dniami i nocami w kablach jak kuny ,aby nie ściągać deski. Dla Mnie różnice w dynamice pomiedzy tymi silnikami są nie warte tych cyrków.

Paluch76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 07 cze 2012, 00:44

Post autor: Paluch76 » 02 lip 2012, 16:52

karol89 wiem że silnik ten sam, tak tylko napisałem żeby auta rozróżnić , zamiast czarne i zielone:)

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 02 lip 2012, 19:17

Osprzęt silnika ABC i AAH to to samo jedynie w AAH jest dodatkowo przepływomierz założyć AAH w miejsce ABC i podłączyć osprzęt ten od ABC i też by było. Miał by AAH wtedy mniej trochę koników ale nie było by problemu z przekładaniem wiązki.

Awatar użytkownika
marcobass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 30 lis 2010, 22:00
Lokalizacja: Wipsowo

Post autor: marcobass » 02 lip 2012, 21:11

U siebie mam aah z osprzętem od abc i hula bez problemu

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 03 lip 2012, 19:32

marcobass pisze:U siebie mam aah z osprzętem od abc i hula bez problemu
a jak się zbiera lepiej dużo jak abc

Awatar użytkownika
marcobass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 30 lis 2010, 22:00
Lokalizacja: Wipsowo

Post autor: marcobass » 03 lip 2012, 21:58

Podobnie. Może trochę elastyczniejszy jest .Myślę żeby coś osiągnąć trzeba by było ecu przestroić .

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 03 lip 2012, 22:35

marcobass, skracanie dolotu działa po takiej zmianie?

Paluch76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 07 cze 2012, 00:44

Post autor: Paluch76 » 03 lip 2012, 23:04

marcobass, a przepływomierz dokładałeś? czy cały osprzęt toczka w toczkę z ABC?

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 04 lip 2012, 19:43

Rychu82 pisze:marcobass, skracanie dolotu działa po takiej zmianie?
w ABC nie ma skracania

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 04 lip 2012, 20:05

maly81 pisze:
Rychu82 pisze:marcobass, skracanie dolotu działa /po takiej zmianie?
w ABC nie ma skracania
wiem, że nie ma dlatego pytam czy działa :)

jeździłem trochę czasu z niepodłączonym skracaniem to nie było różnicy w przyspieszaniu między kręceniem silnika powyżej 4k a po zmianie na wyższy bieg.
Auto szło tak samo od 2500 do 5500

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 04 lip 2012, 20:39

Przepływomierza nie założysz bo ABC nie ma przepływki... Zakładasz wszystko to co było przy ABC i tyle. Skracanie dolotu przecież będzie jak coś bo zostanie kolektor dolotowy od AAH wytarczy wszystkie podciśnienia podłączyć i tyle. I będzie AAH z osprzętem od ABC i ze zmienną geometrią dolotu :mrgreen:

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 04 lip 2012, 20:54

Ja tam bym sie nie bawil w zmiane ABC na AAH.Toz to zadna roznica.Remontj ABC.Zrobisz je od podstaw i bedziesz wiedzial co masz i bez problemu bedziesz smigal na tym przez lata.Ale 2500 to chyba zbyt malo na remont ABC.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 04 lip 2012, 21:32

karol89 pisze:Przepływomierza nie założysz bo ABC nie ma przepływki... Zakładasz wszystko to co było przy ABC i tyle. Skracanie dolotu przecież będzie jak coś bo zostanie kolektor dolotowy od AAH wytarczy wszystkie podciśnienia podłączyć i tyle. I będzie AAH z osprzętem od ABC i ze zmienną geometrią dolotu :mrgreen:
Nie wiem właśnie czy tak, skoro podcisnienie do zmiany długości dolotu jest sterowane przez elektrozawór chyba przez CPU, a te się różnią w AAH i ABC.

luk448 pisze:Ja tam bym sie nie bawil w zmiane ABC na AAH.Toz to zadna roznica..
15 NM i 24km <osohozi>

różnica miedzy ABK i ABT to 25km i pare niutonometrów

między ABK a NG: 20Nm i 18km

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl