[B3 2.3 NG] Klimatronik - częste rozłączanie kompresora
[B4 ABK] Klimatyzacja sczelna, nabita ale nie chłodzi
Audi 2.0 ABK klimatyzacja na czynnik R-12
Kupiłem samochód z uszkodzoną klimatyzacją, jeździłem tak przez 5 miesięcy i postanowiłem się za to zabrać.
Okazało się, że był dziurawy przewód idący od chłodniczki do zaworu rozprężnego.
Dziura była spora więc wymieniłem na nowy.
Szczelność sprawdzona-jest OK.
Klima została nabita czynnikiem R12.
Działała przez pierwszy dzień, po dwóch dniach chciałem ją włączyć a ona nie chłodzi.
Sprężarka się co pare minut wyłącza.
Przewód idący od sprężarki do skraplacza gdy sprężarka działa robi się ciepły.
Co może być przyczyną?
Czy możliwe, że wdarła się wilgoć i ona robi całą robotę?
Czy osuszacz należy wymienić?
Kupiłem samochód z uszkodzoną klimatyzacją, jeździłem tak przez 5 miesięcy i postanowiłem się za to zabrać.
Okazało się, że był dziurawy przewód idący od chłodniczki do zaworu rozprężnego.
Dziura była spora więc wymieniłem na nowy.
Szczelność sprawdzona-jest OK.
Klima została nabita czynnikiem R12.
Działała przez pierwszy dzień, po dwóch dniach chciałem ją włączyć a ona nie chłodzi.
Sprężarka się co pare minut wyłącza.
Przewód idący od sprężarki do skraplacza gdy sprężarka działa robi się ciepły.
Co może być przyczyną?
Czy możliwe, że wdarła się wilgoć i ona robi całą robotę?
Czy osuszacz należy wymienić?
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Należy, on chłonął wilgoć z powietrza jak gąbka gdy układ był nieszczelny.Czy osuszacz należy wymienić?
Sprawdziłbym ten zawór o którym pisze januszbin, jak przez tą dziurę nagromadziło sie brudu to może być przypchany i jak ciśnienie przekroczy dopuszczalną wartość to wyłaczy sprężarkę.
Przez pierwsze dni chodziła bo być może zawór był drożny a podczas pracy przepływający gaz "zabrał" ze sobą zanieczyszczenia i go skutecznie zatkał.
Z całą pewnością płukanie układu by było wskazane
Czym płukać układ?
a może lepiej byłoby wyciągnąć cały układ na zewnątrz i tam go wyczyścić i osuszyć
Czy osuszacz można jakoś regenerować?
W zamiennikach nie ma zaworu do nabicia.
Na szrocie też nie wiadomo jaki kupie
Jest drugi zaworek taki sam jak ten przy osuszaczu do nabicia gazem przy sprężarce pod spodem, jak wcisne to leci olej. Czy ten zawór również jest do nabicia układu czynnikiem czy tylko olejem?
a może lepiej byłoby wyciągnąć cały układ na zewnątrz i tam go wyczyścić i osuszyć
Czy osuszacz można jakoś regenerować?
W zamiennikach nie ma zaworu do nabicia.
Na szrocie też nie wiadomo jaki kupie
Jest drugi zaworek taki sam jak ten przy osuszaczu do nabicia gazem przy sprężarce pod spodem, jak wcisne to leci olej. Czy ten zawór również jest do nabicia układu czynnikiem czy tylko olejem?
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Do płukania układu są specjalne maszyny i specjalny płyn.piotr80b4 pisze:Czym płukać układ?
Nie, tego elementu nie da się regenerować trzeba kupić nowy, jest w nim substancja która absorbuje wilgoć, która jest bardzo groźna dla elementów układu klimatyzacji.piotr80b4 pisze:Czy osuszacz można jakoś regenerować?
To nie jest zawór do nabijania instalacji gazem.piotr80b4 pisze:Jest drugi zaworek taki sam jak ten przy osuszaczu do nabicia gazem przy sprężarce pod spodem, jak wcisne to leci olej.
Do napełnienia wystarczy jeden zawór, ja mam tak w swojej i bez problemu sie klimę nabija. <ok>
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nie jest to przypadkiem ten ? http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/ ... -Lodz/1671
Dodatkowym wejściem sie nie przejmuj. W/g stosowanych lat to by się zgadzało że na czynnik R12
Dodatkowym wejściem sie nie przejmuj. W/g stosowanych lat to by się zgadzało że na czynnik R12
Dzięki kolego za link
Właśnie takiego osuszacza szukałem.
Po niedzieli będę spuszczał czynnik, wymontuje cały układ, przeczyszczę, wymienie zawór rozprężny i osuszacz i mam nadzieję że wreszcie zacznie chłodzić.
W moim audi nie ma zaworka na chłodnicy jest tylko na osuszaczu i w sprężarce pod spodem.
Właśnie takiego osuszacza szukałem.
Po niedzieli będę spuszczał czynnik, wymontuje cały układ, przeczyszczę, wymienie zawór rozprężny i osuszacz i mam nadzieję że wreszcie zacznie chłodzić.
W moim audi nie ma zaworka na chłodnicy jest tylko na osuszaczu i w sprężarce pod spodem.
Klima nie działa po na biciu brak napięcia .
Miałem klimę kiedyś dobrą chodziła była nabita ale po trzech razach na mikro dziurkach płyn poszedł ,od przodu wiadomo ,padają najczęściej (kamyki itd ...)kupiłem nowe chłodnice wymienione zostało i nabite ,a i tak nie działa .Tam gdzie nabijają powiedziano że jakiegoś prądu w kostce brak zasilania ?
Co sprawdzać ?
a i gdzie są czujniki ,bezpieczniki oraz może sterowniki odpowiedzialne za działanie tego ?
Co sprawdzać ?
a i gdzie są czujniki ,bezpieczniki oraz może sterowniki odpowiedzialne za działanie tego ?
adamlak1, dwa czujniki ciśnienia są na skraplaczu. Jak podniesiesz maskę to po lewej stronie są. Czujnik wysokiego ciśnienia jest tuż przed samym parownikiem. Jest też czujnik temperatury powietrza zewnętrznego pod filtrem kabinowym. Cały układzik sterujący znajduje się nad nogami kierowcy. Gabarytowo jest to zwykły przekaźnik tyle że w wysokiej obudowie. Dotyczy to klimy manualnej. U Ciebie jaka siedzi?? Wentylatory na chłodnicy załączają się??
Wentylatory na krótko są sprawdzone działają i się załączają .
Po prostu mechanik ten co nabija mówi że sprężarka się nie załącza prądu na kostce jednej nie ma . (przy rozbieraniu odłącza się dwie kostki )A klima -czujnik temperatury powietrza zewnętrznego pod filtrem kabinowym) może być przyczyną ?
Po prostu mechanik ten co nabija mówi że sprężarka się nie załącza prądu na kostce jednej nie ma . (przy rozbieraniu odłącza się dwie kostki )A klima -czujnik temperatury powietrza zewnętrznego pod filtrem kabinowym) może być przyczyną ?
Po wymianie chłodnicy i skraplacza -dziś sobota tylko odbiorę nabitą klimę .W poniedziałek będzie jakiś elektryk niech znajdzie przyczynę który punkt jest wadliwy ? Czemu nie działa.
-zobaczę te napięcie za przekaźnikiem305 -= czy jest ?
Jakie punkty elektryki, elektroniki to i co sprawdzać ?
Postawić diagnozę .?
Możecie jeszcze podpowiadać . :mrgreen:
Dzięki
-zobaczę te napięcie za przekaźnikiem305 -= czy jest ?
Jakie punkty elektryki, elektroniki to i co sprawdzać ?
Postawić diagnozę .?
Możecie jeszcze podpowiadać . :mrgreen:
Dzięki