Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] Klimatronik - częste rozłączanie kompresora

ODPOWIEDZ
piotr80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 kwie 2012, 22:18

[B4 ABK] Klimatyzacja sczelna, nabita ale nie chłodzi

Post autor: piotr80b4 » 30 cze 2012, 21:19

Audi 2.0 ABK klimatyzacja na czynnik R-12
Kupiłem samochód z uszkodzoną klimatyzacją, jeździłem tak przez 5 miesięcy i postanowiłem się za to zabrać.
Okazało się, że był dziurawy przewód idący od chłodniczki do zaworu rozprężnego.
Dziura była spora więc wymieniłem na nowy.
Szczelność sprawdzona-jest OK.
Klima została nabita czynnikiem R12.
Działała przez pierwszy dzień, po dwóch dniach chciałem ją włączyć a ona nie chłodzi.
Sprężarka się co pare minut wyłącza.
Przewód idący od sprężarki do skraplacza gdy sprężarka działa robi się ciepły.

Co może być przyczyną?
Czy możliwe, że wdarła się wilgoć i ona robi całą robotę?
Czy osuszacz należy wymienić?

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 02 lip 2012, 09:26

miałem podobny przypadek...tylko u mnie działała klima może kilka minut....mechanik chciał wymienić mi sprężarkę bo niby już miała być na wykończeniu....ale wyczyśćiłem tylko zawór rozprężny i na razie jest ok....chłodzi dosyć dobrze....

piotr80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 kwie 2012, 22:18

Post autor: piotr80b4 » 02 lip 2012, 12:21

Tylko się zastanawiam czy nie lepiej rokręcić już cały układ i go przeczyścić, gdyz dziura była dość spora,a nie wiadomo jak długo jeżdził z nią poprzeni właściciel, a jak się dostała wilgoć do środka to wtedy może przymarzać.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 02 lip 2012, 13:25

Czy osuszacz należy wymienić?
Należy, on chłonął wilgoć z powietrza jak gąbka gdy układ był nieszczelny.
Sprawdziłbym ten zawór o którym pisze januszbin, jak przez tą dziurę nagromadziło sie brudu to może być przypchany i jak ciśnienie przekroczy dopuszczalną wartość to wyłaczy sprężarkę.
Przez pierwsze dni chodziła bo być może zawór był drożny a podczas pracy przepływający gaz "zabrał" ze sobą zanieczyszczenia i go skutecznie zatkał.
Z całą pewnością płukanie układu by było wskazane

piotr80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 kwie 2012, 22:18

Post autor: piotr80b4 » 03 lip 2012, 10:57

Czym płukać układ?
a może lepiej byłoby wyciągnąć cały układ na zewnątrz i tam go wyczyścić i osuszyć
Czy osuszacz można jakoś regenerować?
W zamiennikach nie ma zaworu do nabicia.
Na szrocie też nie wiadomo jaki kupie
Jest drugi zaworek taki sam jak ten przy osuszaczu do nabicia gazem przy sprężarce pod spodem, jak wcisne to leci olej. Czy ten zawór również jest do nabicia układu czynnikiem czy tylko olejem?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 lip 2012, 13:09

piotr80b4 pisze:Czym płukać układ?
Do płukania układu są specjalne maszyny i specjalny płyn.
piotr80b4 pisze:Czy osuszacz można jakoś regenerować?
Nie, tego elementu nie da się regenerować trzeba kupić nowy, jest w nim substancja która absorbuje wilgoć, która jest bardzo groźna dla elementów układu klimatyzacji.
piotr80b4 pisze:Jest drugi zaworek taki sam jak ten przy osuszaczu do nabicia gazem przy sprężarce pod spodem, jak wcisne to leci olej.
To nie jest zawór do nabijania instalacji gazem.
Do napełnienia wystarczy jeden zawór, ja mam tak w swojej i bez problemu sie klimę nabija. <ok>

piotr80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 kwie 2012, 22:18

Post autor: piotr80b4 » 04 lip 2012, 07:37

Nowego osuszacza pod R-12(z zaworkiem do niabicia) nie mgę dostać. Zamienniki nie posiadają tego zaworka dlatego się pytałem czy można nabić klimę tym zaworkiem przy sprężarce od dołu.
Ma ktoś może namiary gdzie mogę dostać taki osuszacz?
W używany chyba nie ma sensu wchodzic.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 04 lip 2012, 08:16

piotr80b4, pytałem sie swojego fachmana od klimy i powiedział że bez względu na czynnik można nabić klimę tylko jednym zaworkiem zdaje się, że coś mówił że po stronie wysokiego ciśnienia w każdym razie w audi chodziło mu o zawór na chłodnicy.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 04 lip 2012, 08:24

nie jest to przypadkiem ten ? http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/ ... -Lodz/1671
Dodatkowym wejściem sie nie przejmuj. W/g stosowanych lat to by się zgadzało że na czynnik R12

piotr80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 kwie 2012, 22:18

Post autor: piotr80b4 » 05 lip 2012, 18:41

Dzięki kolego za link
Właśnie takiego osuszacza szukałem.
Po niedzieli będę spuszczał czynnik, wymontuje cały układ, przeczyszczę, wymienie zawór rozprężny i osuszacz i mam nadzieję że wreszcie zacznie chłodzić.

W moim audi nie ma zaworka na chłodnicy jest tylko na osuszaczu i w sprężarce pod spodem.

adamlak1

Klima nie działa po na biciu brak napięcia .

Post autor: adamlak1 » 21 lip 2012, 00:14

Miałem klimę kiedyś dobrą chodziła była nabita ale po trzech razach na mikro dziurkach płyn poszedł ,od przodu wiadomo ,padają najczęściej (kamyki itd ...)kupiłem nowe chłodnice wymienione zostało i nabite ,a i tak nie działa .Tam gdzie nabijają powiedziano że jakiegoś prądu w kostce brak zasilania ?
Co sprawdzać ?
a i gdzie są czujniki ,bezpieczniki oraz może sterowniki odpowiedzialne za działanie tego ?

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 21 lip 2012, 00:37

adamlak1, dwa czujniki ciśnienia są na skraplaczu. Jak podniesiesz maskę to po lewej stronie są. Czujnik wysokiego ciśnienia jest tuż przed samym parownikiem. Jest też czujnik temperatury powietrza zewnętrznego pod filtrem kabinowym. Cały układzik sterujący znajduje się nad nogami kierowcy. Gabarytowo jest to zwykły przekaźnik tyle że w wysokiej obudowie. Dotyczy to klimy manualnej. U Ciebie jaka siedzi?? Wentylatory na chłodnicy załączają się??

adamlak1

Post autor: adamlak1 » 21 lip 2012, 10:44

Wentylatory na krótko są sprawdzone działają i się załączają .
Po prostu mechanik ten co nabija mówi że sprężarka się nie załącza prądu na kostce jednej nie ma . (przy rozbieraniu odłącza się dwie kostki )A klima -czujnik temperatury powietrza zewnętrznego pod filtrem kabinowym) może być przyczyną ?

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 21 lip 2012, 10:52

Sprawdź czy masz prąd na szaro-czarnym przewodzie za przekaźnikiem 305.

adamlak1

Post autor: adamlak1 » 21 lip 2012, 11:22

Po wymianie chłodnicy i skraplacza -dziś sobota tylko odbiorę nabitą klimę .W poniedziałek będzie jakiś elektryk niech znajdzie przyczynę który punkt jest wadliwy ? Czemu nie działa.
-zobaczę te napięcie za przekaźnikiem305 -= czy jest ?

Jakie punkty elektryki, elektroniki to i co sprawdzać ?
Postawić diagnozę .?
Możecie jeszcze podpowiadać . :mrgreen:
Dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl