Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 B3 2.3 NG] Twardy pedał hamulca

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

[90 B3 2.3 NG] Twardy pedał hamulca

Post autor: jmm » 11 paź 2007, 20:32

Witam...

W 90tce było wszytko ok z hamulcami, do czasu, aż autko pojechało na wymianę rozrządu, mechanik stwierdził tam, że jakiś zaworek był połamany i wymienił na nowy.
Od tamtej pory pedał hamulca jest strasznie twardy :-/

Wiadomo co to może być, czyżby coś z serwem? Ale tak nagle, że rano ok a wieczorem złom :shock: :?:

Mógłby ktoś mi łopatologicznie ewentualnie wytłumaczyć jak to wszytko posprawdzać, żeby zdaignozować przyczynę usterki? :mrgreen:

Pompa vacuum puka jak to w NG oczywiście, jeśli ma to coś do rzeczy ;-)
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 11 paź 2007, 20:36

Vacum nie chodzi jak trzeba :?:

Może zaworek zwrotny i źle założył jedź do niego i opier....

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 11 paź 2007, 21:15

Zaworek odwrotnie założony jest to zawór jednokierunkowy. Sprawdź na odpalonym silniku podczas wyciągania przewodu z serwa powinno syczeć jeśli nie to zapchany przewód lub zawór odwrotnie założony.
Pisałem to już wcześniej ale się coś forum dzisiaj knoci.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 11 paź 2007, 22:10

No u goscia nie da się nic reklamowac bo fura jest jakies 500km od tego mechanika obecnie i tak narazie pozostanie.

Chodzi Wam o ten zaworek, gdzie łączą się węzyki idące z kolektora i pompy vacuum z węzykiem idacym od serva, czy o ten zaworek przy seriwe bezpośrednio?
Bo ten pierwszy jest chyba dobrze, tak jak patrzylem na foty innych NG. Sprawdze ten drugi :)
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 paź 2007, 23:19

Obstawiam na wersję usterki opisaną przez kokolino1, ewentualnie gdzieś powstała nieszczelność i znika podciśnienie.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 13 paź 2007, 19:43

Mały update sytuacji :)

Pech chciał, że skorodował jeden z przewodów hamulcowych. Po wymianie i przy odpowietrzaniu płyn schodzi strasznie spieniony - takie "mleko" - a naciskając hamulec słychać jakby syczenie z pompy (w kabinie).

Serwo nie działa, a w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka ABS i hamulców prawie 0 :-|

Wcześniej wymienainy był ten zaworek bezpośrednio przy pompie hamulcowej i jest założony dobrze, inaczej się nie da.

Panowie pomocy! :mrgreen:
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 13 paź 2007, 20:52

jak syczy w kabinie podczas naciskania pedału hamulca to serwo do wymiany. Z ABS-em to na VAG-a bo jest jakiś błąd niestety przy braku wspomagania hamulec jest bardzo słaby ale z świecącą kontrolką abs-u można jechać i nie powinny być hamulce słabsze.

Awatar użytkownika
Quon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 lut 2007, 09:39
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Quon » 16 paź 2007, 00:19

podepnę się pod temacik

U mnie w 20v syczy w kabinie w okolicach ściany grodziowej i pedału hamulca ( ciśnienie lub podciśnienie) tylko jak nie dotykam hamulca. Jak tylko lekko( bardzo lekko) wcisnę pedał to przestaje. Dzieje się tak jak trochę auto pochodzi( ok 5 min) i to nie na wolnych obrotach. Trzeba lekko dodać gazu i zaczyna syczeć. Zaraz po odpaleniu też nic nie słychać.

Hamulce działają świetnie ,moim zdaniem,pedał trzyma ciśnienie, dzwoniłem do Pana Lecha Koraszewskiego i powiedział że na odległość trudno mu zdjagnozować ale jak hamulec jest to się nie przejmować.

Zastanawiam się czy kiedyś przy 200 nie zostanę bez hamulca :shock:
quon

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga