Witam,
Auto jak w tytule, instalacja gazowa 2 generacji, Lovato +autronic 700, na ktorej przejechalem bezproblemowo 50000km. Splanie gazu w normie - srednio okolo 11,5-12,5/ 100km.
Problem zaczal sie dwa dni temu , a mianowicie auto bylo juz rozgrzane i stojac na swiatlach najpierw nieznacznie a potem gwaltownie wzrosly mi obroty do 3000. Nacisniecie gazu nie zawsze pomoglo, czasem spadly (choc i tak byly troche za wysokie) a czasem wzrosly jeszcze bardziej - az do 5000 obr !!! Obciazanie silnika nie pomaga - auto jedzie jak z wlaczonym tempomatem, bez dotykania pedalu gazu . Czasami pomaga wylaczenie i wlaczenie silnika - ale tez nie zawsze. Jaja dzieja sie zawsze na rozgrzanym silniku, po przerzuceniu na benzyna problem jest nadal z tym, ze wyglada to troche inaczej - obroty nie stoja podwyzszone tylko "faluja" a auto w czasie jazdy kuleje. Gdy wszystko jest ok to jest ok zarowno na benz jak i lpg.
Zastanawiam sie nad wymiana silnika krokowego nastawnika przpustnicy - moze macie jakies sugestie?
[ Dodano: 2007-10-15, 10:25 ]
jeszczo jedno - czy w wypadku zakupu warto kupic boscha czy zamienniki sprawuja sie wystarczajaco dobrze? roznica w cenie jest dwukrotna
[ Dodano: 2007-10-15, 10:51 ]
BTW - jaka jest procedura sprawdzenia silnika krokowego? Mam silniczek 6 - pinowy Bosch 0 132 008 601. wyczytalem, ze rezystancja na skrajnych pinach 1-6 powinna wynosic 3 - 200 ohm. Jak przeprowadzic prawidlowo taki pomiar? Nie chce wywalic pare stowek na krokowy bez uprzedniego sprawdzenia
[Audi B4 ABT] duzy wzrost obrotow biegu jalowego
Na razie zdjalem wtyczki z tps i krokowego, potraktowalem kontakt sprayem, od dolu filtra powietrza spadl rowniez wezyk podcisnieniowy, wlozylem go na miejsce. Przeczyscilem takze przekladnie nastawnika przepustnicy. Po tych zabiegach wszystko wrocilo do normy, wczoraj jak wracalem z roboty i dzisiaj jak jechalem do roboty wszystko smigalo jak ta lala Czyli na razie obylo sie bez kosztow - zobaczymy czy w dluzszym okresie czasu historia sie nie powtorzy.
Ja mam takie same objawy jak WujekA tylko silnik ABK
Dzieje się to tylko jak silnik bardzo się zagrzeje! Mogę przejechać z 50km i chodzi dobrze, ale jak postoje chwile w korku to zaczyna świrować!
Na lpg obroty same rosną do 5 tys a jak przełączę na Pb to auto przerywa i w ogóle nie chce wchodzić na obroty.
Sprawdziłem dziś wszystkie węże od dolotu i wg mnie są szczelne a podejrzewałem lewe powietrze..
Macie jakieś pomysły co to może być?
Dzieje się to tylko jak silnik bardzo się zagrzeje! Mogę przejechać z 50km i chodzi dobrze, ale jak postoje chwile w korku to zaczyna świrować!
Na lpg obroty same rosną do 5 tys a jak przełączę na Pb to auto przerywa i w ogóle nie chce wchodzić na obroty.
Sprawdziłem dziś wszystkie węże od dolotu i wg mnie są szczelne a podejrzewałem lewe powietrze..
Macie jakieś pomysły co to może być?