Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 08 lip 2012, 23:38

Gaz nie niszczy sondy. Widać słabe sondy kupujesz. W ABK kupiłem uniwersalną NGK 4-przewodową (79 PLN) i wszystko gra(sekwencja STAG 300). Już prędzej sonda padnie ze spalania mieszanki w wydechu. Czyli niewłaściwe sterowanie.
Dokładniej to coś szwankuje w osprzęcie i stąd szkodliwe dla sondy spaliny.

Chyba, że ktoś katuje sondę złej jakości emulatorem w starszych instalacjach LPG.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 09 lip 2012, 11:07

w golfie miałem sonde uniwersalna 3 przewodowa bosch 250zł LPG agis, wtryski fast reg, reduktor alaska, brak kata (strumienica z miejscem na sonde) skład mieszanki ok tylko krótkie trasy robiłem po 4km, i po 2 latach sonda zaczęła wariować, a ABK u mnie ma 3 przewodowa sonde.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 09 lip 2012, 12:33

Sonde zmienialem z rok temu dlatego chce ja zachowac. Natomiast te sprezyny na polaczeniu kolnierzowym to dla mnie nowosc. Nie mam tego na bank ale skoro to moze byc wina pierscienia to sprawdze to sobie dokladnie. Jezeli nie bedzie dziur na spawach to dosztukuje cos na nowych srubach i sprezynach.

Tutaj jest taka nowa sprezyna do B4:

http://moto.allegro.pl/nowa-sprezyna-wy ... 13449.html

Francis1982 mozesz zrobic zdjecie swojego polaczenia ze sprezynami?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 lip 2012, 14:11

Niestety nie mam jak bo moje ABK zmieniło właściciela. W Katowicach na krakowskiej "na stawikach" je zamawiałem. Na pograniczu Katowic i Mysłowic niedaleko Reala. Śruby, podkładki oraz sprężyny.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 09 lip 2012, 16:47

Francis1982, wiem gdzie to jest, to moja codzienna trasa do pracy, maja tam 'hipka' z tlumikow :mrgreen:

Sprawdzalem w ETCE ta sprezyne, w ABK jej nie ma. Jest tylko sprezyna mocujaca przedluzenie kolektora do podwozia:

Obrazek

W ABC, AAH sa takie sprezyny mocujace:

Obrazek

Takze w ABK role tlumika drgan (przylacza elastycznego) pelni chyba sprezyna nr 17 z pierwszego rysunku.

Wkrotce bede mial dostep do garazu z kanalem wiec sprawdze dokladnie co i jak.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 lip 2012, 19:29

Z tym, że Etka nie podaje tego zestawu to się nie dziwię. Czytałem na forum, że Etka czasem się myli i być może trafiłeś na jeden z błędów. O tych sprężynach dowiedziałem się w takim jednym warsztacie. Stosuje się je w większości połączeń z pierścieniami. Zapomniałem dodać, że w środku sprężyny ma być taka tulejeczka.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

[ABK] sonda lambda

Post autor: jabko_nb » 26 sie 2012, 19:48

Witam
mam pytanie odnosnie sondy lambdy która mam do wymiany. spisłem wszytkie dostepne na ori sondzi oznaczenia i nie wiem ktory podać nr jako seryjny
oto co spisałem
030906265 J5
025800114/115
l18
26407

nie wiem teraz co jest co i co mam podać w sklepie poratujcie bo na dniach chce wymienić sondę

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 27 sie 2012, 00:44

do ABK pasuje sonda
BOSCH numer: 0 280 003 957

skąd pewność ze sonda do wymiany?
sprawdzałeś czy nie gubi masy?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 sie 2012, 01:47

Bosch to okolice 300 zeta. Za 80 można kupić czteroprzewodowy uniwersalny zamiennik NGK. Szary do masy aku i załatwione. A Przewody skręcamy najlepiej zwykłą kostką elektryczną zachowując przybliżoną oryginalną długość przewodów. Nie lutujemy bo to linki stalowe czymś powlekane. A do tych zaciskanych tulejeczek z folią termokurczliwą nigdy nie miałem zaufania.

Masz LPG? Bo jak tak to nawet ori Bosch nie uzna ci gwarancji jakby coś było nie tak z sondą.

No chyba, że nie ma LPG i masz nieco zasobniejszy portfel.

[ Dodano: 2012-08-27, 01:52 ]
P.S.

Odpalasz silnik i w przewód sygnałowy sondy i masy wpinasz zwykły miernik. Ustawiasz zakres 2000 mV i jak będzie skakać między 100mV do 900mV to sonda ok. Ale lepiej vagiem. Przy dodaniu gazu ma być małe napięcie (bogato) i przy schodzeniu z obrotów (wyłączone wtryski) duże napięcie (ubogo).

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 27 sie 2012, 08:18

a stąd że obydwa kable sygnałowe są skręcone i przerwane widać gołym okiem .Auto jest z LPG .
Co do numeru sondy który podał kolega to jest dedykowana do ABK czy tylko taka jaka pasuje
jak sie pytałem to za bosha dedykowanego policzyli 230 zł nie chce sie bawić w uniwersalne

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 sie 2012, 11:41

Jest jeden sygnałowy. Te dwa białe to grzałka i te sondy są tak skonstruowane, że bez grzałki nie będą chodzić. Można z powodzeniem reanimować przewody z grzałki, uciąć i wstawić nowe. To jest grzałka (stałe 12V) i żadnej za bardzo filozofii nie ma.

Po co bez sensu wydawać kasę. Chciałbym wiedzieć ile dobrych sond wylądowało w koszu przez poprzecierane i nadłamane przewody.

Poza tym polecam katalog InterCarsa. Jeden z lepszych dostępnych on-line bez rejestracji.

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 27 sie 2012, 12:39

Czy jest dedykowana nie dam sobie ręki uciąć, ale ja mam taką u siebie i działa bez problemu.

Tak jak Francis1982 pisze jeśli są to białe kable to są od grzałki i nie ma sensu wymieniać sondy tylko spróbować ją reanimować,

Z tego co widać na stronie 93 katalogu BOSCH numer który podałem jes dla sondy dedykowanej do ABK

http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambd ... alogue.pdf

Warto tez pociągnąć oddzielna masę, u mnie sonda ją gubiła, problemy zniknęły przy poprowadzeniu oddzielnej masy i wyczyszczeniu głównego złącza masowego w aucie.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 27 sie 2012, 17:32

oka rozumiem z kablami .Dzisiaj bylem w sklepie i podałem nr które spisałem z sondy wczoraj i co się okazało ze ta sonda w ogolę nie jest od Audi 80 tylko od POLO/Jetty z 92 r . To nie koniec niespodzianek ponieważ przy okazji odpinania kostek znalazłem do jednej z nich podpięty kablem fioletowy z napisem lambda z wiązki kabli która idzie do cewki zapłonowej i potem chowa się pod akumulator , załączam zdjęcie .Wydaje mi się że tak by z fabryki nie wyjechało na pewno a więc gdzie podpięty powinien być ten kabel oryginalnie i po co ktoś tak tak to zrobił
Teraz czy jeśli zakupie dedykowana do ABK do wersji z katalizatorem to wywalę zamontowana obecnie strumienic wspawam w jej miejsce rurkę ( idąc za porada kolegów żeby pozbyć się dźwięku poldaasa który mnie wkur..) to czy sonda będzie działać jak należy dużo jest podzielonych zdań na ten temat Fransis wypowiedz się bo kiedyś czytałem na forum twój post na ten temat a teraz nie mogę go znalesc .Było coś pisane o innym ciśnieniu spalin bez kata i o tym że lambda będąc przed katem nie ma aż tak dużego znaczenia przy jej grzaniu .

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb0 ... 197c6.html

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 sie 2012, 22:21

Co do przewodu:

Fioletowy idzie do komputera gazu. Tak ma być.

Co do ciśnienia spalin wytłukłem kiedyś kata. Sonda pokazuje tak samo. A ogrzewania spalin nie potrzebuje zbytnio bo od tego jest grzałka. Zauważ, że jednoprzewodowe wkręcane są o wiele bliżej kolektora lub nawet w sam kolektor. "Dalsze" mają grzałkę.

Może są jakieś minimalne różnice w ciśnieniach spalin ale sonda bada skład procentowy mieszanki stechiometrycznej (paliwo-powietrze) a nie ilościowy. Zawsze można tylko przewiercić kata a nie wywalać go w całości.

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 27 sie 2012, 23:24

mój brat ma wytłuczonego kata i nie wpłynęło to na pracę sondy, więc myślę że śmiało możesz kupować dedykowaną, te dwa kabelki były złączone ze sobą?

na komputer od gazu musi być podawany sygnał z sondy, ale u Ciebie ktoś brzydko to zrobił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl