[ABK] sonda lambda
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Gaz nie niszczy sondy. Widać słabe sondy kupujesz. W ABK kupiłem uniwersalną NGK 4-przewodową (79 PLN) i wszystko gra(sekwencja STAG 300). Już prędzej sonda padnie ze spalania mieszanki w wydechu. Czyli niewłaściwe sterowanie.
Dokładniej to coś szwankuje w osprzęcie i stąd szkodliwe dla sondy spaliny.
Chyba, że ktoś katuje sondę złej jakości emulatorem w starszych instalacjach LPG.
Dokładniej to coś szwankuje w osprzęcie i stąd szkodliwe dla sondy spaliny.
Chyba, że ktoś katuje sondę złej jakości emulatorem w starszych instalacjach LPG.
Sonde zmienialem z rok temu dlatego chce ja zachowac. Natomiast te sprezyny na polaczeniu kolnierzowym to dla mnie nowosc. Nie mam tego na bank ale skoro to moze byc wina pierscienia to sprawdze to sobie dokladnie. Jezeli nie bedzie dziur na spawach to dosztukuje cos na nowych srubach i sprezynach.
Tutaj jest taka nowa sprezyna do B4:
http://moto.allegro.pl/nowa-sprezyna-wy ... 13449.html
Francis1982 mozesz zrobic zdjecie swojego polaczenia ze sprezynami?
Tutaj jest taka nowa sprezyna do B4:
http://moto.allegro.pl/nowa-sprezyna-wy ... 13449.html
Francis1982 mozesz zrobic zdjecie swojego polaczenia ze sprezynami?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Francis1982, wiem gdzie to jest, to moja codzienna trasa do pracy, maja tam 'hipka' z tlumikow :mrgreen:
Sprawdzalem w ETCE ta sprezyne, w ABK jej nie ma. Jest tylko sprezyna mocujaca przedluzenie kolektora do podwozia:
W ABC, AAH sa takie sprezyny mocujace:
Takze w ABK role tlumika drgan (przylacza elastycznego) pelni chyba sprezyna nr 17 z pierwszego rysunku.
Wkrotce bede mial dostep do garazu z kanalem wiec sprawdze dokladnie co i jak.
Sprawdzalem w ETCE ta sprezyne, w ABK jej nie ma. Jest tylko sprezyna mocujaca przedluzenie kolektora do podwozia:
W ABC, AAH sa takie sprezyny mocujace:
Takze w ABK role tlumika drgan (przylacza elastycznego) pelni chyba sprezyna nr 17 z pierwszego rysunku.
Wkrotce bede mial dostep do garazu z kanalem wiec sprawdze dokladnie co i jak.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Z tym, że Etka nie podaje tego zestawu to się nie dziwię. Czytałem na forum, że Etka czasem się myli i być może trafiłeś na jeden z błędów. O tych sprężynach dowiedziałem się w takim jednym warsztacie. Stosuje się je w większości połączeń z pierścieniami. Zapomniałem dodać, że w środku sprężyny ma być taka tulejeczka.
[ABK] sonda lambda
Witam
mam pytanie odnosnie sondy lambdy która mam do wymiany. spisłem wszytkie dostepne na ori sondzi oznaczenia i nie wiem ktory podać nr jako seryjny
oto co spisałem
030906265 J5
025800114/115
l18
26407
nie wiem teraz co jest co i co mam podać w sklepie poratujcie bo na dniach chce wymienić sondę
mam pytanie odnosnie sondy lambdy która mam do wymiany. spisłem wszytkie dostepne na ori sondzi oznaczenia i nie wiem ktory podać nr jako seryjny
oto co spisałem
030906265 J5
025800114/115
l18
26407
nie wiem teraz co jest co i co mam podać w sklepie poratujcie bo na dniach chce wymienić sondę
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Bosch to okolice 300 zeta. Za 80 można kupić czteroprzewodowy uniwersalny zamiennik NGK. Szary do masy aku i załatwione. A Przewody skręcamy najlepiej zwykłą kostką elektryczną zachowując przybliżoną oryginalną długość przewodów. Nie lutujemy bo to linki stalowe czymś powlekane. A do tych zaciskanych tulejeczek z folią termokurczliwą nigdy nie miałem zaufania.
Masz LPG? Bo jak tak to nawet ori Bosch nie uzna ci gwarancji jakby coś było nie tak z sondą.
No chyba, że nie ma LPG i masz nieco zasobniejszy portfel.
[ Dodano: 2012-08-27, 01:52 ]
P.S.
Odpalasz silnik i w przewód sygnałowy sondy i masy wpinasz zwykły miernik. Ustawiasz zakres 2000 mV i jak będzie skakać między 100mV do 900mV to sonda ok. Ale lepiej vagiem. Przy dodaniu gazu ma być małe napięcie (bogato) i przy schodzeniu z obrotów (wyłączone wtryski) duże napięcie (ubogo).
Masz LPG? Bo jak tak to nawet ori Bosch nie uzna ci gwarancji jakby coś było nie tak z sondą.
No chyba, że nie ma LPG i masz nieco zasobniejszy portfel.
[ Dodano: 2012-08-27, 01:52 ]
P.S.
Odpalasz silnik i w przewód sygnałowy sondy i masy wpinasz zwykły miernik. Ustawiasz zakres 2000 mV i jak będzie skakać między 100mV do 900mV to sonda ok. Ale lepiej vagiem. Przy dodaniu gazu ma być małe napięcie (bogato) i przy schodzeniu z obrotów (wyłączone wtryski) duże napięcie (ubogo).
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jest jeden sygnałowy. Te dwa białe to grzałka i te sondy są tak skonstruowane, że bez grzałki nie będą chodzić. Można z powodzeniem reanimować przewody z grzałki, uciąć i wstawić nowe. To jest grzałka (stałe 12V) i żadnej za bardzo filozofii nie ma.
Po co bez sensu wydawać kasę. Chciałbym wiedzieć ile dobrych sond wylądowało w koszu przez poprzecierane i nadłamane przewody.
Poza tym polecam katalog InterCarsa. Jeden z lepszych dostępnych on-line bez rejestracji.
Po co bez sensu wydawać kasę. Chciałbym wiedzieć ile dobrych sond wylądowało w koszu przez poprzecierane i nadłamane przewody.
Poza tym polecam katalog InterCarsa. Jeden z lepszych dostępnych on-line bez rejestracji.
Czy jest dedykowana nie dam sobie ręki uciąć, ale ja mam taką u siebie i działa bez problemu.
Tak jak Francis1982 pisze jeśli są to białe kable to są od grzałki i nie ma sensu wymieniać sondy tylko spróbować ją reanimować,
Z tego co widać na stronie 93 katalogu BOSCH numer który podałem jes dla sondy dedykowanej do ABK
http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambd ... alogue.pdf
Warto tez pociągnąć oddzielna masę, u mnie sonda ją gubiła, problemy zniknęły przy poprowadzeniu oddzielnej masy i wyczyszczeniu głównego złącza masowego w aucie.
Tak jak Francis1982 pisze jeśli są to białe kable to są od grzałki i nie ma sensu wymieniać sondy tylko spróbować ją reanimować,
Z tego co widać na stronie 93 katalogu BOSCH numer który podałem jes dla sondy dedykowanej do ABK
http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambd ... alogue.pdf
Warto tez pociągnąć oddzielna masę, u mnie sonda ją gubiła, problemy zniknęły przy poprowadzeniu oddzielnej masy i wyczyszczeniu głównego złącza masowego w aucie.
oka rozumiem z kablami .Dzisiaj bylem w sklepie i podałem nr które spisałem z sondy wczoraj i co się okazało ze ta sonda w ogolę nie jest od Audi 80 tylko od POLO/Jetty z 92 r . To nie koniec niespodzianek ponieważ przy okazji odpinania kostek znalazłem do jednej z nich podpięty kablem fioletowy z napisem lambda z wiązki kabli która idzie do cewki zapłonowej i potem chowa się pod akumulator , załączam zdjęcie .Wydaje mi się że tak by z fabryki nie wyjechało na pewno a więc gdzie podpięty powinien być ten kabel oryginalnie i po co ktoś tak tak to zrobił
Teraz czy jeśli zakupie dedykowana do ABK do wersji z katalizatorem to wywalę zamontowana obecnie strumienic wspawam w jej miejsce rurkę ( idąc za porada kolegów żeby pozbyć się dźwięku poldaasa który mnie wkur..) to czy sonda będzie działać jak należy dużo jest podzielonych zdań na ten temat Fransis wypowiedz się bo kiedyś czytałem na forum twój post na ten temat a teraz nie mogę go znalesc .Było coś pisane o innym ciśnieniu spalin bez kata i o tym że lambda będąc przed katem nie ma aż tak dużego znaczenia przy jej grzaniu .
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb0 ... 197c6.html
Teraz czy jeśli zakupie dedykowana do ABK do wersji z katalizatorem to wywalę zamontowana obecnie strumienic wspawam w jej miejsce rurkę ( idąc za porada kolegów żeby pozbyć się dźwięku poldaasa który mnie wkur..) to czy sonda będzie działać jak należy dużo jest podzielonych zdań na ten temat Fransis wypowiedz się bo kiedyś czytałem na forum twój post na ten temat a teraz nie mogę go znalesc .Było coś pisane o innym ciśnieniu spalin bez kata i o tym że lambda będąc przed katem nie ma aż tak dużego znaczenia przy jej grzaniu .
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb0 ... 197c6.html
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Co do przewodu:
Fioletowy idzie do komputera gazu. Tak ma być.
Co do ciśnienia spalin wytłukłem kiedyś kata. Sonda pokazuje tak samo. A ogrzewania spalin nie potrzebuje zbytnio bo od tego jest grzałka. Zauważ, że jednoprzewodowe wkręcane są o wiele bliżej kolektora lub nawet w sam kolektor. "Dalsze" mają grzałkę.
Może są jakieś minimalne różnice w ciśnieniach spalin ale sonda bada skład procentowy mieszanki stechiometrycznej (paliwo-powietrze) a nie ilościowy. Zawsze można tylko przewiercić kata a nie wywalać go w całości.
Fioletowy idzie do komputera gazu. Tak ma być.
Co do ciśnienia spalin wytłukłem kiedyś kata. Sonda pokazuje tak samo. A ogrzewania spalin nie potrzebuje zbytnio bo od tego jest grzałka. Zauważ, że jednoprzewodowe wkręcane są o wiele bliżej kolektora lub nawet w sam kolektor. "Dalsze" mają grzałkę.
Może są jakieś minimalne różnice w ciśnieniach spalin ale sonda bada skład procentowy mieszanki stechiometrycznej (paliwo-powietrze) a nie ilościowy. Zawsze można tylko przewiercić kata a nie wywalać go w całości.