[A4 B5 1.8 ADR] Nie działający licznik i obrotomierz
[A4 B5 1.8 ADR] Nie działający licznik i obrotomierz
Witam wszystkich kupiłem nową audiczke (1.8 20v niewiem czy wpisałem dobry kod silnika jak co to mnie poprawcie) No i wracając do problemu poprostu niedziała licznik ani obrotomierz tylko wskazówka od prędkościomierza drga. Poprzedni właściciel powiedział że kiedy "plakował" plastiki na podszybiu przez jakiś czas działały Czego to może być wina proszę o szybką i konkretną odpowiedz z góry dzięki
Spróbuj uderzyć lekko w zegary jak zacznie wszystko działać poprawnie to znaczy że gdzieś masz zimne luty. Ja w swojej miałem taki objaw że jadąc samochodem przestawały mi działać obrotomierz i naliczanie kilometrów po uderzeniu ręką w zegary zaczynały działać.
Rozebrałem zegary, okazało się że trzeba było tylko po doginać styki na nóżkach od obrotomierza, luty które wydawały się podejrzane przelutowałem i od tego czasu jest spokó. Jak rozebrać zegary to wiesz a jak nie to znajdziesz na naszej stronie.
Rozebrałem zegary, okazało się że trzeba było tylko po doginać styki na nóżkach od obrotomierza, luty które wydawały się podejrzane przelutowałem i od tego czasu jest spokó. Jak rozebrać zegary to wiesz a jak nie to znajdziesz na naszej stronie.
Panowie nie wiem czy wam pomogę ale ostatnio słyszałem o podobnym problemie w A3 zegary szwankowały i na dodatek podobno rozładowywały akumulator. Żeby was nie skłamać winny był albo regulator napięcia w zegarach albo układ scalony już nie pamietam dokładnie. Wiem że zawiózł koleś samochud do elektronika, ten wyjął je posprawdzał przelutował coś i jest OK. Np w skodach octaviach szalejące zegary to częsty objaw i tam przeważnie nawala regulator napięcia a dokładniej jakieś rezystory które są przy nim .
A tu link http://forum.skodaclub.pl/post60456.html miłego czytania !
A tu link http://forum.skodaclub.pl/post60456.html miłego czytania !
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie wiem jak w PLwag bo nim mało się posługuje ale na 100% pewnie tak. Vag com-em się posługuje i tym też idzie.
Sprawdzasz bloki pomiarowe co widzi licznik jakie on widzi programowo obroty ( z km trzeba w ruchu) gdyby widział dobrze robisz test wtedy wskaźniki idą na max i wracają zależne od wersji licznika ( obrotomierz staje na 3tyś licznik km na 105km) a temp i paliwo na połowie.
Gdyby coś nie było z tym testem zapamiętaj kodowanie licznika i wersja wszystko pojawi się w okienku wag.
Często w tych licznikach padają silniczki krokowe albo nie styk na płycie.
Sprawdzasz bloki pomiarowe co widzi licznik jakie on widzi programowo obroty ( z km trzeba w ruchu) gdyby widział dobrze robisz test wtedy wskaźniki idą na max i wracają zależne od wersji licznika ( obrotomierz staje na 3tyś licznik km na 105km) a temp i paliwo na połowie.
Gdyby coś nie było z tym testem zapamiętaj kodowanie licznika i wersja wszystko pojawi się w okienku wag.
Często w tych licznikach padają silniczki krokowe albo nie styk na płycie.