[AAZ 1,9td] kiepsko przyspiesza, zadużo pali
[AAZ 1,9td] kiepsko przyspiesza, zadużo pali
Uszanowanie.
Pacjent (passat b3) z 91/92r, silnik 1,9td (aaz). Turbo T2. Spalanie 7-8l.
Problem jest następujący, silnik odpala ładnie, gaśnie też. Jednak wszystko co pomiędzy jest wg mnie nie tak jak byc powinno.
Ori w silniku była Eko pompa bez pina, góra została zmieniona na taką z 1,6td. Pin ustawiony najagresywniej, Egr zaślepiony, kata brak. Przy zmianie pina okazało sie że dawka była jeszcze zaplombowana.
Po zmianie pina i gazowaniu na postoju/ podczas jazdy brak dymu ( :shock: jakby to nie był diesel), dawka zostałą wieć zwiekszona o pół obrotu, na postoju po przegazowaniu pojawia sie dym.
Jednak po założeniu pina, zwiekszeniu dawki nie zauważyłem żadnego przyrostu mocy, chyba tylko spalanie wzrosło Kąt wtrysku został wyregulowany na zegar, ale przed i po regulacji auto pracuje dosć miękko jak na diesla.
Gdzie szukac problemu? Mocy?
Pacjent (passat b3) z 91/92r, silnik 1,9td (aaz). Turbo T2. Spalanie 7-8l.
Problem jest następujący, silnik odpala ładnie, gaśnie też. Jednak wszystko co pomiędzy jest wg mnie nie tak jak byc powinno.
Ori w silniku była Eko pompa bez pina, góra została zmieniona na taką z 1,6td. Pin ustawiony najagresywniej, Egr zaślepiony, kata brak. Przy zmianie pina okazało sie że dawka była jeszcze zaplombowana.
Po zmianie pina i gazowaniu na postoju/ podczas jazdy brak dymu ( :shock: jakby to nie był diesel), dawka zostałą wieć zwiekszona o pół obrotu, na postoju po przegazowaniu pojawia sie dym.
Jednak po założeniu pina, zwiekszeniu dawki nie zauważyłem żadnego przyrostu mocy, chyba tylko spalanie wzrosło Kąt wtrysku został wyregulowany na zegar, ale przed i po regulacji auto pracuje dosć miękko jak na diesla.
Gdzie szukac problemu? Mocy?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
AAZ hmm... :mrgreen: to wszystko tłumaczy. Ten silnik ma w ori stanie jakieś 75 kucy i potęgi z tego nie zrobisz. No chyba, że zmiana wtrysków i mody pompy. Jeździłem czymś takim i naprawdę stwierdzam, że 1Z to mistrzostwo osiągów w porównaniu do tego VW AAH. Swoją drogą ciekawe jakby przełożyć cały osprzęt z "Zetora", czy faktycznie udałoby się uzyskać 90KM jak jest deklarowane.
Osprzętu z 1Z do aaz nie przełożysz bo to bez sensu raczej. W ten sposób to lepiej przełożyc silnik i skrzynie.
Sam osprzęt z 1Z to za duzo roboty i kasy: głowica, wtryski, przepływka, IC, pompa, wiązka, ECU, sterowanie turbo, pewnie turbo też. Zresztą potem sprzegło, i jeszcze ten klin na wale moze nie dawać rady na te 90KM.
Nie zamierzam pchac kasy w to auto, chce poprostu troche więcej przyspieszenia i mniej spalania.
Sam osprzęt z 1Z to za duzo roboty i kasy: głowica, wtryski, przepływka, IC, pompa, wiązka, ECU, sterowanie turbo, pewnie turbo też. Zresztą potem sprzegło, i jeszcze ten klin na wale moze nie dawać rady na te 90KM.
Nie zamierzam pchac kasy w to auto, chce poprostu troche więcej przyspieszenia i mniej spalania.
czy blokadę usunięto z eco pompy bo bez tego za wiele nie da zmiana góry pompy :?:spiczi pisze:Ori w silniku była Eko pompa bez pina, góra została zmieniona na taką z 1,6td.
Ostatnio zmieniony 14 maja 2012, 20:04 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.
Czyli nie ma co silnika hamować? A jednak po zmianie góry pompy nie ma poprawy w jeździe :evil: . Musze podpiąć zegar i zoabczyć jak turbo ładuje. Jak poprawnie zmierzyć doładowanie - T2 :?:Vision pisze:blokadę usunięto :-|spiczi pisze:Ori w silniku była Eko pompa bez pina, góra została zmieniona na taką z 1,6td.
Vision pisze:czy blokadę usunięto z eco pompy bo bez tego za wiele nie da zmiana góry pompy :?:spiczi pisze:Ori w silniku była Eko pompa bez pina, góra została zmieniona na taką z 1,6td.
Widze że poprawiłeś posta, możesz jakoś rozwinąć ten post? jaką blokade? kąt ustawiał mi i góre zmieniał ten gość http://forum.vwgolf.pl/memberlist.php?m ... le&u=66172 wiem że pojęcie ma o dieslach więc się nie wtrącałem.
andi77, Wężyk oczywiście założony.
trepek, nie zmieniam poł silnika na 1Z więc wiedza o tłokach mi nie potrzebna, podpowiedz prosze lepiej gdzie mi w aaz konie zginęły
tak, udało się troche odmulić i zaczęło jechać doładowanie obowiązkowo trzeba podnieść, bo nic za mną w dzień nie widać jak nacisne gaz. Guma do podwieszenia tłumika zakupionaarwam pisze:i jak. problem rozwiązany? pewnie trzeba jeszcze podnieść doładowanie i na koniec założyć gumę do tłumika co by nie wypadł całkiem <ok>