Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAZ 1,9td] kiepsko przyspiesza, zadużo pali

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

[AAZ 1,9td] kiepsko przyspiesza, zadużo pali

Post autor: spiczi » 14 maja 2012, 13:49

Uszanowanie.

Pacjent (passat b3) z 91/92r, silnik 1,9td (aaz). Turbo T2. Spalanie 7-8l.

Problem jest następujący, silnik odpala ładnie, gaśnie też. Jednak wszystko co pomiędzy jest wg mnie nie tak jak byc powinno.

Ori w silniku była Eko pompa bez pina, góra została zmieniona na taką z 1,6td. Pin ustawiony najagresywniej, Egr zaślepiony, kata brak. Przy zmianie pina okazało sie że dawka była jeszcze zaplombowana.
Po zmianie pina i gazowaniu na postoju/ podczas jazdy brak dymu ( :shock: jakby to nie był diesel), dawka zostałą wieć zwiekszona o pół obrotu, na postoju po przegazowaniu pojawia sie dym.
Jednak po założeniu pina, zwiekszeniu dawki nie zauważyłem żadnego przyrostu mocy, chyba tylko spalanie wzrosło :-? Kąt wtrysku został wyregulowany na zegar, ale przed i po regulacji auto pracuje dosć miękko jak na diesla.

Gdzie szukac problemu? Mocy?

<piwo>

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 14 maja 2012, 15:14

AAZ hmm... :mrgreen: to wszystko tłumaczy. Ten silnik ma w ori stanie jakieś 75 kucy i potęgi z tego nie zrobisz. No chyba, że zmiana wtrysków i mody pompy. Jeździłem czymś takim i naprawdę stwierdzam, że 1Z to mistrzostwo osiągów w porównaniu do tego VW AAH. Swoją drogą ciekawe jakby przełożyć cały osprzęt z "Zetora", czy faktycznie udałoby się uzyskać 90KM jak jest deklarowane.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 14 maja 2012, 15:20

Osprzętu z 1Z do aaz nie przełożysz bo to bez sensu raczej. W ten sposób to lepiej przełożyc silnik i skrzynie.

Sam osprzęt z 1Z to za duzo roboty i kasy: głowica, wtryski, przepływka, IC, pompa, wiązka, ECU, sterowanie turbo, pewnie turbo też. Zresztą potem sprzegło, i jeszcze ten klin na wale moze nie dawać rady na te 90KM.

Nie zamierzam pchac kasy w to auto, chce poprostu troche więcej przyspieszenia i mniej spalania.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 14 maja 2012, 17:06

spiczi pisze:Ori w silniku była Eko pompa bez pina, góra została zmieniona na taką z 1,6td.
czy blokadę usunięto z eco pompy bo bez tego za wiele nie da zmiana góry pompy :?:
Ostatnio zmieniony 14 maja 2012, 20:04 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 14 maja 2012, 17:27

Vision pisze:
spiczi pisze:Ori w silniku była Eko pompa bez pina, góra została zmieniona na taką z 1,6td.
blokadę usunięto :-|
Czyli nie ma co silnika hamować? A jednak po zmianie góry pompy nie ma poprawy w jeździe :evil: . Musze podpiąć zegar i zoabczyć jak turbo ładuje. Jak poprawnie zmierzyć doładowanie - T2 :?:

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 14 maja 2012, 19:37

spiczi, Dziwne, że nie odczułeś poprawy w osiągach. Powinny bardzo odczuwalnie poprawić się osiągi (szczególnie moment obrotowy).
Jak najbardziej przy takiej modyfikacji powinien pojawić się czarny dym od dołu... zanim turbo zacznie dmuchać.
PS. Podłączyłeś wężyk z kolanka kolektora do LDA?
Obrazek

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 maja 2012, 20:10

spiczi pisze:Sam osprzęt z 1Z to za duzo roboty i kasy: głowica, wtryski, przepływka, IC, pompa, wiązka, ECU, sterowanie turbo, pewnie turbo też. Zresztą potem sprzegło, i jeszcze ten klin na wale moze nie dawać rady na te 90KM.
I tłoki, to podstawa.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 14 maja 2012, 21:56

Vision pisze:
spiczi pisze:Ori w silniku była Eko pompa bez pina, góra została zmieniona na taką z 1,6td.
czy blokadę usunięto z eco pompy bo bez tego za wiele nie da zmiana góry pompy :?:

Widze że poprawiłeś posta, możesz jakoś rozwinąć ten post? jaką blokade? kąt ustawiał mi i góre zmieniał ten gość :arrow: http://forum.vwgolf.pl/memberlist.php?m ... le&u=66172 wiem że pojęcie ma o dieslach więc się nie wtrącałem. :-?

andi77, Wężyk oczywiście założony.

trepek, nie zmieniam poł silnika na 1Z więc wiedza o tłokach mi nie potrzebna, podpowiedz prosze lepiej gdzie mi w aaz konie zginęły :-?

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 16 maja 2012, 19:53

Może te pół obrotu to za mało, podkręć jeszcze dawkę. A jak chcesz zmierzyć ciśnienie turbo to wepnij się jakimś trójnikiem w ten przewód idący do LDA i podepnij manometr. Ja użyłem trójnika i przewodu od centralnego.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 10 lip 2012, 21:56

i jak. problem rozwiązany? pewnie trzeba jeszcze podnieść doładowanie i na koniec założyć gumę do tłumika co by nie wypadł całkiem <ok>

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 10 lip 2012, 23:08

arwam pisze:i jak. problem rozwiązany? pewnie trzeba jeszcze podnieść doładowanie i na koniec założyć gumę do tłumika co by nie wypadł całkiem <ok>
tak, udało się troche odmulić i zaczęło jechać :-) doładowanie obowiązkowo trzeba podnieść, bo nic za mną w dzień nie widać jak nacisne gaz. Guma do podwieszenia tłumika zakupiona <piwo>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 10 lip 2012, 23:54

spiczi, mogłoby być lepiej jakbyś miał dźwignię od AAZ'a przy sobie lub gdyby u mnie było na stanie od tranzola na luzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl