Witam
Pewnego cudownego dnia moja Audica pod nadzorem siostry stanęła na środku drogi. Po przyciągnięciu jej pod dom okazało się, że problemem jest przepalony bezpiecznik od pompy podającej paliwo. Po wymianie silnik się uruchomił. Pojawił się natomiast problem z działaniem silnika jak jest zimny. Obroty są niskie (700-800), po dodaniu gazu się dławi i gaśnie. Po 3-5 minutach pracy na luzie można normalnie jechać.
Wymieniłem czujnik temperatury, sprawdziłem zawór dodatkowego powietrza, wszystkie przewody podciśnieniowe są całe. Kable WN i palec są ok, filtr powietrza i paliwa mają mały przebieg, może z 500 km.
Dodam, że przewertowałem już forum i nie wiele mi to dało. Silnik nigdy nie miał zamontowanego gazu. Macie jakieś pomysły co może być jeszcze powodem? Dziękuję za wszelką pomoc.
[B3 1.8 JN] brak ssania
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Sprawdź ciśnienie paliwa, powinno wynosić 5,2-5,6 Bar. Oczywiście wepnij się za regulatorem ciśnienia paliwa, który jest przy wtysku. Możłiwe, że to on poprzez puszczanie zbyt dużego ciśnienia zalewa silnik Bardziej bym obstawiał na rozregulowaną dawkę paliwowo-powietrzna. Polecam wybranie się do speca, poniewaz samemu bez wiedzy o tym wtrysku można tylko zepsuć. Sprawdź też wtryskiwacz rozruchowy czy podaje paliwo i sonda lambda też do sprawdzenia.
Lubin woj. Dolnośląskie - https://audi80.pl/warsztat-specjalis ... t40917.htm
Lubin woj. Dolnośląskie - https://audi80.pl/warsztat-specjalis ... t40917.htm
Witam
Nadal walczę z ustrojstwem. Poczytałem madrą książkę "sam naprawiam" i wg autora to wadliwy jest nastawnik ciśnienia. Nie bardzo wiem jak mogę do sprawić a szukajka nie wiele pomaga. Ktoś ma jakiś pomysł?
U mnie nastawnik ma taki nr. 2437 020 009 natomiast w necie znalazłem o trochę innym nr 2 437 020 005 i nie mam zielonego pojęcia czy będzie pasował. Ktoś podpowie?
Czy jest może ktoś życzliwy z moich okolic (szczecin) i mógłby podjechać do mnie w celu przełożenia na chwile tego elementu i sprawdzeniu czy to na pewno on?
Nadal walczę z ustrojstwem. Poczytałem madrą książkę "sam naprawiam" i wg autora to wadliwy jest nastawnik ciśnienia. Nie bardzo wiem jak mogę do sprawić a szukajka nie wiele pomaga. Ktoś ma jakiś pomysł?
U mnie nastawnik ma taki nr. 2437 020 009 natomiast w necie znalazłem o trochę innym nr 2 437 020 005 i nie mam zielonego pojęcia czy będzie pasował. Ktoś podpowie?
Czy jest może ktoś życzliwy z moich okolic (szczecin) i mógłby podjechać do mnie w celu przełożenia na chwile tego elementu i sprawdzeniu czy to na pewno on?