Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 b3 1.8s PM+LPG Nagłe duże zużycie oleju.(Odma?)

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Audi 80 b3 1.8s PM+LPG Nagłe duże zużycie oleju.(Odma?)

Post autor: aswalt » 09 lip 2012, 02:01

Witam, nie znalałem takiego tematu wiec zakładam nowy, jeśli jest taki to prosze o odesłanie/przeniesienie.

Mam b3 PM-a ogółem silnik ma juz nalatane z 800 000 km ale w ostatnich chyba 5 latach był robiony remont( głowica, pierscienie) nie wiem jak to było dawniej ale auto jest od 15 lat w rodzinie i to chba jedyny remont tego silnika. ogółem wszytko lux bo samochod ciągnie dobrze, odpala i wog, ale ostatnio zaobserwowałem duze zużycie oleju, wczesniej od wymiany do wymiany nie dolewałem nic przez 10 000 na mobilu mineralnym , jedyny objaw to olej w filtrze powietrza, filtr jest cały zasyfiły pływał w oleju na bagnecie nie było minimum, dolałem litr mineły 2 tyg i juz prawie minimum w tym czasie zrobiłem ok 1000km, jak ostro przyredukuje to pusci niebieskiego dymka, i teraz nie wiem co robic, co pusciło?
pierscienie,uszczelniacze? co jest z tą odmą ze wali przez nią tyle oleju, dodam jeszzce ze na tym oleju juz mam zrobione z 15 000 i dolałem 2 tyg temu litr i tyle, moze to wina tego ze olej juz przepracowany zrobił sie żadki i zato kopci i ubywa?
Prosze o pomoc

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 09 lip 2012, 09:10

To mi wygląda na uszczelniacze zaworów. Pewnie były niedawno wymieniane...? Albo żle założyli ,albo dali jakieś marne .Pewnie gniazda zaworów też były regenerowane ? Jeśli nie to może luzy doprowadziły do szybszego zużycia uszczelniaczy. Same uszczelniacze można wymienić bez zdejmowania głowicy ,a więc nie jest to jakaś tragedia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 lip 2012, 20:14

Silnik kończy swój żywot. Poważny remont się szykuje lub wymiana. Stawiam na pierścienie zbyt duża ilość oleju jak na uszczelniacze zaworów i jeszcze to że zyga odmą czyli duży przedmuch.

Oczywiście wymiana oleju może pomóc trochę.

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 10 lip 2012, 20:24

Olej w filtrze powietrza świadczy o jednym, przedmuchy do skrzyni korbowej silnika. Czyli polecam wymianę silnika kupisz za grosze drugi silnik bo tego się na pewno nie opłaca remontować, zwłaszcza ze już miał za sobą "remoncik".

Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Post autor: aswalt » 10 lip 2012, 20:39

no dobra ale serwisówka przewiduje 1,5l/1000 km
a tyle to nawet teraz nie bierze,
a nie ma wpływu to ze juz jest olej stary jest żadki i dlatego bierze?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 lip 2012, 21:39

no dobra ale serwisówka przewiduje 1,5l/1000 km
Gdzie i jaka?

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 10 lip 2012, 21:51

Na razie pozostało Ci jeździć i dolewać. Możesz jeszcze zastosować 20w-40 może coś pomoże w najgorszym wypadku Moto doktory. Silnika na pewno się nie opłaca naprawiać bo koszty 5x większe od zakupu "nowego".

Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Post autor: aswalt » 11 lip 2012, 08:09

a w takiej :
http://images27.fotosik.pl/141/625799286a34b0c9med.jpg
no ten "nowy" silnik to 300zł tylko ze tez nie wiadomo ile będzie miał nalatane
dodam tez ze jazda do 5000-6000obr to norma,
gdyby pierscienie były takie do D... to nie było by sprężania co za tym idzie mocy
a mało widziałem ''zajechanych" audi 80 co na 4ce łapia 200 a skrzynia 5tka, mowie wam ze silnik zapitala tylko z kąd ten olej w filtrze, kupie nowy i sie usyfi więc wstrzymuje sie dlatego z wymianą, mołgy zapchac się jakies kanały olejowe?

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 11 lip 2012, 08:25

a może wymieniłeś wąż odmy na zwykły przewód gumowy? :?: W orginale jest gąbka-siatka taki filtr który zapobiega przedostawania oleju z silnika do filtra powietrza,a jak kręcisz go wysoko olej chlapie i go zasysa do ukł. dolotowego i masz niebieski dymek.

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 11 lip 2012, 14:23

Napisz , czy ten remont był robiony i kiedy ! Co było robione ? Teraz już nic nie kumam ! Namieszałeś ....Jeśli był remont głowicy w ostatnich 5 latach to masz silnik w b. dobrym stanie ! jedynie można zrobić uszczelniacze !!!!

Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Post autor: aswalt » 11 lip 2012, 20:00

pisałem juz ze w ostatnich 5 latach głowica i pierścienie, głowica to kąplet, gniazda planowanie uszczelniacze itp. wymienie olej i zobacze, gosc w sklepie motoryzacyjnym mi powiedział ze oleje mineralne maja to do siebie ze przy wysokich temp są bardzo zadkie a nawet żadsze od full syntentyka, a zimną bardzo gęsty, olej ma juz dawno wyjechana normę wiec to tez robi go żadszym, wymienie i dam znac, teraz poszedł litr na 3 tyg i ponad 1000km zobaczymy co będzie po wymianie.

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 11 lip 2012, 23:15

kylo40- a gdzie tam jest w orginalnym wężu odmy jakiś 'filtr, siatka' ja nic takiego nie widziałem :roll: Wiem, że w pokrywie zaworów to jest siatka w separatorze oleju ale nic poza tym. Mi też pluł trochę olejem z odmy to założyłem oil catch tank i po kłopocie <ok>

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 12 lip 2012, 14:17

aswalt możesz sobie różnie tłumaczyć.......,ale po wymianie oleju i tak czeka wymiana uszczelniaczy....


Edit:
Proszę nie używać w postach wielu znaków interpunkcyjnych jeden po drugim gdyż jest to niezgodne z regulaminem.
Zapoznaj się z regulaminem.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2012, 17:34 przez Cris, łącznie zmieniany 1 raz.

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 12 lip 2012, 22:06

BLUECONECT sorki za zamieszanie .
Chodziło mi o to "sitko" w pokrywie, a pisząc wcześniej (po 2-óch browarach) przerzuciłem myśli a silnik poloneza, a tak jest takie cóś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl