Audi 80 b3 1.8s PM+LPG Nagłe duże zużycie oleju.(Odma?)
Audi 80 b3 1.8s PM+LPG Nagłe duże zużycie oleju.(Odma?)
Witam, nie znalałem takiego tematu wiec zakładam nowy, jeśli jest taki to prosze o odesłanie/przeniesienie.
Mam b3 PM-a ogółem silnik ma juz nalatane z 800 000 km ale w ostatnich chyba 5 latach był robiony remont( głowica, pierscienie) nie wiem jak to było dawniej ale auto jest od 15 lat w rodzinie i to chba jedyny remont tego silnika. ogółem wszytko lux bo samochod ciągnie dobrze, odpala i wog, ale ostatnio zaobserwowałem duze zużycie oleju, wczesniej od wymiany do wymiany nie dolewałem nic przez 10 000 na mobilu mineralnym , jedyny objaw to olej w filtrze powietrza, filtr jest cały zasyfiły pływał w oleju na bagnecie nie było minimum, dolałem litr mineły 2 tyg i juz prawie minimum w tym czasie zrobiłem ok 1000km, jak ostro przyredukuje to pusci niebieskiego dymka, i teraz nie wiem co robic, co pusciło?
pierscienie,uszczelniacze? co jest z tą odmą ze wali przez nią tyle oleju, dodam jeszzce ze na tym oleju juz mam zrobione z 15 000 i dolałem 2 tyg temu litr i tyle, moze to wina tego ze olej juz przepracowany zrobił sie żadki i zato kopci i ubywa?
Prosze o pomoc
Mam b3 PM-a ogółem silnik ma juz nalatane z 800 000 km ale w ostatnich chyba 5 latach był robiony remont( głowica, pierscienie) nie wiem jak to było dawniej ale auto jest od 15 lat w rodzinie i to chba jedyny remont tego silnika. ogółem wszytko lux bo samochod ciągnie dobrze, odpala i wog, ale ostatnio zaobserwowałem duze zużycie oleju, wczesniej od wymiany do wymiany nie dolewałem nic przez 10 000 na mobilu mineralnym , jedyny objaw to olej w filtrze powietrza, filtr jest cały zasyfiły pływał w oleju na bagnecie nie było minimum, dolałem litr mineły 2 tyg i juz prawie minimum w tym czasie zrobiłem ok 1000km, jak ostro przyredukuje to pusci niebieskiego dymka, i teraz nie wiem co robic, co pusciło?
pierscienie,uszczelniacze? co jest z tą odmą ze wali przez nią tyle oleju, dodam jeszzce ze na tym oleju juz mam zrobione z 15 000 i dolałem 2 tyg temu litr i tyle, moze to wina tego ze olej juz przepracowany zrobił sie żadki i zato kopci i ubywa?
Prosze o pomoc
To mi wygląda na uszczelniacze zaworów. Pewnie były niedawno wymieniane...? Albo żle założyli ,albo dali jakieś marne .Pewnie gniazda zaworów też były regenerowane ? Jeśli nie to może luzy doprowadziły do szybszego zużycia uszczelniaczy. Same uszczelniacze można wymienić bez zdejmowania głowicy ,a więc nie jest to jakaś tragedia.
a w takiej :
http://images27.fotosik.pl/141/625799286a34b0c9med.jpg
no ten "nowy" silnik to 300zł tylko ze tez nie wiadomo ile będzie miał nalatane
dodam tez ze jazda do 5000-6000obr to norma,
gdyby pierscienie były takie do D... to nie było by sprężania co za tym idzie mocy
a mało widziałem ''zajechanych" audi 80 co na 4ce łapia 200 a skrzynia 5tka, mowie wam ze silnik zapitala tylko z kąd ten olej w filtrze, kupie nowy i sie usyfi więc wstrzymuje sie dlatego z wymianą, mołgy zapchac się jakies kanały olejowe?
http://images27.fotosik.pl/141/625799286a34b0c9med.jpg
no ten "nowy" silnik to 300zł tylko ze tez nie wiadomo ile będzie miał nalatane
dodam tez ze jazda do 5000-6000obr to norma,
gdyby pierscienie były takie do D... to nie było by sprężania co za tym idzie mocy
a mało widziałem ''zajechanych" audi 80 co na 4ce łapia 200 a skrzynia 5tka, mowie wam ze silnik zapitala tylko z kąd ten olej w filtrze, kupie nowy i sie usyfi więc wstrzymuje sie dlatego z wymianą, mołgy zapchac się jakies kanały olejowe?
pisałem juz ze w ostatnich 5 latach głowica i pierścienie, głowica to kąplet, gniazda planowanie uszczelniacze itp. wymienie olej i zobacze, gosc w sklepie motoryzacyjnym mi powiedział ze oleje mineralne maja to do siebie ze przy wysokich temp są bardzo zadkie a nawet żadsze od full syntentyka, a zimną bardzo gęsty, olej ma juz dawno wyjechana normę wiec to tez robi go żadszym, wymienie i dam znac, teraz poszedł litr na 3 tyg i ponad 1000km zobaczymy co będzie po wymianie.
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
aswalt możesz sobie różnie tłumaczyć.......,ale po wymianie oleju i tak czeka wymiana uszczelniaczy....
Edit:
Proszę nie używać w postach wielu znaków interpunkcyjnych jeden po drugim gdyż jest to niezgodne z regulaminem.
Zapoznaj się z regulaminem.
Edit:
Proszę nie używać w postach wielu znaków interpunkcyjnych jeden po drugim gdyż jest to niezgodne z regulaminem.
Zapoznaj się z regulaminem.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2012, 17:34 przez Cris, łącznie zmieniany 1 raz.