[80 B4 ABK] Szarpniecie podczas przełączania na lpg
[80 B4 ABK] Szarpniecie podczas przełączania na lpg
Witam. Mam założoną instalację LPG II generacja, przełączenie z Pb na LPG następuje po osiągnieciu 2 tyś. obrotów. Problem polega na tym iż w momencie przełączenia odczuwalne jest dosyć mocne szarpniecie. W czym jest problem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 137
- Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
- Lokalizacja: Legnica
U mnie jest to samo na takiej samej instalacji.Szczerze powiem,że nigdy sie nad tym nie zastanawiałem.Po zatym auto po przełaczeniu sie na gaz przez chwile nie ma mocy.Wydaje mi sie ,ze jest jakis problem z elektrozaworami.Nie wypala do końca benzyny a już jest gaz,to są tylko moje spekulacje,ale wałkój temat ,może ktoś coś wie sensownego,to i u siebie rozwiaze ten problem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Albo jak ma się trochę bardziej zaawansowany sterownik LPG to w jego opcjach jest ustawienie czasu nakładania się podawania benzyny i gazu.krisiun1 pisze:Jeśli jest zainstalowany emulator wtrysku w waszych instalacjach to poszukajcie potencjometru który odpowiada za czas odłączenia wtrysków benzynowych a co za tym idzie odpowiedniego przejścia składem mieszanki LPG.
Ale jak do przełączania jest zwykły trójpozycyjny przełącznik kołyskowy i do odcinania gazu jest zwykły przekaźnik to można zapomnieć o takiej funkcji.
Jakby ktoś nie wiedzieł szarpnięcie bierze się z tego że benzyna jest podawana tuż przy zaworach (czyli na końcu kolektora) a gaz na przepustnicy (w przypadku I i II generacja instalacji gazowych). Gdy odetnie się benzynę i jednocześnie poda gaz we wcześniejszym miejscu układu to silnik dostaje przez chwilę samo powietrze. Jak dojdzie do tego czas potrzebny na dotarcie gazu do samego miksera to powstaje szarpnięcie. Tak właśnie jest jest gdy montuję się układ zasilania paliwem (instalacja LPG na mikserze) będącym technologicznie na poziomie gaźnika.
Można zniwelować szarpnięcie nie dusząc gazu po przerzuceniu na LPG. W sekwencji jest lepiej bo na gaz może przerzucić niezauważalnie na obrotach biegu jałowego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Właśnie pomyślałem, że elektrozawór może się męczyć z otwarciem :mrgreen:aldi pisze:Może któryś elektrozawór się skleja i po przełączeniu na na gaz zanim się rozklei trochę czasu mija.
Stag 100 ma ustawienie czasu nakładania się zasilania oboma paliwami.
emil0893, napisz jaki masz przełącznik/sterownik od gazu.