[b4 abk 2.0 93r +gaz]- pozno reaguje na zdjecie nogi z gazu
[b4 abk 2.0 93r +gaz]- pozno reaguje na zdjecie nogi z gazu
witam. w moim audi od dluzszego czasu dzieja sie dziwne rzeczy:
-gdy jade rownym gazem czuje jak auto co jakis czas samemu dodaje gazu i odejmuje
-gdy puszczam gaz to auto jeszcze przez 2 sekundy jedzie jak bym dalej trzymal wcisniety pedal gazu -z opoznieniem reaguje na puszczenie gazu
-gdy zmieniam biegi to w momencie puszczenia gazu i wcisniecie sprzęgla obroty podskakuja troszke do gory
-gdy puszczam sprzeglo bez gazu aby samochod powoli ruszyl to w momencie ruszania przez chwile samemu dodaje gazu po okolo 2-3 sekundach obroty opadaja
-gdy jade na luzie obroty sa podwyzszone do 1200 a w momencie zatrzymania pojazdu opadaja to 800-900.
Kazdy mechanik co innego gada. Pomozcie
-gdy jade rownym gazem czuje jak auto co jakis czas samemu dodaje gazu i odejmuje
-gdy puszczam gaz to auto jeszcze przez 2 sekundy jedzie jak bym dalej trzymal wcisniety pedal gazu -z opoznieniem reaguje na puszczenie gazu
-gdy zmieniam biegi to w momencie puszczenia gazu i wcisniecie sprzęgla obroty podskakuja troszke do gory
-gdy puszczam sprzeglo bez gazu aby samochod powoli ruszyl to w momencie ruszania przez chwile samemu dodaje gazu po okolo 2-3 sekundach obroty opadaja
-gdy jade na luzie obroty sa podwyzszone do 1200 a w momencie zatrzymania pojazdu opadaja to 800-900.
Kazdy mechanik co innego gada. Pomozcie
Sprawdź czy przepustnica się nie blokuje i czy sprężynki zamykające przepustnice są ok, no i linka czy się nie blokuje, może watro ją przesmarować oliwą, to jak ruszasz bez gazu i obroty wzrastają na chwilę i potem spadają to normalne bo obciążasz silnik w momencie ruszania i krokowy reaguje a jak już jedziesz to zmniejsza dawkę
[ Dodano: 2012-07-13, 11:58 ]
nie wiem czy ABK ma czujnik zamknięcia przepustnicy, jeżeli tak to on może być uszkodzony lub silnik krokowy (ale on raczej jest ok)
[ Dodano: 2012-07-13, 11:58 ]
nie wiem czy ABK ma czujnik zamknięcia przepustnicy, jeżeli tak to on może być uszkodzony lub silnik krokowy (ale on raczej jest ok)
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Przepustnica lub krokowiec, u mnie było tak samo, a jak puściłem gaz to na 2000RPM wskazówka zatrzymywała się i bardzo powoli spadała, a jak jechałem tak w okolicach 1000-2000RPM to gdy puściłem gaz to auto samo jechało i tak jakby poszarpywało (raz wolniej raz szybciej). Nie chciało mi się tego rozbierać więc poruszałem przepustnicą przy wyłączonym silniku ale tak do oporu, trochę rozruszałem krokowca i ustąpiło
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
No to pozostaje TPS. Czyli czujnik położenia przepustnicy. W ABK nie wymaga adaptacji bo go inaczej nie wkręcisz. Musisz tylko poszukać dokładnie takiego samego modelu. Bo bywały różne (z innej strony wtyczka) i różnie się spisywały.
Co do zapłonu to czy był blokowany sterownik? Bo przedmówca dobrze stwierdził. Chociaż objawy są bardzo podobne do zbyt późnego zapłonu. Bez blokady sterownika sygnał będzie skakał i czujnik spalania stukowego będzie korygował kąt zapłonu przez co pseudo mechanicy mają problem bo mówią, że zapłon "skacze". Blokada sterownika "wyłącza" korekcję zapłonu a co za tym idzie czujnik spalania stukowego.
Jak autko się zbiera po nagłym wciśnięciu gazu?
Co do wymienionych części. Czy jesteś pewien stanu wymienionych części?
Dobrze byłoby podpiąć pod vaga i zobaczyć jak wyglądają bloki pomiarowe.
Co do przepustnicy nie spotkałem się wprawdzie z "przycinającą" się przepustnicą (smarowana z odmy) ale przepływka jak najbardziej może się przycinać.
Wracając do przepustnicy były przypadki, że przy ramieniu przepustnicy jest taka śrubka i dla stabilizacji wolnych obrotów "podciągano" przepustnicę powietrza. Sprawdź czy nie masz tak właśnie "podciągniętej przepustnicy". Można poluzować całkiem (z zachowaniem oczywiście pierwotnego położenia) bo obroty ma stabilizować (ustawiać) silnik krokowy a nie uchylona przepustnica.
No i nie trzeba wspominać o nieszczelnościach w dolocie bo ABK na to bardzo nerwowo reaguje i lubią się dziać cuda.
Co do zapłonu to czy był blokowany sterownik? Bo przedmówca dobrze stwierdził. Chociaż objawy są bardzo podobne do zbyt późnego zapłonu. Bez blokady sterownika sygnał będzie skakał i czujnik spalania stukowego będzie korygował kąt zapłonu przez co pseudo mechanicy mają problem bo mówią, że zapłon "skacze". Blokada sterownika "wyłącza" korekcję zapłonu a co za tym idzie czujnik spalania stukowego.
Jak autko się zbiera po nagłym wciśnięciu gazu?
Co do wymienionych części. Czy jesteś pewien stanu wymienionych części?
Dobrze byłoby podpiąć pod vaga i zobaczyć jak wyglądają bloki pomiarowe.
Co do przepustnicy nie spotkałem się wprawdzie z "przycinającą" się przepustnicą (smarowana z odmy) ale przepływka jak najbardziej może się przycinać.
Wracając do przepustnicy były przypadki, że przy ramieniu przepustnicy jest taka śrubka i dla stabilizacji wolnych obrotów "podciągano" przepustnicę powietrza. Sprawdź czy nie masz tak właśnie "podciągniętej przepustnicy". Można poluzować całkiem (z zachowaniem oczywiście pierwotnego położenia) bo obroty ma stabilizować (ustawiać) silnik krokowy a nie uchylona przepustnica.
No i nie trzeba wspominać o nieszczelnościach w dolocie bo ABK na to bardzo nerwowo reaguje i lubią się dziać cuda.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt: