Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 abk 2.0 93r +gaz]- pozno reaguje na zdjecie nogi z gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
la222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 24 cze 2011, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

[b4 abk 2.0 93r +gaz]- pozno reaguje na zdjecie nogi z gazu

Post autor: la222 » 12 lip 2012, 17:25

witam. w moim audi od dluzszego czasu dzieja sie dziwne rzeczy:
-gdy jade rownym gazem czuje jak auto co jakis czas samemu dodaje gazu i odejmuje
-gdy puszczam gaz to auto jeszcze przez 2 sekundy jedzie jak bym dalej trzymal wcisniety pedal gazu -z opoznieniem reaguje na puszczenie gazu
-gdy zmieniam biegi to w momencie puszczenia gazu i wcisniecie sprzęgla obroty podskakuja troszke do gory
-gdy puszczam sprzeglo bez gazu aby samochod powoli ruszyl to w momencie ruszania przez chwile samemu dodaje gazu po okolo 2-3 sekundach obroty opadaja
-gdy jade na luzie obroty sa podwyzszone do 1200 a w momencie zatrzymania pojazdu opadaja to 800-900.

Kazdy mechanik co innego gada. Pomozcie

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 12 lip 2012, 19:05

Na początek polecam sprawdzenie niebieskiego czujnika temp.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lip 2012, 19:14

Ja też miałem taki przypadek i po wymianie czujnika temperatury(niebieskiego) jest troszkę lepiej ale czasami jeszcze potrafi takie cyrki robić.

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 12 lip 2012, 19:27

Można też sprawdzić silniczek krokowy, odpinając go i przejechać się.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 13 lip 2012, 11:57

Sprawdź czy przepustnica się nie blokuje i czy sprężynki zamykające przepustnice są ok, no i linka czy się nie blokuje, może watro ją przesmarować oliwą, to jak ruszasz bez gazu i obroty wzrastają na chwilę i potem spadają to normalne bo obciążasz silnik w momencie ruszania i krokowy reaguje a jak już jedziesz to zmniejsza dawkę

[ Dodano: 2012-07-13, 11:58 ]
nie wiem czy ABK ma czujnik zamknięcia przepustnicy, jeżeli tak to on może być uszkodzony lub silnik krokowy (ale on raczej jest ok)

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 13 lip 2012, 12:14

Przepustnica lub krokowiec, u mnie było tak samo, a jak puściłem gaz to na 2000RPM wskazówka zatrzymywała się i bardzo powoli spadała, a jak jechałem tak w okolicach 1000-2000RPM to gdy puściłem gaz to auto samo jechało i tak jakby poszarpywało (raz wolniej raz szybciej). Nie chciało mi się tego rozbierać więc poruszałem przepustnicą przy wyłączonym silniku ale tak do oporu, trochę rozruszałem krokowca i ustąpiło :)

la222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 24 cze 2011, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: la222 » 13 lip 2012, 15:37

wymienilem juz krokowy, przeplywomierz, czujnik przepustnicy, niebieski czujnik i nic nie dalo

zbychu

Post autor: zbychu » 13 lip 2012, 15:58

a co sądzicie o zaworku ciśnienia paliwa,tym na listwie wtryskowej.może on nie trzyma ....

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lip 2012, 16:28

zbychu pisze:a co sądzicie o zaworku ciśnienia paliwa,tym na listwie wtryskowej.może on nie trzyma ....
no w moim przypadku, zaworek był dobry

zbychu

Post autor: zbychu » 15 lip 2012, 12:00

Przekażnik nr 30 można by sprawdzić,ten pod kierownicą.Ponoć jak jest wadliwy to się dzieją różne rzeczy z obrotami,poprawić luty nie zaszkodzi....

la222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 24 cze 2011, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: la222 » 15 lip 2012, 13:05

przekaZNIK tez mam wymieniony odma wyczyszczona.A moze to byc wina zaplonu?bo kiedys gosciu mi na lampe ustwaial na 6 stopni na nagrzanym silniku i przy 2 tys obrotow. moze to jest powod?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 15 lip 2012, 20:06

la222, Jeśli Gościu zablokował sterownik to ustawiał jak najbardziej prawidłowo.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 15 lip 2012, 21:40

No to pozostaje TPS. Czyli czujnik położenia przepustnicy. W ABK nie wymaga adaptacji bo go inaczej nie wkręcisz. Musisz tylko poszukać dokładnie takiego samego modelu. Bo bywały różne (z innej strony wtyczka) i różnie się spisywały.

Co do zapłonu to czy był blokowany sterownik? Bo przedmówca dobrze stwierdził. Chociaż objawy są bardzo podobne do zbyt późnego zapłonu. Bez blokady sterownika sygnał będzie skakał i czujnik spalania stukowego będzie korygował kąt zapłonu przez co pseudo mechanicy mają problem bo mówią, że zapłon "skacze". Blokada sterownika "wyłącza" korekcję zapłonu a co za tym idzie czujnik spalania stukowego.

Jak autko się zbiera po nagłym wciśnięciu gazu?

Co do wymienionych części. Czy jesteś pewien stanu wymienionych części?

Dobrze byłoby podpiąć pod vaga i zobaczyć jak wyglądają bloki pomiarowe.
Co do przepustnicy nie spotkałem się wprawdzie z "przycinającą" się przepustnicą (smarowana z odmy) ale przepływka jak najbardziej może się przycinać.
Wracając do przepustnicy były przypadki, że przy ramieniu przepustnicy jest taka śrubka i dla stabilizacji wolnych obrotów "podciągano" przepustnicę powietrza. Sprawdź czy nie masz tak właśnie "podciągniętej przepustnicy". Można poluzować całkiem (z zachowaniem oczywiście pierwotnego położenia) bo obroty ma stabilizować (ustawiać) silnik krokowy a nie uchylona przepustnica.

No i nie trzeba wspominać o nieszczelnościach w dolocie bo ABK na to bardzo nerwowo reaguje i lubią się dziać cuda.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 15 lip 2012, 21:45

la222, możesz mieć luzy na ośce przepustnicy tam zasysa lewe powietrze i głupieje albo przepustnica jest już wyrobiona w środku i nie domyka się prawidłowo, a jak się zatrzymasz do krokowy wyrówna, zmniejszy obroty.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 15 lip 2012, 21:46



Mierzony między pierwszym i środkowym. Należy bardzo powoli przesuwać i zwracać uwagę na "zaniki". To znaczy miejsca gdzie oporność wzrośnie do nieskończoności. To jest przerwa i ECU wówczas głupieje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl