Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 ]1.9d 1Y swap na 1.9tdi B4 kilka pytań

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
piotr1989pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 lip 2012, 19:51
Lokalizacja: Sandomierz

[B3 ]1.9d 1Y swap na 1.9tdi B4 kilka pytań

Post autor: piotr1989pl » 17 lip 2012, 20:06

Witam, najpierw jako nowy użytkownik tegoż forum chciałbym się przedstawić :) Temat mój dotyczy niedawno zakupionej 80tki w budzie b3 z 1988r z silnikiem 1Y 1.9d. Niestety któregoś pięknego dnia wracając 80tką walnął wał oraz pękł pasek rozrządu przy 120km/h :/ co w skutkach było niezbyt miłe....holowanie itp. A kilka dni wcześniej robiłem całą głowicę rozrząd itp. oddając auto mechanikowi....jak się okazało zmienił on tylko pasek rozrządu bez napinacza i pompy wody.... ehhh nie wiem czy to również miało wpływ ale teraz oddając już do zaufanego mechanika stwierdził on iż miał na to wpływ wał który również się rozsypał. Ponieważ nie jestem specjalistą w mechanice pojazdowej, a znajomy mechanik zasugerował wymianę silnika na 19tdi z b4 ponieważ wynalazł komplet z intercoolerem za 800zł zdecydowałem się.....chciałem mieć tanie auto do jazdy wiadomo 1.9d 1Y był tani w eksploatacji....ale teraz obawiam się tej przekładki, mechanik twierdzi że stara skrzynia biegów wytrzyma ale z tego co na różnych forach widzę o tejże tematyce to mam wątpliwości....za auto dałem 2800zł....a obawiam się ogromnego utonięcia w koszty.....ehhh doradźcie czy ta skrzynia da radę....dużo jeżdżę codziennie ponieważ jako student dziennie robię 100-150km do uczelni,a na weekendach jako muzyk też dużo na grania jeżdżę po Polsce a potrzebuję pewne auto. Oraz druga kwestia czy warto dalej się w to pakować? Bo buda bardzo zdrowa i środek zadbany, rzekomo silnik też w stanie bdb ale mam coraz większe wątpliwości co do wytrzymałości starej skrzyni.... a jak wiadomo silnik przekładka daje już 1300zł a gdzie skrzynia....
Z góry dziękuję za rozwikłanie moich wątpliwości jako nowicjusza na Waszym forum
Pozdrawiam użytkowników 80tek ;)
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2012, 23:36 przez piotr1989pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 lip 2012, 20:11

Obejrzyj ten silnik czy oby nie jest nastawnik pompy paliwa z górnym przelewem.

piotr1989pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 lip 2012, 19:51
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: piotr1989pl » 17 lip 2012, 20:21

Tzn ja tak jak wspomniałem jestem laikiem w sprawach przekładek, bardziej zaawansowanych kwestii mechanicznych itp, mechanik który robi to auto gwarantował że silnik pasuje tylko wciąż obawiam się czy gdzieś na trasie skrzynia się nie rozsypie z racji większej mocy a co za tym idzie skrzynia na allegro o oznaczeniu BAA to kosz rzędu 800zł plus wymiana i nagle wyjdzie z samych kosztów a4 tdi z początku produkcji.... :/ tego się właśnie obawiam.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 17 lip 2012, 21:56

Skrzynia wytrzyma ;-)
Co dokładniej wchodzi w skład silnika? Przerobiłem już dwa swapy TDI, jeden do b3 a drugi do Audi Coupe.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 17 lip 2012, 22:00

Ale pompę wtryskową to i tak będziesz musiał wstawić od 1.9TD jak się nie mylę bo od 1.9 D to nie bardzo będzie silnik chodził. Bo pompy od TDI nie wstawisz bo nie masz kompa.

piotr1989pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 lip 2012, 19:51
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: piotr1989pl » 17 lip 2012, 22:12

z góry dzięki za podpowiedzi, przekaże mechanikowi wszelkie informacje, choć raczej zna się na rzeczy więc mam nadzieję że będzie zrobione raz a dobrze. Kamień z serca że skrzynia wytrzyma....bo wiadomo sześćdziesiąt parę kucyków w serii to nie to co 90....i ponoć jest szansa że delikatnie mniej będzie palił ten tdi aniżeli stary 1.9d oczywiście mając na uwadze jazdę do 3tyś obr ;)

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 17 lip 2012, 22:33

Spalać powinien mniej paliwa no i w zimę TDI trochę łatwiej pali ;-)
A co do skrzyni to się nie martw. Silnik będzie mocniejszy o 22 KM a nie 200 KM także skrzyni nie rozerwie. :mrgreen:

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 12 sie 2012, 20:26

Opowiedz proszę Piotrze, jak uda się ten swap? Czy dużo trzeba było przerabiać? Wykorzystane coś było z 1Y? Jakie dodatkowe koszta doszły do ostatecznego rachunku?

paprykarz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:02
Lokalizacja: zach pomorskie

Post autor: paprykarz » 13 sie 2012, 15:47

witam hihih,będzie o ile będzie z ori pompom i kompem,inaczej to słabo to chodzi,jedzie bo jedzie,a pali więcej,szukaj kolego takiego samego jak miałeś motoru,lub samego td,tego też można podkręcić i szybciej i łatwiej

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 13 sie 2012, 23:17

mTDI z pompą 10-11 mm moim zdaniem ma bardzo duży potencjał i osiagami można przewyższyc TDI, i spalanie na pewno nie będzie większe, jeśli wstawiona została by fabryczna pompa od TD 9 mm to spalanie nawet mniejsze od TDI.

piotr1989pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 lip 2012, 19:51
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: piotr1989pl » 12 wrz 2012, 11:45

Ehhh.... ze swapem do tej pory problem.... :/ ponieważ silnik znalazł się w stanie idealnym ale chłodnica z intercoolerem....nie pasuje od tdi :/ komora silnika jest rzekomo wg mechanika mniejsza w b3 od b4 i nie idzie włożyć chłodnicy z intercoolerem od tdi :/ dlatego też został wyciągnięty tdi i włożony dla sprawdzenia również w dobrej kondycji 1.6d zwykły ale znów...łapa od mocowania silnika nie pasuje....dlatego teraz już nie wiem co robić i mechanik też rozkłada ręce leżą 3 chłodnice jedna pasuje to znowu dziurawa :/ panowie doradźcie jakiej chłodnicy szukać żeby pasowała do tdi jeżeli ktoś takową przekładkę już robił w b3 bo gość co mi robi już nawet nie może patrzeć na audi... a ja też nie wiem co robić...myślałem czy chłodnica z b3 1.6td by nie pasowała czasem, ponieważ ma mniejszy intercooler....z góry dziękuję za sugestie i podpowiedzi.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 12 wrz 2012, 12:00

Musisz wspawać łapy na podłużnice z b4 inaczej nie podejdzie

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 12 wrz 2012, 14:20

Na spokojnie. Tak jak kolega wyżej napisał, najpierw osadź silnik. Zrób to na wzór z B4, czyli dospawaj odpowiednio łapy. Chłodnice możesz wsadzić swoją, powinna się zmieścić. Jeżeli węże nie będą chciały pasować, to pokombinuj tak, aby pasowały. Generalnie największa kompatybilność z 1z masz z 1,6 td.
A o intercooler się nie martw, bo bez tego, czy na mniejszym też auto pojedzie. Najwyżej gdzie indziej zamontujesz, np po prawej jest dużo miejsca pod maską <ok>

piotr1989pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 lip 2012, 19:51
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: piotr1989pl » 12 wrz 2012, 16:36

To muszę przekazać tą wiedzę mechanikowi....ja zbytnio się nie znam tyle ile byłem przy modernizacji....sam silnik od b4 tdi wszedł i był osadzony nawet na chwile został odpalony i pali od tyka...tylko coraz bardziej dochodzę do wniosku że jest to "mechanik" w cudzysłowie... przecież mam dobrą chłodnicę od 1.9d i przecież mógł ją założyć.... a co do oryginalnej chłodnicy od b4tdi twierdził że właśnie jest problem z umiejscowieniem intercoolera.... a najgorsze że teraz nawet nie mam jak tego auta stamtąd zabrać tylko laweta ehhhh a zabieg już trwa kilka tygodni.....nie ma to jak mieć pecha.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 wrz 2012, 17:20

Co on pitoli, przecież chłodnica pasuje. A IC niech da tam gdzie seryjnie był.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl