Witam, najpierw jako nowy użytkownik tegoż forum chciałbym się przedstawić

Temat mój dotyczy niedawno zakupionej 80tki w budzie b3 z 1988r z silnikiem 1Y 1.9d. Niestety któregoś pięknego dnia wracając 80tką walnął wał oraz pękł pasek rozrządu przy 120km/h

co w skutkach było niezbyt miłe....holowanie itp. A kilka dni wcześniej robiłem całą głowicę rozrząd itp. oddając auto mechanikowi....jak się okazało zmienił on tylko pasek rozrządu bez napinacza i pompy wody.... ehhh nie wiem czy to również miało wpływ ale teraz oddając już do zaufanego mechanika stwierdził on iż miał na to wpływ wał który również się rozsypał. Ponieważ nie jestem specjalistą w mechanice pojazdowej, a znajomy mechanik zasugerował wymianę silnika na 19tdi z b4 ponieważ wynalazł komplet z intercoolerem za 800zł zdecydowałem się.....chciałem mieć tanie auto do jazdy wiadomo 1.9d 1Y był tani w eksploatacji....ale teraz obawiam się tej przekładki, mechanik twierdzi że stara skrzynia biegów wytrzyma ale z tego co na różnych forach widzę o tejże tematyce to mam wątpliwości....za auto dałem 2800zł....a obawiam się ogromnego utonięcia w koszty.....ehhh doradźcie czy ta skrzynia da radę....dużo jeżdżę codziennie ponieważ jako student dziennie robię 100-150km do uczelni,a na weekendach jako muzyk też dużo na grania jeżdżę po Polsce a potrzebuję pewne auto. Oraz druga kwestia czy warto dalej się w to pakować? Bo buda bardzo zdrowa i środek zadbany, rzekomo silnik też w stanie bdb ale mam coraz większe wątpliwości co do wytrzymałości starej skrzyni.... a jak wiadomo silnik przekładka daje już 1300zł a gdzie skrzynia....
Z góry dziękuję za rozwikłanie moich wątpliwości jako nowicjusza na Waszym forum
Pozdrawiam użytkowników 80tek
