Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 ABK] Okopcony wydech - dlaczego?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Arek105kw3

[80 b4 ABK] Okopcony wydech - dlaczego?

Post autor: Arek105kw3 » 16 paź 2007, 19:40

Witam
O czym swiadczy sadza na koncowce rury wydechowej i oczywiscie we wnetrzu rury? Sadza nie jest tłusta od oleju, zjawisko podobne jest do odymionego wydechy w slnikach diesla. Auto nie jezdzi na gazie. Wtrysk wielopunktowy.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2007, 19:46 przez Arek105kw3, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 paź 2007, 19:45

Najczęściej świadczy o za bogatej mieszance w silniku. To jest rzeczywiście sadza.

PS. Jak nazywasz temat to tak by mniej więcej wprowadzał w problem. Spójrz jak to przeedytowałem. A poza tym przeczytaj regulamin i zasady nazywania tematów (przyklejone w każdym dziale), to będziesz wiedział jak to robić.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 16 paź 2007, 20:03

Może być uszkodzony regulator ciśnienia paliwa lub czujnik temperatury silnika.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 16 paź 2007, 20:05

A co jezeli jest okopcona od jazdy na gazie ?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 16 paź 2007, 20:08

wilu8 pisze:A co jezeli jest okopcona od jazdy na gazie ?
Za bogata mieszanka.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 16 paź 2007, 20:12

Dziś jak zobaczyłem jak Niunia kopci to normalnie mi szczeka opadła, :-?
odpalona była na benzynie, na zimnym silniku. Wydech jest cały w sadzy. :-(
Może wiecie w czym tkwi problem ? :roll: :roll:

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 16 paź 2007, 20:28

Witam.
Pełna zgoda jeśli bogata mieszanka,ale radzę sprawdzić czy silnik nie zużywa nadmiernie oleju ,bo to najczęściej jest przyczyną zanieczyszczonego układu wydechowego sadzą.
Jasiu.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 paź 2007, 21:39

MIODEK pisze:Dziś jak zobaczyłem jak Niunia kopci to normalnie mi szczeka opadła, :-?
odpalona była na benzynie, na zimnym silniku.
Rozumiem, że masz też LPG. Jeśli tak to odwieczny problem z emulacją lambdy i rozjechaną mapą benzynową :-( . Przestaw emulację na "masa", zrób reset ECU, zaadoptuj na benzynie i z czapki. Jeśli nie ustąpi to: sprawdź regulator ciśnienia i czujnik temp. silnika do ECU.
Jasiu pisze:radzę sprawdzić czy silnik nie zużywa nadmiernie oleju
Wtedy sadza byłaby tłustawa.

japan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 25 sty 2007, 17:26
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: japan » 16 paź 2007, 22:19

Podłącz pod Vaga, stawiam na czujnik temperatury cieczy (niebieski) , sonda lambda, lub przepływomierz. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 17 paź 2007, 06:43

Danek a mógłbyś bardziej rozwinąć Twoją wypowiedź, bo nie za bardzo wiem o co chodzi :roll:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 paź 2007, 08:23

Drogi Miodku, a czytałeś mój artykuł w download/lpg/parę słów o LPG? Pewnie nie. W takim razie polecam gorąco, wszystko tam wyjaśniłem. W skrócie: źle ustawiona lub brak emulacji sygnału sondy lambda w czasie pracy na LPG powoduje modyfikację mapy wtrysku (czasów) benzyny, co powoduje w znakomitej większości przypadków zalewanie silnika zbyt bogatą mieszanką.
japan, w ABT nie ma przepływomierza, sonda - owszem ale na LPG też by paskudnie chodził i/lub palił sporo za dużo, czujnik temp. być może ale szybciej jest to wina emulacji.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 17 paź 2007, 16:17

Eeee czy oby nie przesadzacie Panowie ?
Ja mam również w środku rury czarno. Auto nie bierze mi oliwy, nie spala nadmiernie paliwa, chodzi jak malina tylko cyka, czujniki sprawne, sonda ok, na VAGu wszystko ok.
Mimo, że mam czarno w środku, leci mi woda z wydechu, a rano auto wali parą podczas chłodnego poranka.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 paź 2007, 20:33

Doc pisze:Eeee czy oby nie przesadzacie Panowie ?
Spoko, ja nie piszę o delikatnym nalocie, tylko o solidnie czarnym wydechu zarówno wewnątrz rury jak i na zewnątrz końcówki. Delikatny osad jest u każdego. Chociaż u zagazowanych zdecydowanie mniejszy :-) .

dziq111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 05 maja 2007, 12:39
Lokalizacja: Bieruń woj. Slaskie

Post autor: dziq111 » 17 paź 2007, 23:19

A może to poprostu źle ustawiony zapłon? jak by nie było u mnie też solidnie kopcił ale tylko przez chwile:) po po wyjeciu wałka pośredniego przestawil mi sie zapłon i to była przyczyna:) ale po odpaleniu dopiero ustawiałem niestety na słuch bo nie mam jeszcze lampy.

Awatar użytkownika
homer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 392
Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
Kontakt:

Post autor: homer » 18 paź 2007, 21:58

u mnie przelewalo przez silnik krokowy oraz jego sterownik(przynajmniej tak mowi moj elektromonter) z tym ze zalewalo tak ze albo sie nie dalo jezdzic albo jezdzil ale az "pluł sadza" moj kumpel jakza mna jechal to po porzegazowce mial(autentycznie)z 2-3mm osadu na masce odleglosc jaka ans dzielila ok 70cm :shock:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl