[80 b4 ABK] Okopcony wydech - dlaczego?
[80 b4 ABK] Okopcony wydech - dlaczego?
Witam
O czym swiadczy sadza na koncowce rury wydechowej i oczywiscie we wnetrzu rury? Sadza nie jest tłusta od oleju, zjawisko podobne jest do odymionego wydechy w slnikach diesla. Auto nie jezdzi na gazie. Wtrysk wielopunktowy.
O czym swiadczy sadza na koncowce rury wydechowej i oczywiscie we wnetrzu rury? Sadza nie jest tłusta od oleju, zjawisko podobne jest do odymionego wydechy w slnikach diesla. Auto nie jezdzi na gazie. Wtrysk wielopunktowy.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2007, 19:46 przez Arek105kw3, łącznie zmieniany 2 razy.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Najczęściej świadczy o za bogatej mieszance w silniku. To jest rzeczywiście sadza.
PS. Jak nazywasz temat to tak by mniej więcej wprowadzał w problem. Spójrz jak to przeedytowałem. A poza tym przeczytaj regulamin i zasady nazywania tematów (przyklejone w każdym dziale), to będziesz wiedział jak to robić.
PS. Jak nazywasz temat to tak by mniej więcej wprowadzał w problem. Spójrz jak to przeedytowałem. A poza tym przeczytaj regulamin i zasady nazywania tematów (przyklejone w każdym dziale), to będziesz wiedział jak to robić.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Rozumiem, że masz też LPG. Jeśli tak to odwieczny problem z emulacją lambdy i rozjechaną mapą benzynową . Przestaw emulację na "masa", zrób reset ECU, zaadoptuj na benzynie i z czapki. Jeśli nie ustąpi to: sprawdź regulator ciśnienia i czujnik temp. silnika do ECU.MIODEK pisze:Dziś jak zobaczyłem jak Niunia kopci to normalnie mi szczeka opadła,
odpalona była na benzynie, na zimnym silniku.
Wtedy sadza byłaby tłustawa.Jasiu pisze:radzę sprawdzić czy silnik nie zużywa nadmiernie oleju
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Drogi Miodku, a czytałeś mój artykuł w download/lpg/parę słów o LPG? Pewnie nie. W takim razie polecam gorąco, wszystko tam wyjaśniłem. W skrócie: źle ustawiona lub brak emulacji sygnału sondy lambda w czasie pracy na LPG powoduje modyfikację mapy wtrysku (czasów) benzyny, co powoduje w znakomitej większości przypadków zalewanie silnika zbyt bogatą mieszanką.
japan, w ABT nie ma przepływomierza, sonda - owszem ale na LPG też by paskudnie chodził i/lub palił sporo za dużo, czujnik temp. być może ale szybciej jest to wina emulacji.
japan, w ABT nie ma przepływomierza, sonda - owszem ale na LPG też by paskudnie chodził i/lub palił sporo za dużo, czujnik temp. być może ale szybciej jest to wina emulacji.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Eeee czy oby nie przesadzacie Panowie ?
Ja mam również w środku rury czarno. Auto nie bierze mi oliwy, nie spala nadmiernie paliwa, chodzi jak malina tylko cyka, czujniki sprawne, sonda ok, na VAGu wszystko ok.
Mimo, że mam czarno w środku, leci mi woda z wydechu, a rano auto wali parą podczas chłodnego poranka.
Ja mam również w środku rury czarno. Auto nie bierze mi oliwy, nie spala nadmiernie paliwa, chodzi jak malina tylko cyka, czujniki sprawne, sonda ok, na VAGu wszystko ok.
Mimo, że mam czarno w środku, leci mi woda z wydechu, a rano auto wali parą podczas chłodnego poranka.
- homer
- Forum Audi 80
- Posty: 392
- Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
- Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
- Kontakt:
u mnie przelewalo przez silnik krokowy oraz jego sterownik(przynajmniej tak mowi moj elektromonter) z tym ze zalewalo tak ze albo sie nie dalo jezdzic albo jezdzil ale az "pluł sadza" moj kumpel jakza mna jechal to po porzegazowce mial(autentycznie)z 2-3mm osadu na masce odleglosc jaka ans dzielila ok 70cm :shock: