[B4 ABK] pomoc przy ustawieniu stag 200
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
nie wiem nie mam juz siły do niego podłączyłem kazdy wtrysk osobno musiałem zrobic własna wiazke bo na ori wiazce nie pokazywal czasu wtrysku choc na bp chodził. Ten reduktor jest jakis dziwny bo jak chodzi na gazie to cisnienie wynosi 1.00 bara a jak przelącze na pb to rosnie do 3 jak znow przełacze na gaz to zaczyna powoli spadac i zatrzymuje sie na 1 bar a podczas kalibracji przełacza sobie po jednym wtryskiwaczu i cisnienie tak nie spada tylko utrzymuje sie na ok 2 bara. Dalej chodzi jak na 3 garach ta sekwencja zjada mi coraz wiecej nerwow i pieniedzy :evil:
Poszukam jakiegos dobrego gazownika w lublinie i w poniedziałek jade zeby mi to ustawił bo ja juz sie poddaje cos jest nie tak a ja nie wiem co
Poszukam jakiegos dobrego gazownika w lublinie i w poniedziałek jade zeby mi to ustawił bo ja juz sie poddaje cos jest nie tak a ja nie wiem co
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Co jak co ale reduktor ma spore odchyły. Ja miałem ustawiony na 1,1 i wahania wynosiły góra 0,04 bara w obie strony.
Wydaje mi się, że reduktor do regeneracji. Można kupić gotowy zestaw uszczelek producenta razem z membranami i samemu wszystko wymienić. Trzeba tylko dobrze na początku z komputerem ustawić ciśnienie. Na twoje matrixy wystarczy 1,1-1,2 bara przy średnicy dysz 2,0. Wyższe ciśnienie skróci czas wtrysków.
Wydaje mi się, że reduktor do regeneracji. Można kupić gotowy zestaw uszczelek producenta razem z membranami i samemu wszystko wymienić. Trzeba tylko dobrze na początku z komputerem ustawić ciśnienie. Na twoje matrixy wystarczy 1,1-1,2 bara przy średnicy dysz 2,0. Wyższe ciśnienie skróci czas wtrysków.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
Ale podczas pracy na gazie ciśnienie utrzymuje się tak jak jest ustawione a jak np przełącze na pb albo np długo hamuje silnikiem i wtryski nie pracują to ciśnienie nie trzyma np te 1.1 bara tylko wzrasta do 2 a nawet 3 barów a jak naciśnę gaz to zaczyna go zalewac. Auto jest mi potrzebne a na gazie szarpie a w lublinie znalazłem gazownika który jest bardzo dobry w tym co robi i staga zna jak mało kto ale dzwoniłem i les na urlopie i wróci za miesiąc
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Na początek zwiększ ciśnienie (do 1,2) bo matrixy to szybkie i precyzyjne wtryski a czasy rzędu 4,3 ms to są dobre dla Valteków (poniżej 3,8 świrują).
Spróbuj odpiąć sondę i zobacz jak wtedy będzie pracował. Chyba, że napięcie na sondzie skacze ci między 0,1 a 0,9 V to znaczy, że jest ok.
Najlepiej będzie jak zrobisz screeny jak pracuje na LPG na wolnych obrotach.
Spróbuj odpiąć sondę i zobacz jak wtedy będzie pracował. Chyba, że napięcie na sondzie skacze ci między 0,1 a 0,9 V to znaczy, że jest ok.
Najlepiej będzie jak zrobisz screeny jak pracuje na LPG na wolnych obrotach.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
Jak ja nawet nie mogę prawidłowo zrobić autokalibracji bo po włączeniu elektrozaworow robi się 3 bary i jak włącza po jednym wtrysku to ciśnienie nie spada i silnik zaczyna szarpać a jak jakoś uda się zrobić ta kalibracje to silnik chodzi jak na 3 cylindrach i wtedy ciśnienie gazu spada bo chodzą 4 wtryski i utrzymuje się 1bar. Koledzy jak jest u was jak macie podpietego kompa pod gaz i podczas pracy na gazie jest np 1bar a jak przełączyćie na benzynę czyli elektrozawory zamknięte to ciśnienie gazu rośnie czy utrzymuje się ten 1bar bo u mnie rośnie i nie wiem czy mam dobry ten reduktor czy zły?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
U mnie się podniesie max o 0,1 bara po przełączaniu na benzynę. Musisz mieć coś nie tak z reduktorem, chyba jest na nim elektrozawór, może on się zacina...
Może nie męcz się z tą autokalibracją, jak silnik chodzi jakoś na gazie to sam wyreguluj mnożnik. Gdy żadna kropka nie jest zaznaczona to strzałkami góra/dół przesuwasz mnożnik na całej długości. Wtedy ustaw aby czas wtrysku benzyny był taki sam jak przy pracy na benzynie. Pomagaj sobie patrząc na pracę sondy lambda przy przełączaniu benzyna/gaz/benzyna aby po przełączeniu nie "wisiała" w jednym położeniu a zaczynała oscylować jak najszybciej po przełączeniu.
Może nie męcz się z tą autokalibracją, jak silnik chodzi jakoś na gazie to sam wyreguluj mnożnik. Gdy żadna kropka nie jest zaznaczona to strzałkami góra/dół przesuwasz mnożnik na całej długości. Wtedy ustaw aby czas wtrysku benzyny był taki sam jak przy pracy na benzynie. Pomagaj sobie patrząc na pracę sondy lambda przy przełączaniu benzyna/gaz/benzyna aby po przełączeniu nie "wisiała" w jednym położeniu a zaczynała oscylować jak najszybciej po przełączeniu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
mnoznikiem probowałem cos robic ale to nic nie dawało dalej silnik chodził jak na 3garach.
Mi sie wydaje ze źle zrobiona autokalibracja tak zrobiła bo jak właczał sie jeden wtrysk gazowy to było 3 bary a jak włączyły się wszystkie to spadło do 1b
Ten elektrozawór w reduktorze to nie trzyma przynajmniej mi sie tak wydaje bo jak go rozebrałem to tak dzwne mi sie to wydawało z budowy ale po starej instalacji 10cm dalej jest elektrozawor z filtrem ktoru na 100% trzyma bo jak zmieniałem reduktor to nie zakrecałem butli i własnie on był zamkniety.
Coś mi sie wydaje ze trzeba poszukac zestawu naprawczego lub nowego redukrora
[ Dodano: 2012-07-22, 17:08 ]
Tylko nie wiem co zrobić czy reanimować stary reduktor zestawem naprawczym z alledrogo na 50zł jeszcze do mojego scorpiona ST sa 2 rodzaje stary typ i nowy to pzed zamownieniem musiałbym rozebrac stary i zobaczyc co tam jest
Lub kupić nowy np spodobał mi sie magic III jest mały wyrabia sie do 250km i kosztuje tyle co inne czyli ok 180zł
Co byście zrobili na moim miejscu
myslałem tez o podmianie reduktora od kogos ale nie mam od kogo
Mi sie wydaje ze źle zrobiona autokalibracja tak zrobiła bo jak właczał sie jeden wtrysk gazowy to było 3 bary a jak włączyły się wszystkie to spadło do 1b
Ten elektrozawór w reduktorze to nie trzyma przynajmniej mi sie tak wydaje bo jak go rozebrałem to tak dzwne mi sie to wydawało z budowy ale po starej instalacji 10cm dalej jest elektrozawor z filtrem ktoru na 100% trzyma bo jak zmieniałem reduktor to nie zakrecałem butli i własnie on był zamkniety.
Coś mi sie wydaje ze trzeba poszukac zestawu naprawczego lub nowego redukrora
[ Dodano: 2012-07-22, 17:08 ]
Tylko nie wiem co zrobić czy reanimować stary reduktor zestawem naprawczym z alledrogo na 50zł jeszcze do mojego scorpiona ST sa 2 rodzaje stary typ i nowy to pzed zamownieniem musiałbym rozebrac stary i zobaczyc co tam jest
Lub kupić nowy np spodobał mi sie magic III jest mały wyrabia sie do 250km i kosztuje tyle co inne czyli ok 180zł
Co byście zrobili na moim miejscu
myslałem tez o podmianie reduktora od kogos ale nie mam od kogo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może jak reduktor nie jest mocno zmęczony powinno obejść się bez zestawu naprawczego. Wystarczyłoby go rozebrać przeczyścić, zobaczyć co z zaworem i złożyć.
O magic III krąży sporo negatywnych opinii tak jak o scorpionach.
A ciśnienie wzrasta gdy silnik pracował na 4 wtryskiwaczach gazowych i wyłączałeś po jednym wtryskiwaczu?
O magic III krąży sporo negatywnych opinii tak jak o scorpionach.
A ciśnienie wzrasta gdy silnik pracował na 4 wtryskiwaczach gazowych i wyłączałeś po jednym wtryskiwaczu?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
No czyszczeniem chyba nie naprawisz reduktora. Membrany już są zmęczone i nic z tym nie zrobisz. Trzeba się zaopatrzyć w zestaw naprawczy i wykonać zabieg zgodnie z instrukcją. Dobrze jest zapytać się w sklepie czy nie ma jakichś sposobów. A po wymianie membran i uszczelek reduktor masz "prawie nowy" i nie ma sensu kupować nowego. Najlepiej wziąć reduktor i pokazać w sklepie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Ja się zaopatrywałem w takim sklepie w Tarnowskich Górach. Jest na allegro. Można zadzwonić i poprosić o pomoc. Kupowałem u nich parę gratów do swojej gazowni i jest to raczej dobra firma.
[ Dodano: 2012-07-30, 12:47 ]
Na szybko znalazłem to: http://moto.allegro.pl/k58-zestaw-napra ... 88620.html
[ Dodano: 2012-07-30, 12:47 ]
Na szybko znalazłem to: http://moto.allegro.pl/k58-zestaw-napra ... 88620.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt: