Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] pomoc przy ustawieniu stag 200

Wszystko co związane z LPG
konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 21 lip 2012, 15:47

nie wiem nie mam juz siły do niego podłączyłem kazdy wtrysk osobno musiałem zrobic własna wiazke bo na ori wiazce nie pokazywal czasu wtrysku choc na bp chodził. Ten reduktor jest jakis dziwny bo jak chodzi na gazie to cisnienie wynosi 1.00 bara a jak przelącze na pb to rosnie do 3 jak znow przełacze na gaz to zaczyna powoli spadac i zatrzymuje sie na 1 bar a podczas kalibracji przełacza sobie po jednym wtryskiwaczu i cisnienie tak nie spada tylko utrzymuje sie na ok 2 bara. Dalej chodzi jak na 3 garach ta sekwencja zjada mi coraz wiecej nerwow i pieniedzy :evil:
Poszukam jakiegos dobrego gazownika w lublinie i w poniedziałek jade zeby mi to ustawił bo ja juz sie poddaje cos jest nie tak a ja nie wiem co

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 lip 2012, 22:13

Co jak co ale reduktor ma spore odchyły. Ja miałem ustawiony na 1,1 i wahania wynosiły góra 0,04 bara w obie strony.

Wydaje mi się, że reduktor do regeneracji. Można kupić gotowy zestaw uszczelek producenta razem z membranami i samemu wszystko wymienić. Trzeba tylko dobrze na początku z komputerem ustawić ciśnienie. Na twoje matrixy wystarczy 1,1-1,2 bara przy średnicy dysz 2,0. Wyższe ciśnienie skróci czas wtrysków.

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 22 lip 2012, 10:46

Ale podczas pracy na gazie ciśnienie utrzymuje się tak jak jest ustawione a jak np przełącze na pb albo np długo hamuje silnikiem i wtryski nie pracują to ciśnienie nie trzyma np te 1.1 bara tylko wzrasta do 2 a nawet 3 barów a jak naciśnę gaz to zaczyna go zalewac. Auto jest mi potrzebne a na gazie szarpie a w lublinie znalazłem gazownika który jest bardzo dobry w tym co robi i staga zna jak mało kto ale dzwoniłem i les na urlopie i wróci za miesiąc :/

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 22 lip 2012, 11:39

Na początek zwiększ ciśnienie (do 1,2) bo matrixy to szybkie i precyzyjne wtryski a czasy rzędu 4,3 ms to są dobre dla Valteków (poniżej 3,8 świrują).

Spróbuj odpiąć sondę i zobacz jak wtedy będzie pracował. Chyba, że napięcie na sondzie skacze ci między 0,1 a 0,9 V to znaczy, że jest ok.

Najlepiej będzie jak zrobisz screeny jak pracuje na LPG na wolnych obrotach.

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 22 lip 2012, 13:23

Jak ja nawet nie mogę prawidłowo zrobić autokalibracji bo po włączeniu elektrozaworow robi się 3 bary i jak włącza po jednym wtrysku to ciśnienie nie spada i silnik zaczyna szarpać a jak jakoś uda się zrobić ta kalibracje to silnik chodzi jak na 3 cylindrach i wtedy ciśnienie gazu spada bo chodzą 4 wtryski i utrzymuje się 1bar. Koledzy jak jest u was jak macie podpietego kompa pod gaz i podczas pracy na gazie jest np 1bar a jak przełączyćie na benzynę czyli elektrozawory zamknięte to ciśnienie gazu rośnie czy utrzymuje się ten 1bar bo u mnie rośnie i nie wiem czy mam dobry ten reduktor czy zły?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 lip 2012, 14:28

U mnie się podniesie max o 0,1 bara po przełączaniu na benzynę. Musisz mieć coś nie tak z reduktorem, chyba jest na nim elektrozawór, może on się zacina...

Może nie męcz się z tą autokalibracją, jak silnik chodzi jakoś na gazie to sam wyreguluj mnożnik. Gdy żadna kropka nie jest zaznaczona to strzałkami góra/dół przesuwasz mnożnik na całej długości. Wtedy ustaw aby czas wtrysku benzyny był taki sam jak przy pracy na benzynie. Pomagaj sobie patrząc na pracę sondy lambda przy przełączaniu benzyna/gaz/benzyna aby po przełączeniu nie "wisiała" w jednym położeniu a zaczynała oscylować jak najszybciej po przełączeniu.

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 22 lip 2012, 16:36

mnoznikiem probowałem cos robic ale to nic nie dawało dalej silnik chodził jak na 3garach.
Mi sie wydaje ze źle zrobiona autokalibracja tak zrobiła bo jak właczał sie jeden wtrysk gazowy to było 3 bary a jak włączyły się wszystkie to spadło do 1b
Ten elektrozawór w reduktorze to nie trzyma przynajmniej mi sie tak wydaje bo jak go rozebrałem to tak dzwne mi sie to wydawało z budowy ale po starej instalacji 10cm dalej jest elektrozawor z filtrem ktoru na 100% trzyma bo jak zmieniałem reduktor to nie zakrecałem butli i własnie on był zamkniety.
Coś mi sie wydaje ze trzeba poszukac zestawu naprawczego lub nowego redukrora :-/

[ Dodano: 2012-07-22, 17:08 ]
Tylko nie wiem co zrobić czy reanimować stary reduktor zestawem naprawczym z alledrogo na 50zł jeszcze do mojego scorpiona ST sa 2 rodzaje stary typ i nowy to pzed zamownieniem musiałbym rozebrac stary i zobaczyc co tam jest
Lub kupić nowy np spodobał mi sie magic III jest mały wyrabia sie do 250km i kosztuje tyle co inne czyli ok 180zł
Co byście zrobili na moim miejscu
myslałem tez o podmianie reduktora od kogos ale nie mam od kogo

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 lip 2012, 18:53

Może jak reduktor nie jest mocno zmęczony powinno obejść się bez zestawu naprawczego. Wystarczyłoby go rozebrać przeczyścić, zobaczyć co z zaworem i złożyć.
O magic III krąży sporo negatywnych opinii tak jak o scorpionach.

A ciśnienie wzrasta gdy silnik pracował na 4 wtryskiwaczach gazowych i wyłączałeś po jednym wtryskiwaczu?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 lip 2012, 19:50

Ja miałem w swoim Tomasetto AT 09 i nawet fajnie to chodziło.

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 29 lip 2012, 14:13

to jest tak reduktor czysciłem i nadal nie utrzymuje stalego cisnienia co zrobic kupic zestaw naprawczy czy kupic nowy (a jak nowy to jaki) bo auto cały czas musi jezdzic a na pb mi sie jazda nie usmiecha prosze o szybka pomoc

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 lip 2012, 10:46

No czyszczeniem chyba nie naprawisz reduktora. Membrany już są zmęczone i nic z tym nie zrobisz. Trzeba się zaopatrzyć w zestaw naprawczy i wykonać zabieg zgodnie z instrukcją. Dobrze jest zapytać się w sklepie czy nie ma jakichś sposobów. A po wymianie membran i uszczelek reduktor masz "prawie nowy" i nie ma sensu kupować nowego. Najlepiej wziąć reduktor i pokazać w sklepie.

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 30 lip 2012, 11:40

W moim przypadku pokazanie reduktora w sklepie nic nie da bo jak byłem u gazownika w poblizu to nie wiedział o czym ja do niego mowie nigdy nie słyszał o scorpionie :shock: ale jeszcze jest 2 u ktorych nie byłem moze oni beda mieli a jak nie to pozostaje alledrogo

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 lip 2012, 12:43

Ja się zaopatrywałem w takim sklepie w Tarnowskich Górach. Jest na allegro. Można zadzwonić i poprosić o pomoc. Kupowałem u nich parę gratów do swojej gazowni i jest to raczej dobra firma.

[ Dodano: 2012-07-30, 12:47 ]
Na szybko znalazłem to: http://moto.allegro.pl/k58-zestaw-napra ... 88620.html

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 30 lip 2012, 17:05

właśnie to zamowiłem tylko do scorpiona ST a ta aukcja jest do GT
Zobacztmy jak go poskładam jak bedzie

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 31 lip 2012, 01:18

Ale odczytałeś jakieś dane z reduktora? Dzwoniłeś i się upewniłeś? Ta aukcja, którą podałem to dla przykładu była. Nie chciałbym byś wywalił kasę na daremno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl