Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 3A] Gaśnie po zagrzaniu (pilne)

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
carolbe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 04 mar 2012, 17:32

[2.0 3A] Gaśnie po zagrzaniu (pilne)

Post autor: carolbe » 07 lip 2012, 15:33

Witam,

Jako, że audi nie zawiodło mnie odkąd je mam (ponad rok) postanowiłem sobie nim pojechać na weekend odpocząć :) No i jak na złość musiało się popsuć.

Sprawa jest dosyć dziwna, gdy jest zimny odpala bez problemu i jedzie. Przejechałem kawałek zagrzał się, najpierw obroty zaczęły spadać do ~500 i po chwili było normalnie kolo 900. Za chwilę zgasł i nie chciał odpalić. Co dziwne rozrusznik nie kręcił, świeciła tylko kontrolka oleju i piszczało (podobny dźwięk jakby światła zostawić włączone). Nie świeciły kontrolki wody i ładowania.

Gdy silnik ostygł znowu normalnie odpalił i można było jechać dopóki się nie zagrzał.

Ktoś może będzie mi w stanie pomóc bo tak to chyba je tu zostawie bo laweta przewyższy jego wartość heh :shock:

[ Dodano: 2012-07-07, 15:35 ]
Zapomniałem dodać, że gdy już ostygnie kontrolki się świecą normalnie tzn. ładowanie, woda, olej i nic nie piszczy. I że mam lpg ale to chyba nie ma różnicy gdyż jak już odpalił próbowałem dojechać na benzynie bo myślałem że może jakiś lipny gaz zatankowałem i od tego...

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 07 lip 2012, 15:44

witaj takiej sytuacji jeszcze nie mialem ale moge ci poradzic sprawdz bezpieczniki czy nie zasniedziale tak samo przewody przy rozruszniku alternatorze i akumulatorze i sprawdz ladowanie bo moze za mocno laduje i przeladowujesz aku to bym sprawdzil najpierw potem sprawdzilbym opornosc cewki ale nijak to sie ma do kontrolek i rozrusznika

Awatar użytkownika
carolbe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 04 mar 2012, 17:32

Post autor: carolbe » 07 lip 2012, 15:54

Bezpieczniki sprawdzałem, nie są zaśniedziałe a tutaj to ani miernika nie mam żeby sprawdzić cewkę czy czujniki jakieś. Poza tym auto zostawiłem kawałek stąd, myślałem że może aku padł i nie kręci i poszedłem po aku bo prostownik pożyczyłem ale właśnie odpalił i dojechałem. Pojęcia nie mam wyczytałem, że takie piszczenie może oznaczać jakąś awarię ale pojęcia nie mam. Rano próbuję dojechać do domu, najwyżej będę stawał i czekał aż ostygnie bo laweta to tak jak pisałem...

[ Dodano: 2012-07-07, 16:04 ]
A czy to może być wina stacyjki? Może to po prostu zbieg okoliczności, że odpalił jak ostygnął. Chociaż miałem tak 2 razy, że jak postał to odpalił i kawałek pojechał

[ Dodano: 2012-07-09, 13:44 ]
Po doholowaniu do domu auto postało, odpaliło, przejechałem kawałek wybłyskałem kody i wyszła tylko lambda. Pisk o którym pisałem, po przekręceniu zapłonu wydobywa się z przekaźnika 310 wyczytałem, że to przekaźnik ostrzegawczy ciśnienia oleju czy jakoś tak. Tylko czy może to być wina przekaźnika czy gdzie indziej szukać usterki

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 12 lip 2012, 12:09

A czy to może być wina stacyjki?
Sprawdził bym jednak tą stacyjkę. Może być wyrobiona kostka lub odłamała się taka płetwa co ją przekręca.

Awatar użytkownika
carolbe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 04 mar 2012, 17:32

Post autor: carolbe » 16 lip 2012, 21:35

Wymieniłem regulator napięcia w alternatorze i jak na razie chodzi i nic się nie dzieje. Wychodzi na to, że auto padało bo padał aku, bo nie było ładowania. Dziwi mnie jednak fakt, że jak postał to odpalał i jeszcze kawałek przejechałem... Może raz szczotki "łapały" a raz nie

adrianjaro

Post autor: adrianjaro » 23 lip 2012, 22:12

Kolega mial taka sytuacje i padl mu czujnik znajdujacy sie kolo palca na cewce zaplonowej nie wiem jak sie nazywa to profesjonalnie

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 23 lip 2012, 22:15

carolbe pisze:Wymieniłem regulator napięcia w alternatorze i jak na razie chodzi i nic się nie dzieje.
KE-Motronic jest wrażliwy na większe zmiany napięcia przez co silnik potrafi sie dziwnie zachowywać. Dobrze, że problem rozwiązany <ok>
adrianjaro pisze:Kolega mial taka sytuacje i padl mu czujnik znajdujacy sie kolo palca na cewce zaplonowej nie wiem jak sie nazywa to profesjonalnie
To czujnik Halla ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl