[b3/b4]Czujnik w zbiorniczku wyrównawczym, Jak wyjąć?
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
[b3/b4]Czujnik w zbiorniczku wyrównawczym, Jak wyjąć?
Witam, mam pytanko mianowicie cały czas mruga mi kontrolka płynu chłodzenia, poziom płynu jest ok, prawdopodobnie padł czujnik, tylko teraz pytanie jak go wyjąć aby nie uszkodzić? pojechałem na szrot to miał koleś cały zbiorniczek i wołał 60zł ale na co mi zbiornik jak jest dobry, a samego czujnika nie mógł wydłubać... byłem też w kilku sklepach ale nie mieli takich czujników i teraz pytanie jak wyjąć stary aby nie uszkodzić zbiornika, czy da się to dokupić oddzielnie czy raczej wymienić z zbiorniczkiem i jaki koszt takiego czunika? Dzieki za informacje pozdrawiam
powiedzcie lepiej jak go tam wsadzic:p odkad mam audi zawsze zastanawialem sie po co jest przewod...ktory w zasadzie nigdzie nei jest podpiety. az na szrocie zobaczylem inne audi i zauwazylem, ze ten przewod biegnie do zbiorniczka wyrownawczego. probowalem go wlozyc ale nie udawalo mi sie. moze wy macie jakis patent na to:P
ostatnio jak wymienialem zbiorniczek w B4, to ogladalem ten czujnik i wyglada jakby byl wtopiony ... wydaje mi sie, ze przy wydlubywaniu istnieje duze ryzyko ze raz na zawsze stracisz szczelnosc zbiorniczka i wtedy juz pozostanie wymiana calego zbiorniczka (wraz z czujnikiem). No ale moge sie mylic, sam nie probowalem
zgadzam się z kolegą xavier też prubowałem wyjąc ten czujnik bo zawiesił sie po upuszczeniu płynu w pozycji zamkniętej ...niestety wygląda na to że czujnika raczej nieda sie wyjąc i włozyć spowrotem z zachowaniem szczelnosci zbiorniczka wyrównawczego ...odpusciłem sobie odłączyłem przewód od czujnika bo swiecąca się kontrolka działała mi na nerwy
Re: [b3/b4]Czujnik w zbiorniczku wyrównawczym, Jak wyjąć?
koledzy pierwsza rzecz, jeśli mruga kontrolka to nie znaczy wcale że czujnik jest uszkodzony, pare razy mi sie to zdarzyło, że jak spuszczałem płyn z układu to później kontrolka mrugała, najczęstszym sposobem na naprawę tego jest odpiąć kable, odkręcić węże, wykręcić zbiorniczek wyrównawczy i wypłukać go wodą pod ciśnieniem, następnie poskręcać wszystko, dolać płynu i wtedy uruchomić silnik, 99% że przestanie mrugać, czujnik złapi że poziom płynu jest ok.M@rcus pisze:Witam, mam pytanko mianowicie cały czas mruga mi kontrolka płynu chłodzenia, poziom płynu jest ok, prawdopodobnie padł czujnik, tylko teraz pytanie jak go wyjąć aby nie uszkodzić? pojechałem na szrot to miał koleś cały zbiorniczek i wołał 60zł ale na co mi zbiornik jak jest dobry, a samego czujnika nie mógł wydłubać... byłem też w kilku sklepach ale nie mieli takich czujników i teraz pytanie jak wyjąć stary aby nie uszkodzić zbiornika, czy da się to dokupić oddzielnie czy raczej wymienić z zbiorniczkiem i jaki koszt takiego czunika? Dzieki za informacje pozdrawiam
odgrzeje kotleta w druga stronę a mianowicie :
problem polega na tym ze czujnik tak jak by nie reaguje czy jest płyn czy nie podłączony był pusty zero reakcji ze strony AC . kolega na forum zapewniał mnie ze jest sprawny bo wyciągnął go z własnego auta i działał . moje przypuszczenie padło więc na kable do czujnika wydaje mi się ze jest za małe napięcie .Po przekręceniu kluczyka i podpięciu miernika wyszło mi 5 V czy nie powinno być 12V ,dodam ze zmostkowalem kostkę kablem i także zero reakcji .Może czujnik reaguje dopiero po odpaleniu auta nie chce spuszczać płynu ze zbiorniczka i bawić drugi raz w odpowietrzanie więc proszę o jakaś rade co robić . Niby nie potrzebuje tego bo sa i wersje bez ale wkur.... mnie jak coś mi nie działa w aucie a powinno nawet jeśli to najdrobniejszy szczególik .
problem polega na tym ze czujnik tak jak by nie reaguje czy jest płyn czy nie podłączony był pusty zero reakcji ze strony AC . kolega na forum zapewniał mnie ze jest sprawny bo wyciągnął go z własnego auta i działał . moje przypuszczenie padło więc na kable do czujnika wydaje mi się ze jest za małe napięcie .Po przekręceniu kluczyka i podpięciu miernika wyszło mi 5 V czy nie powinno być 12V ,dodam ze zmostkowalem kostkę kablem i także zero reakcji .Może czujnik reaguje dopiero po odpaleniu auta nie chce spuszczać płynu ze zbiorniczka i bawić drugi raz w odpowietrzanie więc proszę o jakaś rade co robić . Niby nie potrzebuje tego bo sa i wersje bez ale wkur.... mnie jak coś mi nie działa w aucie a powinno nawet jeśli to najdrobniejszy szczególik .
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
to ze tak dlugo sie zbiera to moze wina tego ze zbiorniczek masz zakamieniony w miejscu czujnika , ale to nie zmienia faktu ze jak zewrze sie kostke to powinno się zaświecić czy ktos mogłby to sprawdzić u siebie bo u mnie nic takiego nie wystepuje i niewiem czy to wkestia uwalonego czujnika czy tez przewodów
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
aha to jaki w tym sens jak by wywalilo węza z chłodnicy a jakims cudem by sie tego nie zauwazyło to by lekko gorąco sie zrobił i by coś napewno szlak trafił .
Dziwne rozwiazwiazanie , w takim razie w druga strone tez tak to działa raz mi sie zapalila kontorlka bo mi cieklo z krucca dolalem plynu i dopiero w trakcie jazdy po 5 min wylaczyla sie
Dziwne rozwiazwiazanie , w takim razie w druga strone tez tak to działa raz mi sie zapalila kontorlka bo mi cieklo z krucca dolalem plynu i dopiero w trakcie jazdy po 5 min wylaczyla sie