Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.3 NG] Kopci na Bialo-Czarno bierze wode :(

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
EnZ00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 lip 2012, 21:17

[80 B4 2.3 NG] Kopci na Bialo-Czarno bierze wode :(

Post autor: EnZ00 » 24 lip 2012, 21:44

witam witam przeszukalem juz kikla for i mego problemu nie ma dobrze opisane do tego wydaje mi sie to forum najlepsze:D i tu od razu do problemu:

wiec moja niunia 80 b4 2.3 quattro, ma problemik oto taki: Kopci zawsze czy na jalowym czy jak jade na bialo, przy dodaniu gazu na czarno i bialo do tego czasem sie dlawi. Woda? tak, wody ubylo mialem do pelna na lane teraz jest 1,5 cm nizej niz MIN! po okolo 300 przejechanych kilometrach. Jak jej pomóc by chociaz tak nie kopcila? :) do tego po otwarciu koreczka od oleju, nie gasie, nawet czasem rosna jej obroty, czyli tzn wedlug mnie ze lapie lewy luft? prosze o pierwsza pomoc niunia od soboty dopiero u mnie:)) dodam jeszcze zdjecia, ma niunia po lewej, obok 90 2.3e bez quattro:(

Obrazek
Obrazek

a tu filmik widac troche jak kopci:( Audi 80 Kopci.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2012, 21:56 przez EnZ00, łącznie zmieniany 2 razy.

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 24 lip 2012, 21:49

ubywa wody , kopci na bialo to pewnie uszczelka pod głowica ...

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 24 lip 2012, 22:01

po pierwsze był pooglądał wszystkie przewody czy nie ma wycieku a w środku nie paruje ci szyba na nawiewie ciepłym(chodzi o sprawdzenie czy nie poci się nagrzewnica).Wymień na płyn a nie wodę,wodę to do czajnika sobie nalać można .Jeśli będziesz miał Oki wszystko i zalejesz płynem to proponuje dobrze odpowietrzyć układ ,nie wiem jak w 2,3 ale w 2,0 na króćcu wylotowym od nagrzewnicy jest taka plastikowa śrubka (czyt. odpowietrznik ) .Przejedz się parę kilometrów i dogrzej silnik .Okręć korek i zobacz czy nie zbiera masło jeśli masz węzę szczelne to mogło by oznaczać ze masz wydmuchana uszczelkę pod głowicą .W takim przypadku ucieka ci płyn kopci na biało no i ubywa płynu ze zbiorniczka .
A tak w ogóle nasze silniki są wrażliwe na wszystkie nieszczelności dolotu ,oringow na listwie wtryskiwaczy itp więc odkręcanie korka i falowanie obrotów przy odkręcanie korka i go zakręcaniu to normalny objaw i oznaka że jest wszystko porządku .
P.S. Jak by się okazała winowajcą uszczelka głowicy proponuje oddać cało do regeneracji wraz z uszczelniaczami zaworowymi .
Jeśli choć trochę pomogłem proszę o punkcik do profilu

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 25 lip 2012, 18:34

EnZ00, moja tez kopciła na biało jak parowóz.Przyczyna leżała w uszczelce pod głowicą.

EnZ00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 lip 2012, 21:17

Post autor: EnZ00 » 26 lip 2012, 05:38

dziekuje narazie wam, tzn ze bialy dym usune uszczelka pod glowica, lecz co z czarnym? Wedlug mnie tzn ze Woda sie miesza z olejem lub na odwrót? nie mam pojecia prosze o jakas pomoc:(

zukreator

Post autor: zukreator » 26 lip 2012, 13:32

kopci na czarno - za bogata mieszanka paliwowa. wtrysk do regulacji

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 26 lip 2012, 16:19

EnZ00, sprawdz na korku oleju czy masz taką kremową maź.Zerknij tez czy nie masz oleju w zbierniczku wyrownawczym.Podjedz do mechanika i niech Ci sprawdzi czy masz dmuchnięta uszczelke pod glowica.

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 26 lip 2012, 19:11

kopci bo uszczelka pod glowica sie przedmuchala, obroty rozna bo dostaje sie wiecej powietrza do ukladu co k-jet nadrabia benzyna... czyli remoncik glowicy sie klania, wymiana uszczeleczki, planowanie, przy okazji juz bym wymienil zawory, uklad krokowca, oringi wtryskiwaczy...

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 27 lip 2012, 05:28

To oczywiste ze jak juz zdejmiesz glowice to najlepiej robic jej porządny remont.uszczelniacze,prowadnice,czasem zawory,byc moze głowica posiada małe pęknięcia,planowanie,wymiana uszczelek wyedechu,mozna się tez pokusic o wymiane środka rozrusznika bo łatwiej jest maenwrowac jak jest on wyjety.ja u Siebie w NG zrobilem kpl plus rozrząd bo od razu jest dojscie bo wszystko na wierzchu.Ale troszke $ Cie pochłonie remont góry w NG.

EnZ00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 lip 2012, 21:17

Post autor: EnZ00 » 02 sie 2012, 05:00

narazie dziekuje wam za pomoc, lecz nie mam czasu narazie przy niuni krecic, chyba cos zrobie w weekend i dam znac co i jak:)

[ Dodano: 2012-08-06, 04:15 ]
luk448 pisze:EnZ00, sprawdz na korku oleju czy masz taką kremową maź.Zerknij tez czy nie masz oleju w zbierniczku wyrownawczym.Podjedz do mechanika i niech Ci sprawdzi czy masz dmuchnięta uszczelke pod glowica.
wiec tak: mazi nie ma na koreczku;) ani oleju w zbiorniczku wyrównawczym:) bede robic remont glowicy:) zobaczymy czy pomoze, bo narazie nie mam innego pomyslu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl