Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z kontrolką

kuwatek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 lip 2012, 22:08

Problem z kontrolką

Post autor: kuwatek » 25 lip 2012, 22:17

Wszystko zaczęło się od tego jak jechałem autem audi 80 1,9d i nagle przestał mi pokazywać obroty silnika. Po 20 minutach znowu zaczął mi je pokazywać.
Następnego dnia gdy zapalam auto przy zapłonie nie pokazywał mi jak zawsze kontrolki z oleju i akumulatora. A gdy zapaliłem auto nie pokazywał mi obrotów silnika. Sprawdziłem inne kontrolki czyli światła mijania, długie, migacze i działały. Pojechałem sobie do sklepu i nagle przerywało mi radio. Potem przestało mi powoli wyświetlać temp. silnika, i poziom ropy spadał niepokojąco. Więc zaparkowałem na osiedlu by zobaczyć co się dzieje. Wyłączyłem go posprawdzałem bezpieczniki i nic. I próbuje go włączyć a tu lipa. Nie chce się włączyć. Tak jakby akumulator padł. Sprawdzam alternator ale przy włączaniu rusza się pasek. Więc w czym problem. RATUNKU !!

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 lip 2012, 07:22

Sprawdź czym masz dobre ładowanie aku, bo wygląda to jakbyś miał rozładowany doszczętnie.
kuwatek pisze:Sprawdzam alternator ale przy włączaniu rusza się pasek.
nie rozumiem, jak go sprawdzałeś :?:

kuwatek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 lip 2012, 22:08

nawiazanie

Post autor: kuwatek » 26 lip 2012, 08:33

Jak pierwszy raz go zapaliłem na tym osiedlu by sprawdzić czy to alternator to zapalił. Potem go zgasiłem i już nie udało się zapalić.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 lip 2012, 16:56

kuwatek pisze: Potem go zgasiłem i już nie udało się zapalić.
czy rozrusznik kręcił silnikiem a on nie zapala czy wogule nie reaguje na przekręcenie kluczyka :?:

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 26 lip 2012, 17:06

kolego na oko to ty nie sprawdzisz czy alternator dziala bo to nie alternator napedza pasek tylko pasek alternator wiec miernik w dlon i sprawdz ile masz V na aku jak za malo to naladuj i sprawdz potem ladowanie

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 27 lip 2012, 12:32

kuwatek, tak jak kolega damianek1234561 pisze naładuj dobrze akumulator i miernikiem sprawdź napięcie ładowania. Jeśli regulator napięcia masz fabryczny to powinno być w przedziale 14-14,4V (na samym alternatorze). Na akumulatorze będzie troszkę niższe o około 0,2-0,4V (rezystancja wewnętrzna aku). Druga próba to powłączaj jak najwięcej odbiorników prądu i zdejmij na chwilę dodatnią klemę z aku. Jeśli auto nie zgaśnie to diody w altku są dobre. Jaki masz model alternatora??

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 27 lip 2012, 16:52

kolego manfred nie mozna robic takich zeczy jak sciagac kleme na chodzacm silniku jesli zrobi jakas iskre albo cokolwiek to upali pare zeczy

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 27 lip 2012, 17:34

Jaką iskrę i jakie rzeczy upali?? U mnie nic się nie działo i u brata w toledo jak miał też nic się nie upalało i nie iskrzyło. Wracając do tematu można też sprawdzić czy do alternatora dochodzi napięcie wzbudzenia. Wtyczka z niebieskim przewodem. Podaj model lub foto alternatora.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 27 lip 2012, 21:02

kuwatek, _uwaga

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 27 lip 2012, 21:33

zakladajac kleme spowrotem kolega moze spowodowac iskre (dynamiczny skok napiecia) wiec w najgorszym wypadku upali ecu miales fart skoro ci siet ak nie zdazylo ale radze nie ryzykuj wiecej, znajomy elektryk w ten sposob upalil komputer od subaru dziekuje za koszty nowego kompa

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 27 lip 2012, 23:21

Może miałem farta nie mówię że nie ;-) dlatego włączałem wszystko co się dało żeby pobór prądu był jak największy i nie było skoków napięć. Faktem jest tak jak mówisz że można ujarać regulator napięcia. Odbiegając od tematu czytałem gdzieś że w któryś autach jak napięcie przekraczało 15 V to sterownik gasił silnik. Nie wiem czy właśnie nie w audi bo wszystko co czytam jest o audi ;-)

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 29 lip 2012, 12:25

no w audi niestety tego nie ma gdy ku mojemu przerazeniu podjechala raz 80tka z 19v ladowania na wysokich obrotach

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 29 lip 2012, 16:43

Podmień cewkę lub moduł znajdujący się w tym trójkącie obok cięgna do otwierania maski, na wysokości pedałów sprzęgła i hamulca(ten plastik między deską rozdzielczą a osłoną progu. Możesz też podmienić czujnik halla, albo aparat zapłonowy. Najlepiej jechać na szrot lub wziąć od kumpla i przekładać od razu.
Ale zacznij najpierw od modułu.

karol MAŁY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 14 kwie 2012, 20:52
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: karol MAŁY » 29 lip 2012, 18:21

Zrób tak jak ci piszą koledzy wyżej,naładuj akumulator odpal i teraz tak,ustawiasz miernik na mierzenie napięcia w woltach na prą stały(na mierniku masz oznaczenia V i ---)albo coś podobnego zakładasz końcówki kabli z miernika na klemy akumulatora i masz wynik jeśli pokaże ci od 13,9 do 14,4 to możesz się cieszyć że masz ładowanie jeśli natomiast masz mniej to sprawdż naciąg paska klinowego(to ten od alternatora)lub poprostu mogły też skończyć się szczotki w alternatorze jeśli nie potrafisz tego zrobić to poproś jakiegoś kolegi lub odwiedż jakiegoś elektryka za pomiar nie powinien wziąć więcej jak 20zł

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 29 lip 2012, 18:50

karol MAŁY pisze:Zrób tak jak ci piszą koledzy wyżej,naładuj akumulator odpal i teraz tak,ustawiasz miernik na mierzenie napięcia w woltach na prą stały(na mierniku masz oznaczenia V i ---)albo coś podobnego zakładasz końcówki kabli z miernika na klemy akumulatora i masz wynik jeśli pokaże ci od 13,9 do 14,4 to możesz się cieszyć że masz ładowanie jeśli natomiast masz mniej to sprawdż naciąg paska klinowego(to ten od alternatora)lub poprostu mogły też skończyć się szczotki w alternatorze jeśli nie potrafisz tego zrobić to poproś jakiegoś kolegi lub odwiedż jakiegoś elektryka za pomiar nie powinien wziąć więcej jak 20zł
Na klemach akumulatora będzie pewnie 13,5 - 13,6, lepiej mierzyć na alternatorze. Tam powinno być ok 14v lub troszkie więcej.

Zablokowany

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl